Co zajímavého nás čeká v zimní sezóně 2022?

Rok se s rokem se­šel a jed­nič­ka se změ­ni­la na dvoj­ku. Kro­mě ji­né­ho to zna­me­ná ta­ké ob­mě­nu pro­gra­mu vy­sí­lá­ní v ja­pon­ských te­le­vi­zích, tu­díž no­vou ani­me sezónu. Ta při­ná­ší 33 no­vých 20­mi­nu­to­vých ani­me sé­rií, mno­ho po­kra­čo­vá­ní a sa­mo­zřej­mě ta­ké spous­tu no­vi­nek.

Na co se nej­ví­ce tě­ší ja­pon­ští ota­ku, se po­dí­vá­me pod­le hla­so­vá­ní na ser­ve­ru ani­ma­te­Ti­mes. An­ke­ta je již tra­dič­ně roz­dě­le­ná na muž­skou a žen­skou po­pu­la­ci. U mužů všech­ny příč­ky ob­sa­di­la po­kra­čo­vá­ní. Na čtvr­tém mís­tě se usa­di­la no­vá sé­rie Ari­fu­re­ta šo­ku­gjó de se­kai sai­kjó, na tře­tím dru­há část Šin­geki no kj­odžin: The Fi­nal Se­a­son, na dru­hém už tře­tí vár­ka škádle­ní v Ka­rakai džózu no Takagi-san a prv­ní mís­to ob­sa­di­lo již bě­ží­cí Ki­mecu no jai­ba: Júka­ku hen. V hla­so­vá­ní žen čtvr­té mís­to zís­ka­lo ani­me Sa­sa­ki to Mi­ja­no, tře­tí příč­ku uko­řisti­lo po­kra­čo­vá­ní Va­ni­tas no Kar­te, dru­hou po­kra­čo­vá­ní Šin­geki no kj­odžin a prv­ní mís­to je shod­né s muž­skou po­pu­la­cí, Ki­mecu no jai­ba: Júka­ku hen.

Ní­že si mů­že­te pro­číst, na kte­ré kous­ky se tě­ší čle­no­vé na­ší re­dak­ce. Všem čte­ná­řům pře­je­me šťast­ný no­vý rok a ať má­te le­tos mno­ho spl­ně­ných snů a zkouk­nu­tých sé­rií.

Garax

Ha­ko­zu­me: Kóban džo­ši no gja­kušúStu­dio: Mad­hou­se

visual
Před­lo­hu si­ce ne­znám, ale ko­me­die s po­li­cist­kou v hlav­ní ro­li? Be­ru vše­ma de­se­ti, na tom pře­ce ne­ní co zka­zit! Roz­hod­ně dám té­hle sé­r­ce šan­ci, je­li­kož ani­me z po­li­cej­ních pro­stře­dí mám rád, trai­ler mě ne­od­ra­dil a pro Mad­hou­se mám sla­bost, tak­že dr­žím pal­ce.
Slow Lo­opStu­dio: Con­nect

visual
Po loňských ry­bář­kách nás ten­to­krát če­ká Yu­ru Camp na ry­bách, přes­ně mo­je krev­ní sku­pi­na. Asi jsem ne­ná­roč­ný, ale ne­vy­ba­vím si špat­ný SoL s ban­dou ho­lek v hlav­ních ro­lích, tak­že bych se hod­ně di­vil, kdy­by se mi to ne­lí­bi­lo. Jen houšť.
Ka­rakai džózu no Takagi-san 3Stu­dio: Shin-Ei Ani­mati­on

visual
Prv­ní dvě sé­rie to­ho­to si­mu­lá­to­ru mu­če­ní chudá­ka Ni­ši­ka­ty jsem si ná­ram­ně užil a jsem zvě­da­vý, jest­li Takagi při­tvr­dí a do­jde na krev. Kaž­do­pád­ně ne­če­kám nic no­vé­ho pod slun­cem, jen dal­ší opa­ko­vá­ní za­běh­lé for­mu­le, což je dob­ře, pro­to­že na mě to fun­gu­je a ino­va­ce se stej­ně pře­ceňují.
Ko­ro­ši AiStu­dio: Pla­ti­num­vi­si­on

visual
Opět ne­znám před­lo­hu, ale akč­ní šódžo ro­ma­n­ťár­na zní ja­ko za­jí­ma­vá kom­bi­na­ce. Pro­stře­dí ná­jem­ných za­bi­já­ků a lov­ců od­měn s noi­ro­vou sty­li­za­cí ta­ky vy­pa­dá fajn a ani ani­ma­ce by to pod­le trai­le­ru ne­mu­se­la ka­zit. Pře­hna­ná oče­ká­vá­ní ne­mám, ale rád se ne­chám pře­kva­pit.

