Konatin výběr z jarní sezóny 2019

Ja­ro kle­pe na dve­ře a spo­lu s ním i dal­ší sezóna pl­ná no­vých i vra­ce­jí­cích se ani­me ti­tu­lů. Po­zůstat­kem ze zi­my na ja­pon­ských te­le­viz­ních ob­ra­zov­kách bu­dou pou­ze dvě ani­me, a to Do­ro­ro a Ta­te no jú­ša no na­ri­a­ga­ri, do­kon­ce i Sword Art On­li­ne: Ali­ci­zati­on si dá­vá půlroč­ní pau­zu. No­vě bu­de o di­vác­ká srd­ce sou­pe­řit cel­kem 46 te­le­viz­ních sé­rií. Ja­ko ob­vykle pro­bě­hl na ser­ve­ru Cha­ra­pe­dia prů­zkum me­zi 10 000 ja­pon­ský­mi ota­ku s otáz­kou, na kte­ré ani­me z jar­ní sezóny se tě­ší nej­ví­ce. Asi ne­ní žád­ným pře­kva­pe­ním, že prv­ní příč­ku ob­sa­di­la dru­há část tře­tí řa­dy ani­me Šin­geki no kj­odžin. Na dru­hém mís­tě se umís­ti­lo ani­me Ki­mecu no ja­ba, kte­ré na­jde­te i v na­šem do­po­ru­če­ní. Bron­zo­vou po­zi­ci zís­ka­la haré­mov­ka Bo­ku­ta­či wa ben­kjó ga deki­nai. Dal­ší dvě po­zi­ce ob­sa­di­la ta­ké po­kra­čo­vá­ní, čís­lo čty­ři do­stal One Punch Man a čís­lo pět Bungó Stray Do­gs.

A ny­ní již tra­dič­ní do­po­ru­če­ní na­ší re­dak­ce. Na co se tě­ší­te na ja­ře vy?

You­Say
MIX

visual
Má­lo vě­cí je tak sta­bil­ních ja­ko base­ballo­vé man­gy kres­lí­ře Ada­či­ho Micu­rua. Ve svém po­sled­ním pří­bě­hu si pro nás při­chys­tal ve­li­ce vol­né po­kra­čo­vá­ní jed­né ze svých nej­po­pu­lár­něj­ších sé­rií stvo­ře­ných v osm­de­sá­tých le­tech – Touch. Ač­ko­liv tvůr­čí tým nesli­bu­je žád­nou opu­lent­ní po­dí­va­nou a sotva mů­že­me oče­ká­vat ži­vé po­je­tí spor­tu, ja­ko to­mu by­lo v pří­pa­dě base­ballo­vé­ho Ófu­ri, Ada­či­ho pří­běhy vždy po­hla­dí po du­ši. Na­ko­nec, od po­sled­ní z adap­ta­cí je­ho mang uběh­lo již de­set let.
Ki­mecu no jai­ba

visual
V za­sně­že­ných le­sích ja­pon­ské di­vo­či­ny se bu­dou za­bí­jet dé­mo­ni a v cha­o­su to­ho vše­ho se ne­šťast­ný mla­dík po­ku­sí na­vrá­tit ztra­ce­né lid­ství své ne­bo­hé sestře. Adap­ta­ce se mů­že pyš­nit re­la­tiv­ně štěd­rým ča­so­vým plá­nem a pev­ně semknu­tou pro­duk­cí, v je­jímž če­le sto­jí re­ži­sér So­to­za­ki Ha­ruo a ná­vr­hář po­stav Ma­cu­ši­ma Aki­ra. Prá­vě Ma­cu­ši­mo­vy ná­vrhy před­sta­vu­jí lí­bi­vý vi­zu­ál­ní zá­klad. Ten do­plňují ná­vrhy vý­pra­vy Etóa Kódži­ho, Ka­ba­sa­wy Ju­ri, Ta­ke­u­či Ka­su­mi a Ja­na­ky Ma­sa­rua. Vše po­sklá­dá­no ve stu­diu ufo­table v ce­lek CG re­ži­sé­rem Ni­šiwa­kim Ka­zukim a ve­dou­cím kom­po­zi­tu Te­raem Jú­i­čim.
Ca­ro­le & Tu­e­sday

