Po čtvrt roce jsme opět zde s naším plánem na další sezónu. Venku sice hezky svítí sluníčko, ale v naší redakci přísně dodržujeme karanténu za zataženými závěsy, takže dnešní výběr je poměrně rozsáhlý. Jenom doufejme, že pandemie příliš nezasáhne tvůrce a sezóna poběží bez přerušení a odkládání.
Než se podíváme, na co se těší členové redakce, zastavme se krátce u „těch pravých“ otaku. Tentokrát jako zdroj očekávání Japonců využijeme ankety serveru Animate. Na pátém místě se umístilo komediální anime Kakušigoto. Čtvrté místo obsadila komediální romance se zkratkou Hamefura, celý názvem Otome Game no hamecu Flag šika nai akujaku reidžó ni tensei šitešimatta. Bronzovou pozici získalo třetí pokračování anime Oregairu (Jahari ore no seišun LoveCome wa mačigatte iru. Kan. Stříbrnou pozici můžete nalézt i v našem výběru, je to (celkem nepřekvapivě) pokračování anime s Alenkou, Sword Art Online: Alicization – War of Underworld (2020). Na prvním místě je také pokračování, které můžete oslavit třeba tanečkem s Čikou: Kaguja-sama wa kokurasetai?: Tensai-tači no renai zunósen.
Níže už slíbený výběr z těšení naší redakce.
Shinobu
Honzuki no gekokudžó: Šišo ni naru tame ni wa šudan o erande iraremasen (2020)Studio: Adžia-dó |
|
Knihomolka je pro mě v nadcházející sezóně poměrně jasná volba. Knižní předloha si kvalitu stabilně drží a první série byla podle mě zpracovaná v rámci možností hodně dobře, takže nezbývá než doufat v pokračování nastoleného trendu. Kromě toho jsem zvědavý na nové postavy a nové rozšiřování fiktivního světa, ve kterém naše malá-velká hrdinka žije. |
Odkazy: Anidb, oficiální stránky, odkaz na článek 1, odkaz na článek 2Premiéra: 5. 4. 2020
Upoutávka zde |
Otome Game no hamecu Flag šika nai akujaku reidžó ni tensei šitešimatta…Studio: Silver Link |
|
Nikdy jsem otome hru nehrál, nejsem skalní fanoušek harémů ani neodolatelných hrdinů a hrdinek, ale na tohle anime se těším. Shodou okolností jsem četl i první díl light novel, které jsou této sérii předlohou, a i když jsem nepokračoval, jednalo se o poměrně zábavnou a oddechovou záležitost. Některé situace a zabedněnost hlavní hrdinky se sice občas dostávají trochu na hranu, ale určitě ne do úrovně trapného přehánění jako v některých jiných harémovkách. Rozhodně tedy nečekejte nic oduševnělého ani komplikovaný děj, ale i podle ukázek se bude jednat především a hlavně o komedii okořeněnou trochou romantiky. |
Appare ranman!Studio: P.A.Works |
|
Toto steampunkové anime sice nemá bůhvíjak originální zápletku (šílený závod, do kterého se pouští zoufalci, blázni a arogantní hrdinové), ale to ještě neznamená, že se nemůžeme dočkat zajímavého zpracování. Animace podle ukázek vypadá velmi příjemně, kousky od studia P.A.Works mě jen málokdy zklamou a navíc mi toto anime připomíná jeden z mých nejoblíbenějších dětských seriálů Anime 80 ničikan sekai iššú |
Matteas
Kaya
YouSay
Nami jo kiitekureStudio: Sunrise |
|
Koda Minare se po sérii peripetií zahrnující rozchod s přítelem, spoustu alkoholu a programového ředitele místní radiové stanice ocitne ve studiu s tím, že za několik vteřin začíná její živý vstup. A naše hrdinka zjistí, že jí to vlastně docela jde. Nastal čas, aby se obyčejný život obrátil vzhůru nohama skrze půlnoční vysílání v rádiu. Tak trochu komedie, tak trochu drama, jednou nahoře a jednou zase dole. Samura Hiroaki ve své manze představuje řádku postav, které se ocitají v momentech čisté absurdity, ale zároveň musí čelit skutečným životním problémům. Ačkoliv projekt jako celek nedokáže nabídnout animační přehlídku hvězd, v izolované okamžiky dokáže zabrat. Těšit nás mohou příjemné interpretace původních kreseb, které v návrhy postav přetvořil Jokota Takumi. |