mJezdec

Ha­ko­zu­me: Kóban džo­ši no gja­kušúStu­dio: Mad­hou­se

visual
Po­řád mě ne­o­pouš­tí nad­še­ní z po­li­cej­ních ko­me­dií ja­ko je na­pří­klad Ko­či­ka­me, Tai­ho ši­čau zo: You’re Un­der Arrest ne­bo Bro­ok­lyn Ni­ne-Ni­ne. Tak proč si ne­při­dat na se­znam dal­ší ší­le­ný po­li­cej­ní tým, že? Ten­to­krát se zdá, že mů­že­me če­kat sou­boj nejen s vý­střed­ní­mi kri­mi­nál­ní­ky, ale i se syn­dro­mem vy­ho­ře­ní.
So­no Bis­que Doll wa koi o su­ruStu­dio: Clo­ver Works

visual
Sa­mo­tář­ských ra­bu­ko­me­dií ne­mám ni­kdy dost a vez­mu za vděk ja­kou­ko­liv. Ce­lý kon­cept je jed­no­du­chý. To si tak klu­či­na uží­vá klid­ný a tro­chu de­pre­siv­ní ve­ge­tě­ní, když ho v tom nej­lep­ším vy­ko­le­jí ne­ho­da. Ne­zbý­vá mu tak nic ji­né­ho než se rych­le smí­řit s tím, že se pů­vod­ní ži­vot­ní jis­to­ty už ni­kdy ne­vrá­tí. O co je po­pis zjed­no­du­še­ný, o to víc jsou oko­ře­ně­né hoř­ko-slad­ké di­a­lo­gy. A v tom­to pří­pa­dě si uži­je­me i ně­ja­ké ty cosplay ob­leč­ky… pa­rá­da.
Ake­bi-čan no Sai­lor fu­kuStu­dio: Clo­ver Works

visual
Ani­me po­e­ti­ka o ze­le­ných lou­kách a ide­a­li­zo­vá­ní stře­do­škol­ské­ho ži­vo­ta. Ob­čas si člo­věk pros­tě mu­sí za­re­la­xo­vat a na­iv­ně si mys­let, že to tak krás­né mů­že být.
Fan­ta­sy bišódžo džuni­ku odži­san toStu­dio: OLM

visual
Zná­te to. Ně­kdy se člo­věk za­mys­lí a řek­ne si: „Ja­ký by to by­lo, kdy­bych byl hol­ka?“ ne­bo „Ja­ký by to by­lo, kdy­bych žil ve fan­ta­sy svě­tě?“. No a pak se to sta­ne. A je­li­kož zná­te jen své­ho ko­le­gu z prá­ce, tak ho vez­me­te s se­bou. Pak na­sta­ne zá­vě­reč­ná otáz­ka – pře­mýš­let dál, ne­bo si užít tuhle nad­mí­ru abs­trakt­ní si­tu­a­ci?

Kaya

Dolls‘ Front­li­neStu­dio: Asa­hi Pro­ducti­on

visual
„Pis­tol­ky“ ne­bo „Doll­ky“. Tak jsem sleč­nám z GFL (Gi­rls‘ Front­li­ne) ří­ká­val, když jsem ješ­tě tu­to mo­bage (hru pro mo­bil­ní te­le­fon) hrál. Už ně­ja­kou do­bu ji ne­hra­ju, ale na ani­me, kte­ré vznik­lo na je­jí ná­mět, se roz­hod­ně rád po­dí­vám!
Prin­cess Con­nect! Re:Di­ve Se­a­son 2Stu­dio: Cyga­mes Pictu­res