visual
Re­ži­sér Wa­ta­na­be Ši­ni­čiró se vra­cí s no­vým hu­deb­ním kous­kem, ten­to­krát u stu­dia Bo­nes. Pra­vou ru­kou mu bu­de re­ži­sér Ho­ri Mo­to­no­bu. Po ani­mač­ní strán­ce se mů­že­me tě­šit na ná­vrhy po­stav Saitóa Cu­ne­no­ri­ho, jed­no­ho z mých fa­vo­ri­tů stu­dia. Na po­zi­ce hlav­ních ani­má­to­rů se usa­di­li Kon­no Na­o­juki a pře­de­vším skvě­lý Itó Jo­ši­juki, dal­ší po­sta­va ne­od­dě­li­tel­ně spja­tá s exis­ten­cí stu­dia. Co mož­ná tro­chu za­mr­zí, že ač­ko­li pes­t­rý svět, kte­rý po­sta­vy obý­va­jí, na­vr­ho­va­li Tho­mas Ro­ma­in a Bru­net Sta­nislas, při pře­tvo­ře­ní vý­tvar­ným tý­mem ztra­til část své­ho kouz­la. Nicmé­ně se­ri­ál ja­ko ce­lek by měl na­bíd­nout do­sta­tek vi­zu­ál­ní­ho po­zlát­ka, kte­ré­mu snad do­sto­jí i pří­běh dvou děv­čat sna­ží­cích se pro­ra­zit v hu­deb­ním svě­tě bu­douc­nos­ti.
Sa­ra­za­n­mai

visual
Uběh­ly čty­ři roky a re­ži­sér Iku­ha­ra Kuni­hi­ko (Ma­wa­ru Pen­guin­drum, Ju­ri­ku­ma Ara­ši) si při­pra­vil dal­ší se­ri­ál. Ten­to­krát mu s re­žij­ní­mi po­vin­nost­mi po­mů­že oso­bi­tý tvůr­ce Ta­ke­u­či No­bu­juki, kte­ré­ho mů­že­me znát ja­ko jed­no­ho z před­ních strůj­ců vi­zu­ál­ní­ho ztvár­ně­ní ani­me Ba­ke­mo­no­ga­ta­ri. Za­tím­co pů­vod­ní ná­vrhy po­stav vy­tvo­řil kres­líř Mi­gii, pro po­tře­by ani­ma­ce je pře­tvo­ři­la Iši­ka­wa Ka­jo­ko, kte­rou jis­tě zna­jí všich­ni pří­z­niv­ci sé­rie Ai­ka­cu!. S tvor­bou vi­zu­ál­ních kon­cep­tů se­ri­á­lu po­má­ha­li i dva ani­má­to­ři – Ši­ba­ta Ka­cu­no­ri a Ma­cu­ši­ma Ma­ju. Ja­ko dal­ší nás mů­že tě­šit pří­tom­nost vý­tvar­né­ho stu­dia Pa­blo, kte­ré pat­ří k nej­lep­ším týmům, co se vý­pra­vy tý­če. V pří­pa­dě to­ho­to se­ri­á­lu je po­ve­de Fudžii Ajaka, kte­rá se ja­ko re­ži­sér­ka vý­pra­vy po­sta­ra­la o vy­tvo­ře­ní svě­ta v te­le­viz­ním fil­mu Rjú no haiša. Za­jí­ma­vé bu­de sle­do­vat, ja­ký vliv na se­ri­ál měl i umě­lec Ta­dži­ma Tao, kte­rý byl po­vě­řen vy­tvo­ře­ním ně­ko­li­ka ve­li­ce oso­bi­tých pr­vot­ních upou­tá­vek k se­ri­á­lu. Smí­chá­me-li všech­ny stříp­ky na­zna­ču­jí­cí pou­ta­vé a ne­všed­ní vi­zu­ál­ní zpra­co­vá­ní s Iku­ha­ro­vým pří­stu­pem k ale­go­rii, jis­tě se mů­že­me tě­šit na jí­ma­vý vý­sle­dek.
Shi­no­bu
Mi­da­ra na Ao-čan wa ben­kjó ga deki­nai

