Léto 2021: Čím se zchladí naši redaktoři?

Léto už je tady v plné síle a s ním přichází i změna na japonských televizních obrazovkách. Z jarní sezóny zůstane ve vysílání šest klasických sérií (například Fumecu no anata e, Shaman King). Nově se můžeme těšit na 36 televizních sérií a dva kraťasy.

Než budeme pokračovat na výběr naší redakce, podíváme se, na co se v nadcházející sezóně těší čtenáři serveru animateTimes. Mužská část hlasujících se na pátém místě těší na Kanodžo mo kanodžo. Na dalších místech už jsou samá navazující díla. Čtvrté místo obsadila druhá řada Bakariny (Otome Game no hamecu Flag šika nai akujaku reidžó ni tensei šitešimatta… X), třetí místo pokračování komediálního příběhu „ze života“ Kobajaši-san či no maidragon S. Druhé místo získala adaptace spin-offu mangy Mahóka kókó no jútósei a nejočekávanější příčku obsadila druhá část Tensei šitara Slime datta ken. U ženské části hlasujících je situace trochu jiná. Pátou pozici získala Mahóka a na čtvrté pozici se umístila třetí řada série Idolish Seven. Třetí pozici obsadilo pokračování Tensei šitara Slime a druhou pokračování Bakariny. Na prvním místě se v ženských srdcích umístilo anime, které bude prosycené černým humorem, Uramiči onii-san.

A teď už se dostáváme k výběru našich redaktorů.

Garax

Otome Game no hamecu Flag šika nai akujaku reidžó ni tensei šitešimatta… XStudio: Silver Link

visual
Do první série jsem naskočil až v půlce po naléhání okolí, jelikož jsem neočekával, že by mě mohlo něco takového bavit. A jak šeredně jsem se mýlil! Nakonec to bylo jedno z mých neojblíbenějších anime dané sezóny. Byl to skvělý mix fantasy a reverse harém komedie s milou hlavní hrdinkou, které prostě přejete šťastný konec. Jsem zvědavý, jakým směrem se příběh vydá tentokrát.
Tensei šitara Slime datta ken (2021 Dai 2 Bu)Studio: 8bit

visual
K mému překvapení se nám Rimuru vrátil dříve, než jsem čekal. Minulá sezóna skončila v nejlepším a je super, že už nemusím čekat déle. Rozhodně jedno z mých top isekai anime.
Cheat kusuši no Slow Life: Isekai ni cukuró DrugstoreStudio: EMT Squared

visual
Jsem jen jednoduchý muž, vidím neko loli, fantasy komedie, reinkarnace v jiném světě… Víc o tom nevím a nepotřebuju, rozhodně se podívám. To přece zkazit nejde, no ne?!
Kobajaši-san či no maidragon SStudio: Kyoani

visual
Tak po čtyřech a půl letech (osobně mi to přijde jak deset) je tu konečně pokračování jedné z nejlepších slice-of-life komedií, jakou jsem měl to štěstí vidět. Nevím, co říct víc, než že se těším jaksviňa!

mJezdec

Uramiči onii-sanStudio: Studio Blanc.

visual
Kdo by neměl rád humor? A čím černější a hořčejší, tím lepší, že? Obzvláště pokud ho podáváte budoucí generaci v podobě dětí, která vše pochopí o mnoho let později. To je to dno, které si žádá prozkoumání. Ach, a ten výběr hlasů. Tohle může vynechat jen neslyšící suchar.
Široi suna no AquatopeStudio: P.A. Works

visual
Anime o tom, jak se idol snaží prosadit ve světě (čteme Japonsko), jsou nuda. Stačí vystřihnout jen písničky a viděl jsem to podstatné. Ale anime o tom, jak to idol vzdá a má existenční krizi? Jde vidět, že někdo chce vytvořit opravu zajímavé drama s idol tématem. Když se to nevyvede? Nevadí, atmosférická animace s prolínáním myšlenek s realitou a řešení vztahů mezi holkami zní taky dobře.
Jahy-sama wa kudžikenai!Studio: Silver Link

visual
Kombinace vhození mytické postavy do lidského světa, který vypadá stejně absurdně jako chování hlavní hrdinky, prostě funguje. Nicméně ze začátku jsem měl pochybnosti, jestli bude možné předělat plíživý příběh druhé nejmocnější démonky do, pravděpodobně, jedné sezóny. Ale nakonec je vše v dobrých rukou a navíc uslyšet Satanyu z Gabriel Dropoutu jako Jahy? To beru. Těším se opět na absurdní humor a nutkání pochválit Jahy, jak je šikovná.