visual
I dru­hé mo­je „tě­še­ní“ je ani­me, je­hož před­lo­hou je mo­bage. V to­mhle pří­pa­dě se však jed­ná o po­kra­čo­vá­ní. Prv­ní sé­rii Pri­con­ne (Prin­cess Con­nect) jsem vi­děl již ně­ko­li­krát a po­řád se mi ve­li­ce lí­bí a mám ji moc rád. Ten­to fan­ta­sy se­ri­ál s hro­ma­dou sym­pa­tic­kých (pře­váž­ně dív­čích, skvě­le hla­so­vě ob­sa­ze­ných) po­stav mě při­ve­dl i k sa­mot­né hře, kte­rou ak­tiv­ně hra­ji už od je­jí be­ta­ver­ze. Krom to­ho by­la prv­ní sé­rie na­psa­ná, tak aby si ji uži­li jak li­dé, co hru ne­hra­jí, tak za­ry­tí hrá­či, pro­to se ve­li­ce tě­ším, jak asi bu­de vy­pa­dat sé­rie dru­há.

Shinobu

Lea­da­le no dai­či ni­teStu­dio: Ma­ho Film

visual
Vl­na ise­kai po­ma­lu za­čí­ná po­le­vo­vat, což ale ta­ké zna­me­ná, že se v ani­me adap­ta­cích do­stá­vá na stá­le ne­kon­venč­něj­ší kous­ky. Je to lo­gic­ké, pro­to­že kla­si­ka s „truck-kun“ a na­du­pa­ný hlav­ní hr­di­na tu už by­li váž­ně moc­krát. Lea­da­le no dai­či ni­te pod­le upou­tá­vek a po­pi­su dě­je vy­pa­dá ja­ko mix ise­kai, sli­ce of li­fe a OP hlav­ní hr­din­ky a po­ci­to­vě mi při­po­mí­ná le­toš­ní 300le­té za­bí­je­ní sli­zů. Tím pá­dem by se moh­lo jed­nat o znač­ně od­de­cho­vou zá­le­ži­tost, kte­rá neu­ra­zí, ale prav­dě­po­dob­ně si na ni za pár mě­sí­ců vzpo­me­ne­me spí­še jen ná­ho­dou.
Ka­rakai džózu no Takagi-san 3Stu­dio: Shin-Ei Ani­mati­on

visual
Po­kud jste vi­dě­li pře­de­šlé dvě sé­rie „škádle­ní“ a po­řád má­te chuť na dal­ší, tak asi ne­ní tře­ba nic do­dá­vat. Na dru­hou stra­nu mu­sím při­znat, že jsem do­ce­la zvě­da­vý, kam se v té­to řa­dě po­su­ne vztah na­šich dvou hlav­ních hr­di­nů. Pro­to­že i když to tak ze za­čát­ku ne­vy­pa­da­lo, do­stá­vá to­to ani­me čím dál vět­ší ro­man­tic­ký ná­dech, kte­rý bych vzhle­dem k po­ma­los­ti ozna­čil ja­ko „pi­kant­ní“.
Cue!Stu­dio: Yu­me­ta Com­pa­ny, Gra­phi­ni­ca

visual
Ani­me o prá­ci se­ijú už jsme tu ně­ko­lik mě­li. Ten­to kou­sek vzni­kl na mo­ti­vy hry pro mo­bil­ní te­le­fo­ny, ve kte­ré je hráč ma­na­že­rem 16 kan­di­dá­tek na hla­so­vé he­reč­ky. Tím pá­dem ne­mů­že­me oče­ká­vat žád­nou sna­hu o re­a­lis­tic­ké vy­ob­ra­ze­ní to­ho­to od­vět­ví ani­me prů­mys­lu, ale spí­še va­ri­a­ci na idol sé­rie. Což ovšem ne­zna­me­ná, že zde ne­u­sly­ší­me mi­ni­mál­ně 16 růz­ných se­ijú a ně­kte­ří z nás si tak ne­při­jdou na své při­nejmen­ším po zvu­ko­vé strán­ce.
So­no bis­que doll wa koi o su­ruStu­dio: Clo­ver Works