Yesterday o utatteStudio: Dóga kóbó |
|
Přes patnáct let serializovaná manga (a vskutku magnum opus) kreslířky Tóme Kei představuje reprezantaci života samotného. Mladý protagonista tápe a netuší, kam dál, co si najít za cíl, jaký dát bytí smysl. Zatímco bezmyšlenkově brigádničí, čas se pomalu, ale jistě pohybuje kupředu a život utíká mezi prsty. Situaci může změnit setkání se záhadnou dívkou jménem Nonaka Haru. Nebo taky nemusí. Život je život a my sami jenom střípky světa. Pomalý rozvoj vztahů, prostředí, každodenních rituálů, charakterní růst, ale i regrese a opakování chyb charakterizuje předlohu, která nikam nespěchá. Její adaptace se ujal Fudžiwara Jošijuki, který slouží nejen jako režisér, ale rovněž jako hlavní scénárista. Jde o skutečně perfektní volbu, zvážíme-li, jak dokáže Fudžirawa pracovat s mnohavrstvými lidskými vztahy postav omezených kruhů, což jsme mohli vidět v plné síle v NEW GAME!, kde dochází k vytváření i rozvoji konkrétních mezilidských vazeb jak na úrovni pracovní, tak na té osobní. I v Yesterday bude Fudžiwara jako doma. Návrhy postav nakreslil Taniguči Džuničiró, jenž s Jošikawou Miki sdílí pozici předního režiséra animace. Pokud Tanigučiho něco charakterizuje, pak je to všestrannost, ať už hovoříme o jeho návrzích, či animaci samotné. Taniguči dokáže s lehkostí sobě vlastní přecházet od robustních návrhů využívajících silné, ostré linky přes jemné, měkké, hřejivé tvary až po hravé deformace. Jak ukazují doposud zveřejněné materiály, do Yesterday je vloženo veškeré úsilí všech zúčastněných. Očekávání napomáhá i to, že produkce je příjemně napřed a mimo dvanáct epizod televizního vysílání nabídne i šest vedlejších epizod zveřejněných přes streamovací služby. |
GleipnirStudio: Pine Jam |
|
Adaptaci poněkud vyzývavě nepříčetné předlohy kreslíře Takedy Suna pro mě činí neodolatelně přitažlivou přítomnost skvělých tvůrců v čele s fantastickým animátorem Imaokou Norijukim, jenž se ujal povinností předního režiséra animace. Ale popořadě, Kišida Takahiro platí již dvě desetiletí za jednoho z nejžádanějších specialistů na pozici návrháře postav, a to z dobrého důvodu – jeho cit pro stylizované, ale na pohled velice příjemné postavy je nepopiratelný. Rovněž i to, že jeho linky jsou sice ostré a děsivě precizní, nicméně jako celek obvykle ponechávají dostatek volnosti pro interpretaci animátory samotnými. A nejinak je tomu i zde. S vytvořeným pevným základem se animační režie mohou ujmout můj již zmíněný oblíbenec Imaoka Norijuki (zvaný eel) a Maki Takao. Maki je sám zkušený animátor i návrhář postav, nicméně tím, kdo má velice razantním způsobem vliv na vizuální podobu seriálu jako takového, je Imaoka, jak lze ostatně snadno posoudit již z propagačních materiálů. Živé pohyby postav, nonšalantní pózy zachycující každodenní přirozenost, záhyby na ošacení vytvářející skutečný charakter látky a především vůle se v ty správné okamžiky vymanit z okovů návrhů postav a vytvořit momenty s vlastní vizuální identitou. Nezůstane-li pouze u animační režie, ale nabídne-li projekt i Imaokovu animaci, pak se zlobit nebudu. I bez jeho přímého přičinění se však můžeme těšit na zástup jeho skvělých známých, kteří dokáží nabídnout vlastní výrazové prostředky – Furuhaši Satoši, rapparu, čina, Moaang, Irei Eri, Maring, možná se objeví i Hamaguči Akira. A ať se propadnu, nedočkáme-li se v některé z epizod Tanaky Hironoriho. Co může být pro celý projekt studenou sprchou, je fakt, že produkce samotná nemá až takový nadběh, jaký by si animátoři jistě přáli. Nakolik pocítíme nedostatek času v průběhu seriálu, je otázkou, nicméně bude-li dodržena tradice studia Pine Jam, pak opravdu hodně. Nezbývá než pro všechny tvůrce doufat v to nejlepší. |
