Redakční výběr z letní sezóny 2018

Již za pár ho­din se na ja­pon­ských te­le­vi­zích ob­je­ví prv­ní dí­ly ani­me sé­rií z let­ní sezóny. Cel­ko­vě si mů­že­te vy­bí­rat z ví­ce než 40 kla­sic­kých sé­rií, a k to­mu sa­mo­zřej­mě ně­ja­ké kraťa­sy a fil­my. Na co se tě­ší ja­pon­ští ota­ku? Tu­to otáz­ku si za nás ja­ko vždy po­lo­ži­la strán­ka Cha­ra­pe­dia, kte­rá vy­dá­vá po­dob­né an­ke­ty pra­vi­del­ně. Hla­so­vá­ní se opět účast­ni­lo na 10 000 uži­va­te­lů, z nichž asi 60 % by­lo žen. Ni­ko­ho asi ne­pře­kva­pí prv­ní dvě mís­ta, kte­ré za­bra­ly sé­rie Šin­geki no Kj­odžin a Gin­ta­ma. Obě ani­me ma­jí za se­bou už řa­du epi­zod a jak je vi­dět, jsou v Ja­pon­sku ne­u­stá­le ve­li­ce po­pu­lár­ní. Až na de­sá­tém mís­tě se umís­til Over­lord, na ně­hož nejsou li­dé tak na­tě­še­ní asi i z dů­vo­du, že měl pou­ze půlroč­ní pau­zu. Z no­vých děl pak nej­ví­ce táh­ne akč­ní thriller Ba­na­na Fish, kte­rý bu­de adap­to­vat už ví­ce než de­set let sta­rou man­gu, kte­rá se ode­hrá­vá v New Yor­ku. Ja­pon­ci se ta­ké chtě­jí do­zvě­dět ně­co o lid­ském tě­le, je­li­kož hod­ně vy­so­ko se umís­ti­la i adap­ta­ce man­gy Ha­ta­ra­ku Saibó, jež se za­bý­vá funk­cí lid­ských bu­něk.

A ja­ko ob­vykle vám při­ná­ší­me pře­hled sé­rií, na kte­ré se tě­ší čle­no­vé na­ší re­dak­ce. Nech­te se in­spi­ro­vat a uží­vej­te si vol­né let­ní dny!

You Say
Ja­ma no Susu­me Thi­rd Se­a­son

visual
Tr­va­lo to si­ce ně­ko­lik let, ale pře­ce se do­čká­me tře­tí sé­rie ani­me Ja­ma no Susu­me adap­tu­jí­cí­ho stej­no­jmen­nou man­gu. Co ví­ce, tvůr­čí tým pře­de­šlých sé­rií hlá­sí ná­vrat. Re­žii má te­dy opět v ru­kou Ja­ma­mo­to Jú­su­ke, za­tím­co ná­vrhy po­stav zno­vu na­kres­lil Ma­cuo Jú­su­ke, jenž se stal rov­něž i před­ním re­ži­sé­rem ani­ma­ce. Snad je­di­nou smut­něj­ší zprá­vou je, že ten­to­krát nás če­ká pou­ze tři­náct epi­zod. Avšak na dru­hou stra­nu, se­ri­ál se ani­mo­val hod­ně do­pře­du a na zá­vě­reč­né epi­zo­dě se pra­co­va­lo již za­čát­kem červ­na. V do­bě pre­mi­é­ry pak bu­dou nej­spí­še veš­ke­ré prá­ce ho­to­vy a nám ne­zbu­de nic ji­né­ho, než­li se opět ucu­lo­vat nad roz­to­mi­lý­mi po­sta­va­mi a ani­mač­ním umě­ním zú­čast­ně­ných.
Šódžo Kageki Re­vue Star­li­ght