visual
Vý­cho­va ro­di­čů nás v ži­vo­tě ovlivňuje čas­to víc, než si do­ká­že­me při­znat, a ně­kdy to mů­že být sa­k­ra za­jí­ma­vé. I tak by se dal ve zkrat­ce shr­nout děj to­ho­to ani­me. Je téměř jis­té, že ani­me ne­bu­de pří­liš hlu­bo­ko­my­sl­né, ale moh­lo by se jed­nat o dob­rý mix zá­ba­vy a té­mat k za­myš­le­ní. A mož­ná bu­de i tro­cha eč­či…
Šómecu to­ši

visual
Ani­me s her­ní­mi před­lo­ha­mi bý­va­jí čas­to znač­ně pro­ble­ma­tic­ká a jen těž­ko se dá od­had­nout, jest­li bu­de Šómecu to­ši pa­t­řit k těm lep­ším. Pod­le ano­ta­ce a uká­zek mů­že­me oče­ká­vat ne­tra­dič­ní zá­plet­ku, ak­ci, ta­jem­no a po­řád­nou dáv­ku emo­cí. Co se tý­če pro­duk­ce sa­mot­né, stu­dio Mad­hou­se bý­vá zá­ru­kou kva­lit­ní­ho zpra­co­vá­ní. A po­kud jste na­víc fa­nouš­ky asi nej­po­pu­lár­něj­ší se­ijú sou­čas­nos­ti, Ha­ne­za­wy Ka­ny, jis­tě vás za­ujme, že ji zde usly­ší­te v hlav­ní žen­ské ro­li.
Nan­de ko­ko ni sen­sei ga!?

visual
Na prv­ní po­hled ani­me Nan­de ko­ko ni sen­sei ga!? pů­so­bí ja­ko tuc­to­vé haré­mo­vé eč­či. Pod­le re­cen­zí před­lo­ho­vé man­gy a uká­zek ale ne­mo­hou být ty­to pří­vlast­ky dál od prav­dy. Mís­to haré­mu bychom se mě­li do­čkat in­ter­ak­cí v rám­ci čtyř pá­rů „uči­tel­ka–žák“ a tuc­to­vost na­hra­dí ori­gi­nál­ní si­tu­a­ce. Kva­li­ta ani­ma­ce vy­pa­dá pod­le pro­za­tím zve­řej­ně­ných vi­deí vel­mi sluš­ně, ale v zá­klad­ní ver­zi se bo­hu­žel zřej­mě ob­je­ví ne­pří­jem­ně mno­ho cen­zu­ro­va­ných míst. Snad jich na­ko­nec ne­bu­de to­lik, ale i kdy­by, na to, že se eč­či v dneš­ní do­bě bez „ml­hy“ ne­o­be­jde, už si fa­nouš­ci žán­ru prav­dě­po­dob­ně zvyk­li. A ko­neč­ně ob­sa­ze­ní se­ijú, zvláš­tě pak žen­ských po­stav, zní ví­ce než slib­ně, o čemž jsme ne­dáv­no psa­li v  tom­to člán­ku.
Ken­dža no ma­go

visual
A do čtvr­ti­ce tu mám jed­no ko­me­di­ál­ní ise­kai ani­me pod­le kniž­ní před­lo­hy. Z ukáz­ky je pa­tr­ná lí­bi­vá ani­ma­ce, hlav­ní hr­di­na s pře­hna­ný­mi schop­nost­mi, ně­ko­lik dí­vek do haré­mu a sa­mo­zřej­mě ne­zbyt­ní zá­porňáci. Že jsem prá­vě vy­jme­no­val snad ta nej­hor­ší klišé sou­čas­ných sé­rií? Ano, vy­pa­dá to tak. Na dru­hou stra­nu po­kud hle­dá­te ně­co od­de­cho­vé­ho, u če­ho se dob­ře po­ba­ví­te, pak má­te jed­no­ho z na­děj­ných adep­tů sezóny. Uvi­dí­me, jest­li se to tvůr­cům ve vý­sled­ku po­da­ří, a ne­bo ani­me skon­čí v pro­pad­liš­ti dě­jin ja­ko dal­ší nud­ný a ge­ne­ric­ký po­čin.
Ka­ya
Džo­ši­kausei