BNAStudio: TRIGGER |
|
Animátor a režisér Jošinari Jó měl v případě seriálové verze Little Witch Academia poněkud pech s načasováním, které jeho projektu upřelo ty největší síly, které lze ve studiu TRIGGER najít. Jeho dávný bratr ve zbroji Imaiši Hirojuki měl zrovna plné ruce práce se zadrhávající se předprodukcí PROMARE, animátorský velikán sušio zrovna tak, Amemija Akira a Sakamoto Masaru byli naopak zaneprázdnění předprodukcí seriálu SSSS.GRIDMAN. Všichni tak mohli Jošinarimu pomoci jenom v omezené míře. To se však v případě BNA změnilo – studio nemá v blízké budoucnosti žádný další projekt a obzvláště Imaiši se sušiem jsou Jošinarimu velice zavázáni za animaci dechberoucího finále PROMARE. Jak před několika měsíci zmínil sám režisér: „Tentokrát je mám v úmyslu využít naplno.“ První indícií je fakt, že Imaiši slouží jako režisér akční složky v celém seriálu (což zahrnuje obrazový scénář akčních části a rovněž dohled nad jejich animací samotnou). Mimoto se se sušiem společně postarali o jednu z epizod. Ostřílení kmeti však nejsou jediní, na které se můžeme těšit. Osobně se nemohu dočkat hojné přítomnosti Ikarašiho Kaie a jeho věrného svěřence Kannoa Ičigoa, Kaneka Júty a Sugimota Michela. A co za nemožné efekty opět dokáže naanimovat Sató Tošijuki, kterému se v tomto oboru vyrovná pouze Jóův starší bratr Kó? Je nač se těšit, mimo jiné i na hudební doprovod od mabanua. |
Odkazy: Anidb, oficiální stránky, odkaz na článek 1, odkaz na článek 2Premiéra: 5. 4. 2020
Upoutávka zde |
Fugó-keidži Balance: UNLIMITEDStudio: CloverWorks |
|
Režisér Itó Tomohiko se po několika filmových projektech vrací do televizní sféry s detektivní sérií, v níž se točí peníze jedna radost, alespoň v podání hlavní postavy. K jedné z Itóových předností patří schopnost najít talentované tvůrce a dopřát jim možnost zazářit, jak již dokázal několikrát v minulosti. Ve vzduchu můžeme cítit napětí, zdali se mu opět podaří uvést nové a nadějné. A přitom třeba najít prostor pro další rozvoj již zavedených tvůrců. Například další epizoda režírovaná Šikamou Takahiroem? Nechat Itóa Kiminoriho animačně režírovat několik epizod? A snad dopřát Išihamovi Masašimu možnost režírovat další fantastickou titulkovou sekvenci? Nadějí je mnoho; uvidíme, na realizaci kterých se dostane a které zůstanou nevyslyšeny. Projekt velkou silou podpírají návrhy postav a animační režie Sasakiho Keigoa, člověka, který byl obdařen umem vytvářet velice líbivé návrhy, které však nejsou pro animátory příliš náročné a ponechávají spoustu prostoru pro hrátky. Jsem rovněž zvědav na hudební doprovod Kannoa Júgoa, který platí za výborného skladatele, jenž se však často nechává unést ústředním motivem svých děl, jehož variace až v přílišné míře prostupují celým soundtrackem, a ten tak působí derivativně. Že se i od tohoto přístupu dokáže oprostit, však dokazuje například rozverně rozmanitý hudební doprovod k G no Reconguista, který patří ke Kannově nejlepším pracem. Snad se mu povede i v případě tohoto díla. |
Wolfii + Dorry
KakušigotoStudio: Adžia-dó |
|
O autorovi ne úplně cudné mangy a o jeho malé dceři. Adaptace mangy, která má potenciál být opravdu dobrou, ale také nesmírně hloupou. PV nás naplňuje optimismem, zpracování postav je na dobré úrovni a daří se maskovat CG. Již na první pohled si také nelze nevšimnout, že autor předlohy je autorem Sajonara zecubó sensei. |
BNAStudio: TRIGGER |
|
BNA je anime o Mičiru, která se náhle promění v humanoidního tanukiho. Následně se vydává do Anima City, aby zjistila, proč k její proměně došlo. Za BNA stojí studio TRIGGER, Jošinari Jó (Little Witch Academia) a Nakašima Kazuki (Kill La Kill či Tengen Toppa Gurren Lagann) a anime samotné vyjde i na Netflixu. Dá se očekávat standardně skvělé vizuální zpracování, otazník stojí nad scénářem. Jistě to bude jedno z akčnějších anime sezóny, u toho se můžeme na TRIGGER spolehnout. |