Wolfi

Kobajaši-san či no maidragon SStudio: Kyoani

visual
Konečně pokračování! Doufám, že se KyoAni zadaří i se smutným omezením původních autorských sil. Každopádně z trailerů to vypadá, že to bude pořád dobré jak graficky, tak co se seijú týká. Bonusová otázka – kolik SJWs triggerne Ilulu svými přednostmi?
Jahy-sama wa kudžikenai!Studio: Silver Link

visual
Další z velkých současných mang se dočkala zpracování, a tak se konečně rozhýbe Jahy-sama, nejvěší temná paní všech dob… nebo jí snad není? Legrace bude určitě dost!

Ximara

Tantei wa mó, šindeiru.Studio: ENGI

visual
Detektivní anime, které už v názvu vyzrazuje, že jedna z hlavních postav je mrtvá. Příběh sleduje mladého muže Kimizuku Kimihika, asistenta krásné detektivky jménem Siesta. Jejich spolupráce začne náhodou v uneseném letadle. Po několika letech společného vyšetřování Siesta zemře a Kimizuka by se rád vrátil ke svému nudnému středoškolskému životu…
Kobajaši-san či no maidragon SStudio: Kyoani

visual
Čú čú yeah! Po dlouhé odmlce se vrací Kobajaši, Tóru, Kanna a další! Těším se na jejich zábavné příhody a jsem zvědavá na novou postavu Ilulu a také Tóřina otce…
Široi suna no AquatopeStudio: P.A. Works

visual
Anime z prostředí akvária zní jako skvělé letní osvěžení! Jsem zvědavá na originální příběh nejen o práci v akváriu a jeho záhadách, ale i o vyhořelé idolce.

Kaya

Otome Game no hamecu Flag šika nai akujaku reidžó ni tensei šitešimatta… XStudio: Silver Link

visual
Otome game no něco něco něco… prostě Bakarina! Ačkoliv mnoho lidí první sérii odsoudilo jako totální tuctovku, já se u ní po práci velmi příjemně bavil. A přestože byla pěkně ukončena, hned jsem zatoužil po pokračování. Takže, Bakarino, teda Katarino, nic od tebe neočekávám, ale příjemně se těším!
Mahóka kókó no jútóseiStudio: CONNECT

visual
Jako velký fanda Mahóky si v této sezoně nemůžu nechat její spin-off s názvem Mahóka kókó no jútósei, který by měl zaměřený primárně na Mijuki. Četl jsem pouze předlohu originálního díla, takže zde můžu být jen překvapený.
Tensei šitara Slime datta ken (2021 Dai 2 Bu)Studio: 8bit

visual
Asi nebude moc lidi, kteří se po zhlédnutí první půlky druhé série Slimáka alias Tensei šitara Slime datta ken netěší na její pokračování… A já v tomhle případě jdu rozhodně s davem a opravdu se nemůžu pokračování dočkat. Pokud tato část bude aspoň z poloviny tak dobrá jako ta předchozí, bude to paráda!

Shinobu

Otome Game no hamecu Flag šika nai akujaku reidžó ni tensei šitešimatta… XStudio: Silver Link

visual
První série oproti očekávání nejen že nezklamala, ale naopak velmi příjemně překvapila. Jedná se sice „jen“ o nenáročnou a oddechovou záležitost, ale i ta může být sakra dobře udělaná. Podle upoutávek by tahle zběsilá jízda mohla pokračovat i v druhé řadě, a tak tu já osobně mám kandidáta na nejzábavnější anime sezóny.
Bokutači no RemakeStudio: Studio Mausu

visual
Co bychom udělali jinak, kdybychom se mohli vrátit o deset let… Někteří by sice už potřebovali spíš 20, aby se mohli vrátit do studentských let, ale to nic nemění na základní premise. A když už se nemůžeme vrátit doopravdy, tak proč se nepodívat, jak se to „povedlo“ někomu jinému? A navíc takové pěkné spolužačky. :) Pro zajímavost dodejme, že předlohové novely se v letech 2018 a 2019 umístily na 6., resp. 7. místě v žebříčku Kono light novel ga sugoi!
Gendžicu šugi júša no ókoku saikenkiStudio: J.C.Staff

visual
Na tohle anime se těším hlavně ze zvědavosti, jak se tvůrcům povede zadaptovat knižní předlohu. Ta byla v první části (která bude pravděpodobně pokrytá v anime) dějově příjemně vyvážená, což znamená zajímavý mix akce, romantiky a konstruktivně využívaných znalostí z „našeho“ světa.

