Na co se redakce těší ze zimní sezóny 2020

Skončil další rok a s ním i celé desetiletí, které nám přineslo řadu nezapomenutelných anime zážitků. To ovšem také znamená, že začíná nový rok, nové desetiletí a jako první nás čeká zimní sezóna 2020, která skýtá řadu velice slibných kousků. Celkem se bude vysílat 42 televizních sérií, vyjde 15 OVA a v kinech se objeví hned několik velmi očekávaných filmů. Z těch se jedná předně o závěrečný díl filmové trilogie Fate/stay night Heaven’s Feel od studia ufotable, pokračování velmi populárního anime Made in Abyss a film Shirobako navazující na nesmírně oblíbené anime z prostředí animačního studia od P.A. Works. Z televizních sérií se podle serveru MAL lidé nejvíce těší na pokračování anime z basketbalového prostředí Haikyuu, třetí řadu Railgunu a nové anime Plunderer odehrávající se v postapokalyptickém světě. V Japonsku je dle serveru Anime! Anime! pořadí na prvních dvou pozicích stejné, ale třetím nejočekávanějším anime je Magia Record, spin-off série Mahou shoujo Madoka Magica, který má jako předlohu mobilní hru.

Na co se nejvíce těší členové redakce, si můžete přečíst níže.

YouSay

Eizouken ni wa te o dasu na!

visual
Neuvěřitelně barvitá předloha adaptovaná v animovaný seriál režisérem s nedostižnou imaginací. Stěží nalézt projekt, který by ve mně vyvolával větší vlny nadšení. Předloha kreslíře Oowary Sumitoa je skvostným vyznáním lásky fikčním světům jako takovým a samotné ideji tvoření. V jeho rukou dochází k odzbrojujícímu střetu mnoha aspektů kreativních přístupů, které v sobě nesou tři rozdováděné středoškolačky snažící se usměrnit vlastní gejzíry nezkrotné představivosti a vytvořit s nimi svůj příběh. Vtipné, trefné, povzbudivé, avšak s občasným bodavým připomenutím reality, bez níž by fikce nebyla. Malý zázrak, kterému se stejnou měrou dostalo i požehnané adaptace. Těžko bychom hledali vhodnějšího režiséra než Yuasu Masaakiho, jehož nespoutanou kreativitu můžeme pocítit, už když se vydáme do jeho animátorského působení v seriálech Chibi Maruko-chan a Crayon Shin-chan, kterým se věnoval v devadesátých letech. O návrhy postav se tentokrát postaral Asano Naoyuki, jeden z Yuasových dlouholetých spolupracovníků a skvělý animátor sám o sobě, neodlučitelně spjatý s filmovými dobrodružstvími Doraemona v první polovině desátých let. Všeobecný konstrukt seriálu je v pevných rukou, nicméně opomíjet jednotlivé dílky výsledné skládačky by bylo velikou chybou. Okamžikem, kterého se nemohu dočkat, bude epizoda, o níž se postaral animátor Igarashi Yuuki. Ten se v jedné epizodě dočká svého režisérského debutu. Vedle obrazového scénáře se nejspíše postaral i o animační režii a rovněž sám animoval dobrých 130 střihů. Dalším střípkem obměkčujícím mé srdce je přítomnost Matsumota Noria, jehož vytříbený animační um by měl prostupovat celým seriálem. Hudební doprovod Oorua Taichiho už je jenom závěrečným darem. Eizouken by si měl přečíst (respektive podívat se) každý, komu se někdy v životě líbil nějaký, jakýkoliv kus fikce… Eizouken by si měl přečíst každý.
pet