visual
Mul­ti­me­di­ál­ní pro­jekt, kte­rý za­čal ja­ko krát­ké mu­zi­kál­ní před­sta­ve­ní, se ve­d­le hu­deb­ní pro­duk­ce a zpra­co­vá­ní do man­gy před­sta­ví rov­něž ja­ko ani­mo­va­ný se­ri­ál. Re­žii pro­du­cen­ti svě­ři­li Fu­ruka­wo­vi To­mo­hi­ro­vi, zku­še­né­mu ani­má­to­ro­vi. K ru­ce mu bu­de po­moc­ný re­ži­sér Ko­i­de Ta­ku­ši, kte­rý pat­ří k mla­dým a schop­ným ani­má­to­rům stu­dia Ki­ne­ma Ci­trus, kde se pro­jekt ani­mu­je. Ná­vrhy po­stav na­kres­lil Sai­ta Hi­ro­juki, dal­ší ze schop­ných ani­má­to­rů, kte­rý na­šel do­mov pod stře­chou Ki­ne­ma Ci­trus. Vi­zu­ál­ním ta­há­kem bu­de i účast stu­dia Pa­blo na vý­pra­vě se­ri­á­lu. O re­žii vý­pra­vy se po­sta­rá za­kla­da­tel a ře­di­tel stu­dia Aki­ja­ma Ken­taró spo­leč­ně s jed­ním z ma­lí­řů, Fu­kudó Ken­džim. I po hu­deb­ní strán­ce je nač se tě­šit, neb do­pro­vod sklá­dal Fudži­sa­wa Jo­ši­a­ki, s nímž spo­lu­pra­co­val i Kató Ta­cu­ja. Po­ně­kud ne­jis­tým se však je­ví hlav­ní scé­náris­ta Hi­gu­či Ta­cu­to, v je­hož port­fo­liu na­jde­me spí­še se­ri­á­ly, o je­jichž kva­li­tách by se da­lo dis­ku­to­vat. Uvi­dí­me, jak to do­pad­ne. V kaž­dém pří­pa­dě by měl pro­jekt ve­d­le zá­bav­né pre­mi­sy na­bíd­nout sluš­nou vi­zu­ál­ní i au­dio strán­ku.
Te­nró Si­rius the Ja­e­ger

visual
Akč­ní mis­tr Andó Ma­sa­hi­ro se vra­cí s no­vým pro­jek­tem! Andó pla­tí za pře­bor­ní­ka v ob­las­ti pou­ta­vých, ná­roč­ných, avšak pře­hled­ných bo­jo­vých akč­ních sek­ven­cí. V se­ri­á­lu, kde pro­ti so­bě sto­jí dvě zne­svá­ře­né stra­ny, by o ta­ko­vé scé­ny ne­mě­la být nou­ze. S akč­ní slož­kou mu ješ­tě po­mů­že dal­ší z mi­s­trů v obo­ru – ani­má­tor Sató Ma­sa­hi­ro. Dal­ší­mi lá­ka­dly pro di­vá­ky mo­hou být pů­vod­ní ná­vrhy po­stav Ni­ši­mu­ry Ki­nu. In­gre­di­en­ce pro skvě­lý po­krm jsou na mís­tě, zbý­vá dou­fat, že je re­a­li­ta te­le­viz­ní pro­duk­ce ne­spá­lí na po­pel. O úvod­ní epi­zo­dy ne­mu­sí­me mít strach, avšak by­lo by ve­li­ce pří­jem­né, kdy­by si se­ri­ál udr­žel vyš­ší lať­ku až do své­ho zá­vě­ru.
BA­NA­NA FISH