visual
Cospla­ye znám jen z Ani­me­fes­tu ja­ko pra­choby­čej­ný ču­mil a pří­le­ži­tost­ný fo­to­graf, tak­že to­hle ani­me mě lá­ká ja­ko kou­sek k roz­ší­ře­ní ob­zo­rů. Ne, váž­ně – pod­le uká­zek by se moh­lo jed­nat o pří­jem­nou ro­man­tic­kou zá­le­ži­tost s po­ve­de­nou ani­ma­cí a mož­ná se ča­sem při­dá i ně­co dal­ší­ho. Na to si ale bu­de­me muset ješ­tě pár týd­nů po­čkat…

Wolfii

So­rai­ro Uti­li­tyStu­dio: Yostar Pictu­res

visual
Cu­te gi­rls do­ing cu­te golf. Prv­ní po­lo­vič­ní epi­zo­da už je ven­ku a ne­vy­pa­dá vů­bec špat­ně. Dou­fej­me, že se nám do­sta­ne spí­še so­lid­ní­ho sli­ce of li­fe a ne moc pře­hna­né­ho roz­plý­vá­ní se.
Slow Lo­opStu­dio: Con­nect

visual
Dal­ší ry­bář­ky, snad bu­dou srov­na­tel­ně dob­ré ja­ko vý­bor­né Hóka­go te­ibó niš­ši. Ani­ma­ce vy­pa­dá v po­hy­bu mír­ně úspor­ně­ji, ale da­ří se jí to do­sta­teč­ně skrý­vat – ne­mu­sí to tak být vždy na ško­du, po­dob­ně ja­ko tře­ba v kva­lit­ních Co­mic Gi­rls.
Ake­bi-čan no Sai­lor fu­kuStu­dio: Clo­ver Works

visual
Z man­gy jsem kou­sek če­tl a při­znám se, že mi to­lik ne­sed­la jak kresbou, tak růz­ný­mi „úchyl­ka­mi“ ně­kte­rých hlav­ních po­stav. I trai­ler má jis­tá mís­ta, kde vy­pa­dá po­de­zře­le… ale šan­ci to­mu­to ani­me dám už jen za ta po­za­dí.

YouSay

Ake­bi-čan no Sai­lor fu­kuStu­dio: Clo­verWorks

visual
Zna­me­ni­tá před­lo­ha, kte­rá ko­neč­ně do­vo­li­la Hi­ro­vi na­pl­no re­a­li­zo­vat své tvůr­čí tuž­by v ce­lé je­jich ší­ři – od pes­t­ré­ho škol­ní­ho svě­ta pl­né­ho švi­to­ří­cích mla­dých děv­čá­tek přes peč­li­vé pro­po­je­ní (ne)všed­ních zá­žit­ků sku­pi­ny po­stav s te­ma­tic­kým pod­lo­že­ním před­sta­vu­jí­cím ne­ko­neč­nou vlíd­nost až po ži­vel­ně dra­vou, avšak stá­le peč­li­vě ele­gant­ní prá­ci s ná­vaz­nos­tí kre­seb si­mu­lu­jí­cí klí­čo­vé sním­ky ani­ma­ce. Ake­bi-čan před­sta­vu­je fas­ci­nu­jí­cí mil­ník v sou­do­bých vy­ja­d­řo­va­cích pro­střed­cích, kte­ré man­ga ja­ko mé­di­um na­bí­zí – ať už v ob­šír­něj­ším kon­tex­tu pu­b­li­kač­ní­ho pro­stře­dí, či prá­vě ja­ko krys­ta­li­za­ci osob­ních ob­se­sí a kre­a­ti­vi­ty jis­té­ho uměl­ce. Pro man­gu tak ná­pa­di­tě a od­da­ně pra­cu­jí­cí s po­hy­bo­vou dy­na­mi­kou kre­seb (a je­jich pro­po­je­ním uvnitř i mi­mo jed­not­li­vé strán­ky) však při pře­tvo­ře­ní v ani­mo­va­nou adap­ta­ci před­sta­vu­je prá­vě ona svě­ží po­hy­bo­vost jis­tou po­tíž – totiž ne­vy­řče­nou nut­nost ně­ja­kým způ­so­bem do­stát pří­sli­bu pů­vod­ní­ho dí­la a to i přes ne­přá­tel­ství, kte­ré pro ta­ko­vé sna­hy před­sta­vu­je se vše­mi svý­mi pro­blémy ani­mač­ní prů­my­sl sám o so­bě.