Odkazy: Anidb, oficiální stránky, odkaz na článek 1, odkaz na článek 2Premiéra: 5. 4. 2020
Upoutávka zde |
Gal to kjórjúStudio: Space Neko Company, Kamikaze Douga |
|
O gjaru a jejím spolubydlícím, modrém dinosaurovi. Spíše lehčí anime bez děje či nějakých dramatických oblouků, zajímavé je především jeho popartové zpracování a doplnění půlených epizod stop motion animací stejné délky. |
Hókago teibó niššiStudio: Dóga Kóbó |
|
Obyčejné slice of life o rybářském školním klubu. Tedy cute girls doing cute things, odpočinkové anime s bláznivými postavami. A třeba se i dozvíme něco více o nějakých japonských rybách. |
Komatta džii-sanStudio: Kachidoki Studio |
|
Minutovky bez PV, takže uvidíme, jak to bude vypadat (a zda někdo přeloží). Ale anime s touhle premisou se prostě musí vidět. Dědoušek, který úspěšně oslňuje babičky technikami dvacetiletého „ikemena“. |
Bessacu Olympia KyklosStudio: ?? |
|
Pokud znáte Thermae Romae, víte, do čeho jdete. Umělec Demetrios je nechtěně přenesen z antického Řecka do Tokia roku devatenáct set šedesát čtyři. V Tokiu se pořádá letní Olympiáda a nejen ta jistě Demetriovi poskytne mnohé zábavné konfrontace s moderní dobou. Stejně jako u Thermae Romae půjde o bláznivou a umělecky zajímavě zpracovanou záležitost. |
Ximara
ArteStudio: Seven Arcs |
|
Anime Arte na motivy stejnojmenné mangy nás přenese do renesanční doby šestnáctého století. Hlavní hrdinka touží po tom státi se malířkou, ale to v dané době není práce pro dívku a už vůbec ne pro dívku ze vznešené rodiny. Diváci mohou očekávat historické malířské slice of life. |
Odkazy: Anidb, oficiální stránky, odkaz na článek 1, odkaz na článek 2Premiéra: 4. 4. 2020
Upoutávka zde |
TamajomiStudio: A-CAT |
|
Taky vás štve, že ani ve sportovních anime nemají děvčata „normální“ křivky, jenom vosí pas, velká prsa a tenké nohy? Vypadá to, že u baseballového anime Tamajomi tomu bude jinak. Už na propagačním obrázku na první pohled zaujmou v anime nevídaně vypracovaná stehna hrdinek. Příběh vypráví o nadhazovačce Takedě Jomi, která se rozhodla, že pustí baseball k ledu – nemůže totiž používat svůj „magický nadhoz“, protože ostatní hráčky nejsou na její úrovni a nedokáží ho zpracovat. Na vyšší střední však potká svou kamarádku z dětství, se kterou dříve hrávala baseball a která byla její „magický nadhoz“ schopná chytit… Co bude dál? |
Odkazy: Anidb, oficiální stránky, odkaz na článek 1, odkaz na článek 2Premiéra: 8. 4. 2020
Upoutávka zde |
Šokugeki no Sóma: Gó no saraStudio: J.C.Staff |
|
V jarní sezóně nás čeká také další pokračování Sómových kulinářských bitev, které si nemůžu nechat ujít. Jenom si nejsem jistá, co vlastně má teď po velké bitvě přijít… |
Kaguja-sama wa kokurasetai?: Tensai-tači no renai zunósenStudio: A-1 Pictures |
|
Stejně jako Matteas se těším i na pokračování anime o souboji dvou nadaných studentů, kteří se snaží přechytračit toho druhého kvůli vyznání lásky. Kaguja-sama wa Kokurasetai? je příjemné, oddychové (a chytré) epizodní anime. |
Sword Art Online: Alicization – War of Underworld (2020)Studio: A-1 Pictures |
|
Za ty roky už se asi můžu považovat za věrného fanouška SAO, i když to nerada přiznávám (posledním přírůstkem do mé „SAO posedlosti“ je mobilní hra SAO: Alicization Rising Steel). Musím říct, že zpracování příběhové části Alicization se mi celkem líbí dějově i animačně. Jsem na nadcházející sérii zvědavá, především na rozuzlení celého děje „in-game“ i „out-game“. A upřímně doufám, že se vyhneme tomu, že se drahý Kirito probere v posledním díle řady a všechny zachrání. |