visual
pet pod režisérskou taktovkou Oomoriho Takahiroa je zvláštním projektem. Oomori o adaptaci usiloval roky, až se mu to nakonec díky podpoře Twin Engine podařilo. Nicméně projekt i tak provází nesnáze a odklady, až se kolem něj utváří zvláštní závoj, který nám nedává možnost odhadovat, jak to dopadne, sic jde o adaptaci a z upoutávek jsme mohli něco zvědět. Neméně zvláštní situaci produkce udržuje i na poli animace, neboť návrhy postav z mangy adaptoval animátor Hayama Junichi, aby je následně pro animaci přetvořil ještě Kudou Masashi. Avšak animační režie se neujal ani jeden ze zmíněných, nýbrž Hinata Masaki, Yamada Masaki a Oomoriho dlouholetý kamarád Yamada Tatsuo. Co mě těší, je přítomnost studia Pablo u výpravy, kterou společně vedou Akiyama Kentarou a Zama Tomoko. Velkolepou podívanou očekávat nedoporučuji, a ačkoli jsem toho názoru, že předloha úplně neodpovídá Oomoriho nejsilnějším režisérským tendencím, jsem velice zvědav, jak se s dílem, o které tolik usiloval, popere. A mimoto, od doby, co naposledy režíroval něco nového, je to již šest let.
Haikyu!! TO THE TOP

visual
Haikyuu!! na televizních obrazovkách počtvrté, ale tentokrát trochu jinak. Důsledkem povinností na jiných projektech došlo k promíchání pozic tvůrčího týmu. Ač celková filozofie k tvorbě seriálu zůstává nezměněna, nepochybně se dočkáme znatelných odlišností, které přinesou noví vedoucí projektu, proto má cenu seriál zmínit, i když jde o pokračování. Stálicemi zůstávají animační producentka Matsushita Keiko a návrhář postav Kishida Takahiro. Už i tady však můžeme cítit změnu, Kishida se sice jako v předešlých sériích návrhářem postav, ale jak je vidno ze zveřejněných materiálů, tak se k nim vrátil a pod vedením nové režisérky Satou Masako je upravil. Satou je sice režisérkou nově, ale jinak je nedílnou součástí sportovních seriálů již zmíněné animační producentky. U předchozího Kaze ga tsuyoku fuite iru sice kvůli povinnostem jinde chyběla (s výjimkou režie druhé úvodní znělky), ale nyní hlásí návrat. Na čistě animačním poli pak došlo k dalším znatelným otřesům, a sice nahrazení předních režisérů animace Yahiro Yuuko a mého oblíbence Chiby Takahiroa. Zatímco Yahiro je zaneprázdněná pracemi na pokračování Kaguya-sama wa kokurasetai, Chiba se věnuje filmovým projektům. Na jejich místo byl proto povýšen Kobayashi Yuu, další z dlouhodobých klíčových členů týmu. U animační režie akční složky zůstává Takahashi Hideki. Nejpalčivější otázkou zůstává, zdali se vrátí jedinci zodpovědní za čistou animační sílu předchozích sérií. Několika schopných se dočkáme zcela jistě, jak již ostatně napověděly upoutávky a stále jde o ten stejný tým, který dokáže i navzdory časové tísni vytvořit působivé dílčí sekvence i udržet celistvost celku jako takového. Fukuda Sachiko se vrátí téměř nepochybně, ale s ostatními to již tak jisté není. Alespoň za několik střihů od Mukoudy Takashiho, Suetomiho Shinjiho, Boya Liang a dalších bych byl velice rád. Takeuchi Tetsuya, Araki Ryou a Kai Yasuyuki jsou z časových důvodů méně pravděpodobní, ale uvidíme, co nám seriál přinese. Vždyť nečekaná překvapení a objevování nových zajímavých tvůrčích hlasů dokáže potěšit stejně jako sledování práce těch, kteří již vládnou pevnou rukou.
Dorohedoro