visual
BA­NA­NA FISH se pyš­ní fan­tas­tic­kou před­lo­hou Jo­ši­dy Aki­mi. Na prv­ní po­hled se adap­ta­ce do­sta­la do ve­li­ce po­vo­la­ných ru­kou. Od­cho­van­ka stu­dia Ky­o­A­ni/Do Ucu­mi Hi­ro­ko na po­zi­ci re­ži­sér­ky, schop­ný scé­náris­ta Se­ko Hi­ro­ši a skvě­lá ná­vr­hář­ka po­stav Ha­ja­ši Ake­mi. Prv­ním smut­ným fak­tem však je, že Ha­ja­ši se na pro­jek­tu ne­bu­de po­dí­let dlou­ho­do­bě ja­ko před­ní re­ži­sér­ka ani­ma­ce. Mů­že­me če­kat, že ně­jak při­spě­la do prv­ní epi­zo­dy, ať už ja­ko ani­má­tor­ka, pří­pad­ně ja­ko epi­zod­ní re­ži­sér­ka ani­ma­ce, avšak je­jí pří­tom­nost z pro­jek­tu jis­tě br­zy vy­mi­zí. I je­jí ná­vrhy jsou zde mír­ně po­kři­ve­ny vi­zí re­ži­sér­ky, a ne­ne­sou tak všech­ny je­jí ob­vyk­lé ry­sy. Ovšem zpět k dob­rým zprá­vám. Ve­dou­cím vý­pra­vy se stal Mi­zu­ta­ni To­ši­ha­ru, a po­za­dí tak bu­dou v ru­kou je­ho stu­dia Mo­on­flower, kte­ré pat­ří k jed­něm z nej­lep­ších v prů­mys­lu. Ny­ní opět k re­a­li­tě. Prá­vě u to­ho­to pro­jek­tu jsou oba­vy o vi­zu­ál­ní kon­zis­ten­ci po­měr­ně na mís­tě. Prv­ní epi­zo­dy bu­dou jis­tě vy­pa­dat k svě­tu, ovšem kdo­ví, jak br­zy se za­čne pro­duk­ce a je­jí čle­no­vé za­dý­chá­vat na­to­lik, že to ne­vy­hnu­tel­ně po­zná­me. Vý­ho­dou bu­diž, že ani­mač­ní stu­dio MAP­PA mů­že sou­stře­dit sí­ly prá­vě na ten­to pro­jekt, ne­boť ostat­ní jsou ví­ce­mé­ně oče­ká­vá­ny až v příš­tím ro­ce. Už je­nom kvů­li sí­le před­lo­hy a po­ten­ci­á­lu čle­nů tvůr­čí­ho tý­mu však sto­jí za to si se­ri­ál za­psat.
Pla­net Wi­th

visual
Ny­ní k vár­ce opa­tr­něj­ších oče­ká­vá­ní. Ná­mět i scé­nář pro­jek­tu vy­chá­zí z pe­ra man­ga­ky Mi­zu­ka­mi Sa­to­ši­ho, kte­rý na se­ri­á­lu spo­lu­pra­cu­je se stu­di­em J.​C.​STAFF. Ná­vrhy po­stav má na svě­do­mí Iwa­ku­ra Ka­zu­no­ri, je­muž asis­tu­je Fu­ruki Mai. Re­žie se ujal Su­zuki Jóhei, stá­lý spo­lu­pra­cov­ník stu­dia. Oku­mu­ra Ja­su­hi­ro je ve­dou­cím vý­pra­vy, což bu­de i zde zna­me­nat pří­tom­nost kres­lí­řů ze stu­dia Mo­on­flower, ovšem nej­spíš si prá­ci roz­dě­lí s dal­ší­mi spo­leč­nost­mi, ne­boť BA­NA­NA FISH by měl být je­jich pri­o­rit­ní pro­jekt. Če­kat opu­lent­ní vi­zu­ál­ní zpra­co­vá­ní nelze, už je­nom vzhle­dem k si­tu­a­ci stu­dia J.​C.​STAFF, kte­ré pra­vi­del­ně pro­du­ku­je pří­liš mno­ho sé­rií na­jed­nou, avšak ze se­ri­á­lu by se moh­lo vy­klu­bat pří­jem­né pře­kva­pe­ní.
Sa­cu­ri­ku no Ten­ši

visual
U J.​C.​STAFF přes­to ješ­tě zů­sta­ne­me. Upou­táv­ky na Sa­cu­ri­ku no Ten­ši uká­za­ly ně­ko­lik krát­kých, ovšem skvě­lých stři­hů s ve­li­ce pů­so­bi­vou ani­ma­cí. Oče­ká­vat od se­ri­á­lu, že bu­de pl­ný po­hy­bu, by by­lo po­še­ti­lé, nicmé­ně ale­spoň čas od ča­su bychom se pěk­né­ho stři­hu do­čkat moh­li. Re­žie se ujal Su­zuki Ken­taró, stá­lý spo­lu­pra­cov­ník stu­dia. Ve­li­ce lí­bi­vé ná­vrhy po­stav na­kres­li­la Ma­cumo­to Mi­ki, od­cho­van­ka stu­dia, pro kte­rou jde o prv­ní zku­še­nost na tom­to po­stu. Rov­nou se uja­la i po­zi­ce před­ní re­ži­sér­ky ani­ma­ce.
Shi­no­bu
Ja­ma no Susu­me: Thi­rd Se­a­son

