Posledních pár dní nám jasně naznačuje, že léto je tady v plné parádě. Kromě horkých dní, prázdnin a dovolených to znamená také začátek nové anime sezóny v japonských televizích. Než představíme, na co se těší naši redaktoři, podívejme se na očekávání japonských otaku. Server Charapedia udělal průzkum mezi 10 000 fanoušků, přičemž 54,7 % z nich byli muži a 45,3 % ženy. Zároveň 62,8 % dotazovaných tvořili účastníci do třiceti let a 37,2 % nad třicet. Páté místo obsadilo hudební anime Given. Na čtvrtém se umístilo pokračování populárního anime Dungeon ni deai o motomeru no wa mačigatte iru daróka: Familia Myth. Bronzovou příčku získalo Toaru kagaku no Accelerator. Stříbrné místo vybojovalo anime ze známého Fate/Zero univerza, Lord El-Melloi II-sei no džikenbo: Rail Zeppelin Grace Note. Zlatou pozicí a nejočekávanějším anime podle ankety je pokračování Karakai džózu no Takagi-san.
A nyní již přehled toho, co v létě plánují sledovat naši redaktoři. Napište nám do komentářů, na co se těšíte vy!
Kaya
YouSay
Enen no šóbótai |
|
Požárníci se jako seriál nyní ocitli v situaci, kterou v okamžiku prvotního oznámení čekal jenom málokdo. Adaptace se původně měla na televizních obrazovkách objevit již na jaře, nicméně došlo k odkladu, který projektu samotnému nepochybně jenom prospěl. Druhým aspektem, částečně pramenícím ze solidních časových prostředků produkce, je přítomnost skvělých tvůrců, jež slibuje znamenitou podívanou, minimálně v úvodní štaci. Na hlavních postech nalezneme dlouhodobé odchovance i časté spolupracovníky studia SHAFT, které v posledních letech v několika vlnách ztratilo hromadu nadaných tvůrců. Mezi ty v případě tohoto projektu patří režisér Jase Júki, návrhář postav a přední režisér animace Morioka Hidejuki, kterému pomáhá Kozakai Jošio. Macuura Cutomu a Ókadži Hirojuki, další z těch, co studio opustili, budou na seriálu sloužit jako hlavní animátoři. K nim se připojil i akční a efektový specialista Miwa Kazuhiro. Neboť budou efekty přední devízou seriálu o hasičích, může nás opět jenom těšit přístup tvůrčího týmu, který si, jak plně dokazují upoutávky, zavolal na pomoc spoustu animátorů, pro něž jsou efekty denním chlebem. Na poli osobních spekulací bychom se vedle Miwy, jehož přítomnost a setrvání u projektu je potvrzeno, mohli dočkat alespoň drobných příspěvků Jošinariho Kóa a Tanaky Hironoriho. Teoreticky by nemuselo být úplně nečekané, ani kdyby se objevil Abe Geničiró, ale to už je jiný příběh… a v překvapeních je také skryta určitá krása. |
Granbelm |
|
Režisér Watanabe Masaharu se v průběhu let ukázal jako slušný akční animátor. Než se však pustí do pokračování Re:Zero, budeme se moci podívat na originální počin, do nějž byl zapleten. Nejzajímavějším aspektem projektu je animační produkce svěřená studiu Nexus, které na svém kontě prozatím nemá mnoho titulů, avšak většina z nich se vyznačuje velice slušným časovým managementem a příjemným produkčním náskokem. Neveřejné informace prozatím naznačují, že ani v případě Granbelmu by tomu nemělo býti jinak. Již v první epizodě se nám má dostat slušné ruční mecha akce, zatímco druhá nabídne více charakterových momentů. Úvodní díl přinese animaci Išidy Kany, Kitahary Daičiho a především akčního specialisty Nakanišiho Kazuji, který se zasloužil o většinu transformačních sekvencí ve Vivid Strike! V openingu se naopak blýskne mecha odborník Ócuka Ken. Je tedy nač se těšit. |
Araburu kisecu no otome-domo jo. |
|
Manga z hlavy Okady Mari, pro jejíž adaptaci přepsala scénář sama autorka. Čekejme spoustu slz i komedie agresivně mířené na vlastní postavy a jejich pubertálně bouřlivé emoce, nikoliv však přehnaně ničitelské. Ač mi Okadina vypravěčská stylistika a záměrná emoční vypjatost často není zcela po chuti, v rámci předlohy je příjemně provázaná s komediální stránkou a vytváří tím poměrně nerušivý celek. U adaptace mě těší přítomnost Andóa Masahiroa, který zde sice nebude ve svém živlu, nicméně i přesto jde o zkušeného režiséra, který v případě tohoto seriálu své povinnosti sdílí s Cukadou Takuróem. |
Vinland Saga |
|
Animovaná adaptace Ságy o Vinlandu je výsledkem kompromisu. A ve skutečnosti ne jednoho, nýbrž mnoha. Na jednu stranu se sice projektu dostalo více časových prostředků, než tomu bývá u Studia WIT zvykem, očekávat dílo nějak výrazně překračující hranice adekvátnosti by nicméně pro diváky mohlo být citelným zklamáním. „Pouze“ adekvátní adaptace fikčního díla, jenž je mi tak blízké, mne mrzí, avšak vše má svá pro a proti. Režisér Jabuta Šúhei si zřejmě je vědom limitů, s nimiž pracuje, a namísto silného, ale brzy pohasínajícího plamene zvolil střídmý přístup k produkci ve snaze zajistit konzistentnější a hladší průběh po dobu trvání pokud možno celého seriálu (sic i v tomto případě bude realita poněkud jiná). Tu a tam se nám nepochybně dostane zajímavější akční sekvence či vypointovaného okamžiku, ale jako celek doporučuji očekávat funkční podívanou využívající své prostředky ve střídmé míře. Zajímavé bude sledovat, jak se Seko Hiroši popral se scénářem, neboť seriál by měl upravit posloupnost vyprávění tak, aby se příběh odvíjel chronologicky. A na úplném začátku by nás měla přivítat scéna, kterou jsme v předloze neviděli. Mimo přetvoření milovaného příběhu v jiné médium a produkční stránky věci jsem zvědav i na hudební doprovod Jamady Jutakaa. |
Odkazy: Anidb, oficiální stránky, odkaz na článek 1, odkaz na článek 2Premiéra: 7. 7. 2019
Upoutávka zde |