visual
Milovaná předloha kreslířky Hayashidy Kyuu, která v sobě na jedné straně mísí extrémní násilí zacházející až do absurdna a na straně druhé postavy lidštější a dobrosrdečnější, než můžeme najít kdekoli jinde. Adaptovat velice osobitou a téměř dvacet let trvající cestu za vzpomínkami a identitou hlavní postavy do podoby animovaného seriálu je úkol nelehký, proto musíme očekávat výsledek plný kompromisů. Na režisérském postu nás může těšit Hayashi Yuuichirou, jehož přístup k tvorbě je schopen ozvláštnit i projekty, které jinak trpí nepříliš zdařilým časovým managementem. Seko Hiroshi platí za schopného scénáristu a Kishi Tomohiro za návrháře postav. Nicméně tím, kdo projektu v mých očích dává neodolatelnou vizuální identitu, je vedoucí výpravy Kimura Shinji. Je to malíř, jehož projektů je poskrovnu a těch televizních ještě méně, nicméně každý z nich stojí za to. Trojice jeho filmů u STUDIO4°C (Tekkon kinkreet, Mutafukaz a Kaijuu no kodomo) patří k nejkrásnějším výpravám, které můžeme najít. Nezbývá, než se těšit na jeho výtvory pro tento seriál.
Hakumei no tsubasa

visual
Zatímco televizní seriál Pocket Monsters zažil s příchodem nové generace další drobnou proměnu, tentokrát rukama režisérky Kodairy Maki a návrháře postav Yasudy Shuuheie, co mi po konci SUN&MOON přivodilo skutečnou radost, byl drobný vedlejší projekt o sedmi epizodách svěřený tvůrčí skupině, která nemůže slibovat méně než podívanou, která s divákem zůstane. Zatímco formát hlavního seriálu láká na přirozené propojení celého známého světa rozličných příšerek, tento krátký výtvor nabídne příběh zasazen primárně do regionu z nových her. Yamashita Shingo je jméno, které je vhodné představit jako první, a to nejenom proto, že je režisérem, ale spíše proto, že jeho vliv bude prostupovat všechna zákoutí tohoto projektu. Yamashita patří do první generace animátorů, kteří svou amatérskou tvorbou zveřejňovali na webu. Zde si jich všimli nápaditější režiséři a producenti, kteří je přizvali k profesionálním produkcím. Za vrcholy jeho animátorské éry můžeme považovat účast na 167. epizodě Naruto Shippuuden, dechberoucí bitvu s golemem v 2. epizodě Yozakura Quartet ~Hoshi no umi~ a 10. epizodu Yozakura Quartet ~Hana no uta~, kde (kromě obrazového scénáře a epizodní režie) animoval přibližně 240 střihů. Avšak Yamashita u animace samotné nezůstal a mimo režii a animační režii se hluboce zajímal i o kompozit a výběr barevných schémat. Vyrostl z něj tak všestranný tvůrce, který je schopný přímo kontrolovat téměř všechny aspekty tvorby, což jsme mohli ocenit v jeho OP/ED sekvencích (například Naruto Shippuuden ED20 a OP13) a krátkých upoutávkách (Hokahoka oden no uta). Co je však Yamashitovi ke cti, že se vydal ještě další cestou – mentora, který své vědomosti předává následující generaci schopné je dotáhnout opět někam dál. Tím se konečně dostávám zpět k Hakumei no tsubasa, neboť tvůrčí skupinou, kterou Yamashita přímo ovlivnil nejvíce, jsou animátoři spjatí s mladíkem jménem Kawano Tatsurou. Ten funguje jako vůdce a jejich drobný tým (nazvaný Yamahitsuji) považuje Yamashitu za svého učitele. Tato parta nadaných animátorů našla své zázemí právě u studia Colorido a není pochyb, že je uvidíme na Yamashitově projektu. Návrhy postav nakreslil Ogasawara Shin, další z mladých zářných animátorů, u nějž doufám, že zůstane i u animační režie. O barevné ladění se společně s Yamashitou postarala Hirose Izumi, jejíž cit pro výrazné, ale sladěné barevné vzory patří k nejlepším v průmyslu. Seriál je sice drobný svým rozsahem, nicméně tvůrčí arzenál má ostřejší než většina ostatních.