Na­vzdo­ry všu­dypří­tom­ným ne­i­de­ál­ním pod­mín­kám nás mů­že tě­šit, že se Ake­bi-čan do­čka­la mod­ré­ho z ne­be v po­do­bě jed­no­ho z má­la tvůr­čích tý­mů, kte­rý sku­teč­ně bu­de scho­pen za­chy­tit pod­sta­tu před­lo­hy v je­jích mno­ha po­do­bách, té po­hy­bo­vé ne­vy­jí­ma­je. Pro­jekt v ru­kou tří­má Ku­ro­ki Mi­juki, po­pr­vé sa­ma ja­ko re­ži­sér­ka, kte­rou mů­že­me brát ja­ko ma­lý sym­bol ce­lé­ho tý­mu, jež na adap­ta­ci pra­cu­je. Ku­ro­ki za­čí­na­la ja­ko ani­má­tor­ka v zá­vě­ru nul­tých let, je­jí čas pro růst však při­šel v úvod­ní po­lo­vi­ně let de­sá­tých, kdy se sta­la jed­nou z po­sled­ní do­mně­lé ge­ne­ra­ce „Ma­suna­ri­ho dě­tí“ a te­dy ne­díl­nou sou­čás­tí na­da­né tvůr­čí sku­pi­ny ma­jí­cí své mís­to v nej­sil­něj­ších pro­jek­tech stu­dia A-1 Pictu­res (v té do­bě, dnes Clo­verWorks). Po­stup­ným prů­cho­dem pro­jek­ty s tou­to par­tou Ku­ro­ki ja­ko ani­má­tor­ka do­spí­va­la, až se je­jí zra­ky za­ča­ly upí­rat k re­žii. Je­jí zku­še­nos­ti i um ne­mo­hou ne­chat ni­ko­ho na po­chy­bách, že je u ní Ake­bi-čan v dob­rých ru­kou. Pro vhod­nou ukáz­ku je­jí prá­ce do­po­ru­ču­ji epi­zo­dy se­ri­á­lu Occul­tic;Ni­ne, jež mě­la v ru­kou (dru­há a je­de­nác­tá).