visual
O fa­nouš­kov­ské zá­klad­ně ani­me Ja­ma no Susu­me, vzhle­dem k to­mu, že se do­čka­lo už tře­tí řa­dy, asi ne­ní tře­ba po­chy­bo­vat. Kla­sic­ký mo­del „roz­to­mi­lé hol­ky dě­la­jí roz­to­mi­lé vě­ci“, v tom­to pří­pa­dě cho­dí po ho­rách, nám při­ne­se no­vé (i zná­mé) hlav­ní hr­din­ky a mů­že­me se tě­šit na je­jich dal­ší dob­ro­druž­ství. Bu­de za­jí­ma­vé sle­do­vat, jest­li se ani­me sve­ze na vl­ně po­pu­la­ri­ty zim­ní sé­rie Ju­ru Camp, kte­ré je k Ja­ma no Susu­me te­ma­tic­ky vel­mi po­dob­né.
Ha­ne­ba­do!

visual
I přes­to, že nejsem vel­ký fa­nou­šek spor­tov­ních ani­me, tě­ším se v le­toš­ní sezóně hned na dvě. Prv­ním z nich je Ha­ne­ba­do!. Jed­nak pro­to, že mám rád ra­ke­to­vé spor­ty, bad­min­ton ne­vy­jí­ma­je a dá­le pak kvů­li skvě­le vy­pa­da­jí­cí ani­ma­ci upou­tá­vek. Pří­běh vy­pa­dá spí­še kla­sic­ky, což ale při dob­rém zpra­co­vá­ní mů­že po­řád zna­me­nat po­řád­nou dáv­ku adre­na­li­nu, na­pě­tí a eu­fo­rie.
Ha­ruka­na Re­ce­i­ve

visual
Slun­ce, mo­ře, pís­či­tá pláž… I když u nás „vel­kou lou­ži“ ne­má­me, jsou pro vět­ši­nu z nás nej­spíš tři jme­no­va­né vě­ci sy­no­ny­mem lé­ta. A jen těž­ko bu­de­me hle­dat ty­pič­těj­ší plá­žo­vý sport, než je be­ach vo­lej­bal. K to­mu ješ­tě při­po­čí­tej­me ob­rov­skou po­pu­la­ri­tu ani­me Hai­kjú!! a fakt, že je Ha­ruka­na Re­ce­i­ve za­mě­ře­no na žen­ský vo­lej­bal a do­sta­ne­me na­děj­nou kom­bi­na­ci spor­tov­ní­ho, lehce pro­vo­ka­tiv­ní­ho ani­me. Na­víc to vy­pa­dá, že si au­to­ři da­li zá­le­žet a me­cha­ni­ka i po­hy­by po­stav vy­pa­da­jí vel­mi re­a­lis­tic­ky, tak­že by sé­rie moh­la být za­jí­ma­vá i po spor­tov­ní strán­ce.
Ha­ta­ra­ku Saibó

visual
Struč­ný pře­hled dě­je mě pří­liš ne­za­u­jal. Když jsem si ale pus­til upou­táv­ku, oka­mži­tě se mi vy­ba­vil je­den star­ší ani­mo­va­ný se­ri­ál „Byl jed­nou je­den… ži­vot“, což je pro mě kul­tov­ní zá­le­ži­tost (vzhle­dem k to­mu, že se na pro­duk­ci po­dí­le­lo i ja­pon­ské stu­dio Ei­ken, by­lo to svým způ­so­bem mo­je prv­ní ani­me). Už jen to­to je pro mě do­sta­teč­ný dů­vod, abych byl na Ha­ta­ra­ku Saibó pa­t­řič­ně na­tě­še­ný. Dobrou vi­zit­kou je i úspěš­ná man­ga, kte­rá mu by­la před­lo­hou. Snad nás te­dy ani­me ne­zkla­me.
Xi­ma­ra
Free! Di­ve to the Fu­tu­re

visual
Let­ní sezóna mi ten­to­krát při­jde po­měr­ně sla­bá. Za­u­ja­lo mě je­nom pár se­rií, ale do mé­ho „mu­sím vi­dět“ se do­sta­la pou­ze dal­ší řa­da Free!. Vy­pa­dá to, že se hr­di­no­vé po­su­nu­li v ži­vo­tě dál, ale stá­le rá­di vzpo­mí­na­jí na svá stře­do­škol­ská lé­ta. Tě­ším se, co no­vé­ho ta­to řa­da při­ne­se. A jak se pro­je­ví změ­na re­ži­sé­ra.
Hy-phen-a-tion