visual
Ač­ko­liv kres­ba té­to ani­me adap­ta­ce ne­ní na prv­ní po­hled nikterak je­di­neč­ná, ja­ko fan­da žán­ru CGDCT (cu­te gi­rls do­ing cu­te things – roz­to­mi­lé dív­ky dě­la­jí­cí roz­to­mi­lé vě­ci) si te­nhle ne­tra­dič­ní kou­sek ur­či­tě ne­ne­chám ujít. Proč ne­tra­dič­ní? Pro­to­že je­ho před­lo­hou je tak­zva­ná „ti­chá man­ga“. Jak ří­ká ano­ta­ce: „Žád­né pro­slo­vy, žád­né di­a­lo­gy! Jen ob­raz, zvu­ko­vé efek­ty a kaž­do­den­ní ži­vot tří stře­do­ško­la­ček.“
Ise­kai Quar­tet

visual
Co ma­jí spo­leč­né­ho Over­lord, Jódžo sen­ki, Ko­no­Suba a Re:Ze­ro? Ve všech čtyřech ti­tu­lech je pro­ta­go­nis­tou oso­ba po­sla­ná do al­ter­na­tiv­ní­ho svě­ta. A všich­ni ti­to pro­ta­go­nis­té (a je­jich spo­leč­ní­ci) se spo­leč­ně ob­je­ví v jed­nom ti­tu­lu, kte­rý má pre­mi­é­ru prá­vě v nad­chá­ze­jí­cí sezóně. Vzhle­dem k to­mu, že všech­na z vý­še jme­no­va­ných ani­me mám moc rád, je pro mě Ise­kai Quar­tet jas­ná vol­ba. Snad je­di­né, če­ho se tro­chu obá­vám, je fakt, že se vel­mi prav­dě­po­dob­ně bu­de jed­nat o krat­ší epi­zo­dy.
Dor­ry a Sa­nya-nya
Džo­ši­kausei

visual
Mír­ně eč­či zá­le­ži­tost dá­va­jí­cí krát­ký­mi ske­či vhled do ži­vo­ta tří stře­do­ško­la­ček. Kaž­do­den­ní pro­blémy zpra­co­va­né v němé for­mě jsou to, čím se to­to ani­me po­ku­sí za­ujmout. Ani­ma­ce v trai­le­rech bo­hu­žel ne­sto­jí za moc, ale i tak se snad po­da­ří za­chy­tit sil­né strán­ky před­lo­hy.
Hi­to­ri­bo­č­či no ma­ru­ma­ru se­i­ka­cu

visual
Dal­ší zpra­co­vá­ní sli­ce of li­fe čtyřpa­ne­lov­ky. Čím mů­že za­ujmout? Mi­mo ji­né svou vy­so­kou roz­to­mi­los­tí a ne­smě­lou hlav­ní hr­din­kou, kte­rá se roz­hod­ne, že než od­ma­tu­ru­je, ska­ma­rá­dí se se vše­mi spo­lu­žá­ky. Dá­le pak ši­ro­kou šká­lou za­jí­ma­vých ve­d­lej­ších po­stav s vtip­ný­mi jmé­ny, me­zi kte­ré hlav­ní po­sta­va, Hi­to­ri Bocchi, roz­hod­ně ne­za­pad­ne. Dí­ky vý­bor­ně vy­pa­da­jí­cí ani­ma­ci v trai­le­ru as­pi­rant na ani­me sezóny.
Se­nrjú šódžo

visual
Roz­to­mi­lá ko­me­die o sleč­ně vy­ja­dřu­jí­cí se pou­ze psa­ním se­nrjú, ex-de­lik­ven­to­vi, kte­rý pro­pa­dl kouz­lu těch­to bás­ní, a o je­jich vzta­hu–ne­vzta­hu, pri­már­ně kvů­li za­bed­ně­nos­ti hlav­ní­ho hr­di­ny. Ani­ma­ce je ro­ze­vlá­tá, ale na­příč ukáz­ka­mi se zlep­šo­va­la, na­víc vnitř­ní mo­no­lo­gy, te­dy pře­vy­prá­vě­ní bás­ní, na­mlou­vá Ka­na­za­wa Ha­na.
Sewa­ja­ki kicu­ne no Sen­ko-san

visual
Lé­či­vá ko­me­die o ope­čo­vá­vá­ní těž­ce pra­cu­jí­cí­ho kra­vaťá­ka hod­nou os­mi­setle­tou bo­hy­ní, co by se moh­lo po­ka­zit? Dou­fej­me, že nic. Ob­sa­hu­je vy­so­kou kon­cen­t­ra­ci liš­čích sle­čen a ně­ja­ké to CG.
zdroj:   Charapedia
Hy-phen-a-tion