YouSay

Sonny BoyStudio: MADHOUSE

visual
Na některé příležitosti čeká člověk léta. O to sladší pak ovšem bývají okamžiky, kdy se touhy naplní. Nacume Šingo byl v průběhu věků přítomen u realizace mnoha výjimečných projektů, které animovaný průmysl nabídl, nicméně v posledních bezmála deseti letech nebyl pro tohoto animátora a režiséra žádný utkán skutečně na míru. Tvůrčí extravaganza zvaná Space Dandy naučila Nacumeho pohybovat se v organizační práci. ONE PUNCH MAN uchvátil pestrou škálou akčních sekvencí, za které můžeme vděčit především spletité síti kontaktů a přátelství, díky níž byla k produkci přilákána hromada dravých animátorů dychtících ukázat, co dovedou. ACCA a Boogiepop již pracovali se střídmějším tvůrčím arzenálem, avšak díky tomu jsme mohli sledovat Nacumeho práci se základnějšími proprietami vyprávění příběhů a narativní i vizuální stavby světů. Jeho skutečné jádro však leží jinde než u projektů, kterým nelze odepřít jistý opar elegance.

Alespoň pro mne představuje počátek vztahu s tímto animátorem jeho práce zkraje jeho kariéry, která měla již od začátků strmý vzestup, kdy mu byla během velice krátké doby svěřena pozice animačního režiséra a povinnosti, která tato role obnáší. A hned ve svém debutu dal světu vědět o příchodu nového nepřehlédnutého tvůrce. Jeho epizoda NHK ni jókoso! patří ke znamenitým okamžikům televizní tvorby. Mimo ni pak jako animátor podporoval celou sérii vynikajícími momenty. Vrcholem úvodních částí jeho kariéry jsou však jeho epizody anime Bokurano, které vypracoval v tandemu se svým de facto mentorem Kawabatou Erkinem, se kterým se dal dohromady o několik let dříve na seriálu Speed Grapher. Jejich výrazové prostředky a tendence v sobě našly dokonalou souhru, jejíž sílu jsme mohli ve střípcích pocítit již v NHK, kde právě Kawabata a Nacume stáli za tím nejosobitějším a nejvěrnějším vyjádřením rozčarování hlavní postavy a její neschopnosti nalézt ve světě, ve kterém se vše drolí pod rukama, byť jediný styčný bod. Postupný spirálovitý sestup na dno doprovázený ztenčujícím se spojením s realitou. Pád do propasti, kde nabývají deziluze zdánlivě hmatatelnou podobu, a pokračující nezdary hledání smyslu v naší skutečnosti. Vše vyjádřeno hořečným pohybem, v němž nelze necítit zoufalství hlavního aktéra (a nejenom toho). Uvolněné kresby, v nichž svět i postavy mnohdy pozbývají jasných kontur a mění se ve více či méně abstraktní reprezentaci svého duševního stavu. Kawabata (obrazový sénář a epizodní režie) a Nacume (animační režie a animace) však před sebou cílili ještě jeden krok – zmíněné Bokurano. Kde NHK hledalo konflikt v zoufalém úniku před realitou, Bokurano nabídlo stejným tvůrcům situaci vpravdě opačnou – přímý střet s nevyhnutelnou realitou natolik tíživou, že pod jejím tlakem nemůže zůstat nikdo nedotčený. Jedno z nejzásadnějších sci-fi děl nultých let nabídlo naší dvojici v několika epizodách dokonalé plátno. Bokurano skloubí jistou tichost a zdánlivou odtažitost s velice ojedinělými okamžiky intenzivního lidského dramatu a výbušnosti. Osobité kresby, stavba prostoru v rámci scénového rozvržení a přirozené přelévání jednoho střihu do druhého daly sborně vzniknout unikátním epizodám, které již při letmém pohledu působí jinak, jako by ve své jinakosti zachycovaly pokojné jádro věrnějším způsobem než ty ostatní. A s nevyhnutelným příchodem nepřítele dochází i k násilnému výbuchu spirály emocí, v níž se dosavadní odměřenost mění v intenzivní projev nejniternějších citů – hněv, závist, křivda, zoufalství, smutek – kterým musí postavy čelit. Krátký, ale o to významnější projev vzdoru před neúprosným příchodem osudu, jejž nejde změnit.