Wolfii + Dorry

Koisuru Asteroid

visual
Cute girls doing paleoenvironmentální geologii s hloupoučkou premisou zapomenuté blízké osoby a následného navštěvování stejného klubu. Animace je pěkná, ale snad to nebude úplně blbé a upištěné, z traileru se zdálo, že některé postavy mají alespoň čtyři švestky pohromadě. A třeba se dozvíme i něco o hvězdách samotných.
Magia Record: Mahou shoujo Madoka☆Magica Gaiden

visual
Nezávislý vedlejší příběh z Madoky, tzn. lidé, kteří Madoku neviděli, se určitě taky můžou podívat. Jinak klasická návaznost na media mix Magia Record, Shaft si nedovolí něco odfláknout, ale něčeho vyloženě překvapivého se asi nedočkáme – pro lidi, kteří od Shaftu už pár věcí viděli. Samozřejmost pro čtenáře mangy či hráče Magia Record.
Oda Cinnamon Nobunaga

visual
Zajímavá premisa, která ale bude díky obsazení „psů“ v hlavních rolích stát vyloženě na výkonech seiyuu. Doufejme tedy, že se budou snažit nám podat Odu Nobunagu a další historické vůdce Japonska Nobunagovy éry věrně. S trochou štěstí se i naučíme něco z dějepisu.
Somali to mori no kamisama

visual
Výborné grafické zpracování kvalitní mangy o přátelství a poutu mezi golemem a lidským dítětem; z poslední doby podobné graficky třeba Made in Abyss. Převyprávění světa, ve kterém lidstvo prakticky vymřelo, vypadá velmi zajímavě a podobně okouzlující se zdá i široká plejáda postav vedlejších, které můžeme vidět v traileru. Určitě jeden z hořkosladkých tipů sezóny!
Nekopara

visual
Další pokračování Nekopara ságy, která se od eroge přes OVA nyní dostala až k vlastnímu televiznímu anime. Zdá se, že kvalita animace od OVA trochu vzrostla – byť ne do vrcholných pozic -, uvidíme tedy, nakolik se podaří anime naplnit po stránce dějové, i když jisté slice-of-life-ovitosti se, zdá se, nevyhneme. Jsou tam ale kočičky, a to je vždy zásah do černého-nya!

Shinobu

Heya Camp△

visual
Jako fanoušek iyashikei, „uklidňujícího“ anime, se na Heya Camp rozhodně těším. Sice to bude pravděpodobně jen série „kraťasů“ a ne plnohodnotné anime, ale i tak jsem zvědavý, co si pro nás malé tábornice nachystají a co se jim při jejich přípravách a cestách (ne)povede. Kromě atmosférické stránky anime se pak těším i na velmi dobře vybrané seiyuu, jejichž hlasy k jednotlivým postavám skvěle sednou, což je u anime, alespoň pro mě, také nezanedbatelný faktor úspěchu.
Overflow

visual
Overflow je kulantně prezentováno jako anime podle „mangy pro dospělé“ a „romantická komedie“. (Ač název neoficiálního překladu mangy zní Můj bratr do mě uklouzl ve vaně.) Nechci nikomu brát iluze, ale osobně toto zařazení přijímám s pobaveným úsměvem. Už jen fakt, že vzniknou dvě verze, z nichž standardní se dostane do běžného televizního vysílání a kompletní bude zveřejněna pouze na webových stránkách ComicFesta, poměrně jasně ukazuje na směřování anime. (Mezi předešlá anime uveřejněná na ComicFesta patří například XL Joushi z aktuální podzimní sezóny.) Nedá se tedy očekávat žádná hlubokomyslná zápletka, ale na druhou stranu animace vypadá příjemně a i hlasy seiyuu hlavních hrdinek zní, řekněme, lákavě, a tak se fanoušci tohoto „žánru“ snad mohou těšit na decentní oddechovou podívanou.
Infinite Dendrogram

visual
U nás nepříliš známá, ale v Japonsku poměrně populární série light novel Infinite Dendrogram si podle mě anime rozhodně zaslouží. Počítačové hry prakticky nehraji, takže nedokážu posoudit, nakolik je koncept velmi propracovaného virtuálního světa výjimečný, ale faktem zůstává, že děj této knižní série je na tomto faktu postaven. Jako vždy zůstává otázkou, nakolik se budou tvůrci anime touto premisou řídit a jestli adaptace nesklouzne více k soubojovým scénám, kterých je k dispozici také více než dostatek. Pozitivně hodnotím hlavního hrdinu, který hned od začátku není nerealisticky silný a svoje střetnutí tedy vyhrává díky dobrému využití svých omezených schopností. Ještě zmíním knižní ilustrace z novel, které se mi, upřímně řečeno, opravdu nelíbí, a tak jsem byl zvědavý, jaký vzhled postavy dostanou v anime. Musím ale konstatovat, že animátoři příjemně překvapili a zpracování vypadá alespoň podle ukázek velmi povedeně.
Plunderer

visual
Plunderer je pro mě anime s nejzajímavějším souhrnem děje z této sezóny. Lépe řečeno, popis děje zní natolik neurčitě a nejasně, že se buď bude jednat o velmi originální kousek, nebo o něco značně podivného. Ostatně alternativní svět, ve kterém má každý nějaké osobní číslo, které může znamenat naprosto cokoliv, ale pokud poklesne na nulu, jste mrtví, je koncept, který může mít potenciál. Oproti manze u anime adaptace přibyla i ecchi značka, což ale v principu nemusí být na škodu a zároveň je tato série na MyAnimeList třetí nejpopulárnější z nadcházející sezóny. Uvidíme tedy, jak se tato očekávání povede naplnit.
Rikei ga koi ni ochita no de shoumei shitemita.

visual
Romantická komedie Rikei ga koi ni ochita no de shoumei shitemita neboli zkráceně RikeKoi působí, a i podle popisu nejspíše bude, jedna ze ztřeštěných romantických komedií. V tomto případě se budou dva zamilovaní vědci snažit zdůvodnit lásku a dokázat ji na základě vědeckých pozorování a teorií. Vzhledem k tomu, že se předlohová manga (začala vycházet v roce 2016) už dočkala čtyřdílné hrané televizní série v září 2018, hraného filmu, který byl do kin uveden v únoru 2019, a v tisku je přes 600 tisíc výtisků, má i anime pravděpodobně šanci stát se populárním kouskem.
Kyokou suiri

visual
A na závěr tu mám jednu duchařskou záležitost Kyokou suiri. Premisami tohoto anime by měly být youkaiové (japonská strašidla), záhadná dívka a mladík, kteří řeší nadpřirozené záhady, romantický vztah této dvojice a špetka komedie. Manga, která je na motivy novely z roku 2011 a vycházela v letech 2015 až 2017, byla v roce 2018 nominována v kategorii o nejlepší shounen mangu vydavatelství Kodansha a prodalo se jí už přes 2 miliony výtisků. Stejně jako v případě předešlého RikeKoi je tedy dobrá šance, že i anime si získá značný počet fanoušků.

Kaya

Isekai Quartet 2

visual
Tuto sezónu se těším nejvíc hned na tři pokračování. Jedno „přímé“ (FGO anime – Fate/Grand Order: Zettai majuu sensen Babylonia), které pokračuje z minulé sezony a další dvě „nepřímé“. I když FGO anime považuji za své pravděpodobně nejoblíbenější anime za posledních pár let, tuto sezónu se skoro stejně těším na pokračování Isekai Quartet. Nejen proto, že jsem se u první sezony toho cross-over titulu neskutečně bavil, ale i kvůli tomu, že by se v seriálu měly velmi pravděpodobně objevit další postavy z populárních isekai sérií.
Toaru kagaku no Railgun T

visual
Druhé těšení na „nepřímé“ pokračování patří titulu Toaru kagaku no Railgun T. Je to už skoro 7 let, co skončila druhá série Railgunu s názvem Toaru kagaku no Railgun S, a moje naděje o tom, že vznikne anime pokračování se rozplynuly už někdy před třemi lety. To bude asi hlavní důvod, proč se na pokračování příběhu čtveřice sympatických slečen z Akademického města tak těším.