Významnou zkušeností pro Nacumeho byla práce pomocného režiséra u mezigeneračního Hagaren filmu z roku 2011, v němž reprezentoval stranu dravých mladíků. Vedle pochopení kompromisů u velkého projektu také značně rozšířil svou sít kontaktů, která se ukázala být nedocenitelnou v mnoha jeho budoucích snaženích. První samostatná režisérská příležitost pro Nacumeho jako vedoucího celého projektu byla před téměř deseti lety OVA Hori-san to Mijamura-kun, která nám dopřála zážitek na hranici komerční a nezávislé sféry. Epizoda vytvořená společně s animátorem Kucunou Keničim za využití minimálních zdrojů pro mne představovala jistý ideál Nacumeho tvorby a byl jsem v očekávání, kam se vydá dále. Jeho kroky však směřovaly do středu průmyslu a již zmíněná série projektů začínající Space Dandym; fantastická díla, aby nedošlo k omylu, nicméně pouze naznačující skutečný Nacumeho cit stojící v pozadí.

To se ale nyní změnilo. Sonny Boy, originální počin z Nacumeho hlavy, který si sám napsal i zrežíroval. Dokonalá reprezentace jeho života jako animátora i jeho tvůrčích tendencí. Skloubení obou jeho stránek – přirozené tíhnutí k vyjadřovacím prostředkům, které se přibližují k hranici toho, co si obvykle komerční projekty dovolují nabídnout, na straně jedné a zázemí a podpora silné produkce v tandemu s osvěžujícím pop-artem na straně druhé. Pro takový osobní projekt je pochopitelné nenechat nic náhodě, proto nás může vedle starých známých na většině postů (Kugai Norifumi jako návrhář postav) těšit například Fudžino Mari jako vedoucí výpravy, jejíž výtvarný um je nezpochybnitelný. A i oplácení polozapomenutých službiček v podobě asistence Konišiho Keničiho. Mezi animátory se můžeme těšit na Nagasaku Keitu, Odu Góseie, Iwazawu Tórua, Satóa Tošijukiho, ale i drobnější překvapení, jako budou Enokido Šun nebo Sakazume Takahito (ta větší překvapení bude přeci jenom lepší neprozrazovat). Z režisérské kategorie jsem zvědav na Saitóa Keiičiróa, který v posledních letech roste jako z vody a jeho vlastní projekt je v podstatě jen otázkou času. A nahlédneme-li i do roviny osobních přání, pak jsem přesvědčen, že spojení Nacumeho osobního stylu s jedinečností každého animátora by nabídlo skvělé prostředí pro Nihoa, Sakijamu i Kucunu.

Pohodlně uveleben v náručí svého dvorního animačního producenta Fukušiho Júičiróa, s nímž vytvořil většinu projektů v posledních letech, a podporou ohromného množství svých známých nás Nacume zve na cestu s třídou dětí, jejichž osud je nejasný. Měl-li bych snad zmínit jediné zklamání, pokud se tomu tak dá vůbec říkat, pak když se začalo šepotat, že seriál nabídne svěží přístup k hudbě, která bude sestávat primárně z využití písní běžných umělců (tradiční hudební doprovod složil pianista Conisch), doufal jsem, že mi představí alespoň jednoho dva mně doposud neznámé interprety, žel se tak nestalo. Ovšem to sotva obstojí jako více než jenom drobný povzdech, když jsou všichni zvolení umělci natolik skvělí a nakonec bude fascinující sledovat, jaké písně pro seriál složí. Nezbývá než se stejně jako studentské osazenstvo v příběhu samotném nechat volně unášet proudem…