Matteas

Magia Record: Mahou shoujo Madoka☆Magica Gaiden

visual
Spin-off Madoky si nemůžu nechat ujít. O Magia Record hře nic nevím, takže netuším, co očekávat, a zároveň se snažím nemít bůhvíjaké očekávání. Řada lidí bude jistě srovnávat s Madokou, ale byť má toto anime na starost opět Shaft, produkční tým se liší, proto se asi nedá čekat nic tak originálního a dechberoucího, jako byla Madoka. Nicméně už jen díky zajímavému univerzu, animaci od Shaftu a malému bílému ďáblu by to mělo stát za to.
Toaru kagaku no Railgun T

visual
Co říct k Railgunu? První dvě řady, které se vysílaly už šest, respektive deset let zpátky jsem si užil. Vždycky mi jako anime přišel Railgun lepší, protože nemá tak složitou zápletku jako Index, který se prostě nedá do vymezeného časového prostoru nacpat tak, aby nepůsobil uspěchaně. Doufám proto, že mi Railgun spraví chuť po dle mého názoru nepovedené třetí řady Indexu.
Rikei ga koi ni ochita no de shoumei shitemita.

visual
Anime o dvou vědcích, kteří jsou toho názoru, že se vše na světě dá odůvodnit a prokázat na základě nějakých matematických či fyzikálních zákonů, a proto se snaží potvrdit svoji vzájemnou lásku řadou vědeckých experimentů a pozorování. Myslím si, že tato premisa může nabídnout zajímavou podívanou, a čekal bych, že komu se líbilo Kaguya-sama wa kokurasetai, se bude líbit i toto anime.
Ishuzoku Reviewers

visual
Jak slušně popsat příběh tohoto anime? Hlavní hrdinové cestují napříč různými světy vstříc řadě různých dobrodružství, ale na rozdíl od typických fantasy příběhů, kde hrdinové putují světem s nějakým cílem, v Ishuzoku Reviewers hrdinové nehledají ztracená pírka obsahující něčí vzpomínky či střípky nějakého klenotu, které mají obrovskou moc. V tomto anime hlavní hrdina putuje po světě a navštěvuje bordely, aby se vyspal s nejrůznějšími monster girls, od víl po démony, a psal o tom recenze. Předlohou tohoto anime je manga, jejíž autor jede na vlně popularity isekai žánru, ale zároveň si utahuje z přesycenosti trhu těmito tituly a předkládá nám isekai z jiné stránky. Doporučil bych toto anime tedy asi lidem, kteří už mají plné zuby klasických isekai anime, a také těm, kdo mají rádi Monster musume no iru nichijou.
Oshi ga budoukan ittekuretara shinu

visual
Příběh o dvacetileté dívce přezdívané Eripiyo, která se shodou náhod stane extrémní fanynkou Mainy, nepříliš populární členky underground idol skupiny v západním Japonsku. Od té doby zasvětí celý svůj život fandění Maině a její cíl je vidět Mainu jednou na pódiu v Budoukanu, velké koncertní hale v Tokiu, která je velkým symbolem a životním cílem pro řadu hudebních umělců. Toto anime podle mě nabízí zábavnou podívanou, a to zejména pro lidi, kteří mají nějaké představy a znalosti o idol kultuře v Japonsku. Eripiyo se podle upoutávek jeví jako obraz extrémních fanoušků ve skutečném světě, který místy může být možná trochu přehnaný, ale nikdy ne moc daleko od skutečnosti. Kdyby byla hlavní postava, tedy Eripiyo, muž, mohlo by anime působit místy trochu děsivě, ale zvolením ženy jakožto hlavní hrdinky se tomu vyvarovali a zároveň tím i nabídli zajímavější premisu. Eripiyo navíc mluví nováček mezi seiyuu, který ma velký potenciál propracovat se mezi špičku v oboru. Jedná se o Fairouz Ai, napůl Japonku a napůl Egypťanku, která debutovala teprve loni, a můžete ji znát jako Hibiki z Dumbbell nan kilo moteru?.

Zanechte komentář