Dru­hou sleč­nou s nemé­ně dů­le­ži­tou úlo­hou je ani­má­tor­ka Kóno Me­gu­mi, kte­rá na­kres­li­la ná­vrhy po­stav, do­hlí­ží na kres­by i po­hyb ja­ko ani­mač­ní re­ži­sér­ka a sa­ma bu­de v se­ri­á­lu ani­mo­vat mno­hé stři­hy. Kóno za­čí­na­la v prů­mys­lu o ně­co má­lo dří­ve než Ku­ro­ki, nicmé­ně je­jí kro­ky ved­ly ob­dob­nou ces­tou. Po krát­kém pů­so­be­ní v pozd­ním Ga­i­na­xu (mi­mo ji­né čtvr­tý en­ding k Ha­na­ma­ru jóči­en) za­kot­vi­la u mla­dí­ků, kte­ří pod­ni­ka­li fi­nál­ní kro­ky ke své­mu pl­né­mu usta­no­ve­ní v prů­mys­lu ja­ko ne­pře­hléd­nu­tel­né sí­ly (či­mo a spol.). Avšak do­ba je­jí­ho nej­vět­ší­ho roz­pu­ku při­šla s Ni­ši­go­ri­ho im@​sem, kte­rý Kóno před­sta­vil ja­ko před­ní ani­má­tor­ku ta­neč­ních sek­ven­cí a snad je­nom s ma­lým množ­stvím nad­ne­se­ní z ní udě­lal přes noc le­gen­du. Peč­li­vé vy­ob­ra­ze­ní jed­not­li­vých po­hy­bů, ne­hle­dě na to jak drob­ných, přes­to ne­po­zbý­va­jí­cí do­jem spon­tán­ní ži­vel­nos­ti. Ani­má­tor­ka se tak sta­la dal­ší ne­díl­nou sou­čás­tí ná­sle­du­jí­cích pro­jek­tů stej­né­ho kre­a­tiv­ní­ho usku­pe­ní a po dlou­hou do­bu téměř sy­no­ny­mem s ta­neč­ní­mi sek­ven­ce­mi v ani­mo­va­ných adap­ta­cích im@​su (je­jí ne­pří­tom­nost v i tak na­pros­to fan­tas­tic­kém VOY@​GER vi­deo­kli­pu stá­le za­mr­zí…). Brát Kóno ja­ko ani­má­tor­ku jed­no­ho od­vět­ví by nicmé­ně by­la chy­ba – v je­jím bo­ha­tém re­per­toá­ru na­jde­me jak cha­rak­te­ro­vé he­rec­tví, tak hor­li­vou ak­ci, a mi­mo ty i prá­ci s efek­ty. Po­sled­ní pro­lo­me­nou ba­ri­é­rou by­ly ná­vrhy po­stav, o něž se po­pr­vé po­sta­ra­la ve vi­deo­kli­pu Shel­ter, do­ko­na­lém mi­k­ro­kosmu je­jích ten­den­cí, ne­boť sa­ma vše i ani­mo­va­la. V Ake­bi-čan uvi­dí­me je­jí prá­ci v hlav­ní ro­li na ve­li­kém pro­jek­tu, a jak již na­po­vě­dě­ly čet­né upou­táv­ky a před­pre­mi­é­ra, zce­la ne­po­chyb­ně pů­jde o dal­ší krok vpřed již tak vý­ji­meč­né ani­má­tor­ky. Ten­to­krá­te ni­ko­li ja­ko­by mi­mo­cho­dem, ná­ho­dou či izo­lo­va­ně, ale zce­la cí­le­ně a úpl­ně od pí­ky vy­tvá­ří po­hy­bo­vý slov­ník dí­la ja­ko cel­ku a upřím­ně, kte­rý ti­tul by z to­ho mohl tě­žit ví­ce, než prá­vě Ake­bi-čan, pro kte­rou je vy­ob­ra­ze­ní ne­o­do­la­tel­né tou­hy hý­bat se jed­ním ze zá­klad­ních te­ma­tic­kých i cha­rak­te­ro­vých mo­ti­vů?

Přes­to je po­tře­ba uvést se zpět v re­a­li­tu – Ake­bi-čan se ne­za­ča­la ani­mo­vat tak do­ce­la br­zy, roz­hod­ně by si vzhle­dem ke svým am­bi­cím za­slou­ži­la vět­ší před­stih. V ne­ú­pros­né hon­bě za chr­le­ním dal­ších a dal­ších ti­tu­lů se v prů­mys­lu z či­ré nut­nos­ti tříští i ty nejsemknu­těj­ší týmy, a pro­to v Ake­bi-čan ne­u­vi­dí­me všech­ny sta­ré zná­mé, kte­ré bychom ji­nak oče­ká­va­li, ne­boť část jich pra­cu­je pri­már­ně na Ki­se­koi a dal­ší stříp­ky na 24­ku. I přes ne­pří­liš pří­z­ni­vé pod­mín­ky je však tvůr­čí tým na­to­lik zku­še­ný a ro­bust­ní, že by pro­jekt měl zrych­lu­jí­cí pro­dukč­ní tem­po ustát byť hru­bou si­lou a ne­pod­daj­nos­tí jed­not­li­vých ani­má­to­rů. Již prv­ní epi­zo­da (stej­ně ja­ko úvod­ní ti­tul­ko­vá sek­ven­ce) v ru­kou Ku­ro­ki a Kóno je ma­lým zá­zra­kem, kte­rý dá­le ko­ru­nu­jí zá­vě­reč­né ti­tul­ky v re­žii ani­má­tor­ky Na­ka­mu­ry Šóko.

Sa­bi­kui Bis­coStu­dio: OZ

visual
Ze­mí zpus­to­še­nou dra­vým vichrem ve­dou­cím veš­ke­rý ži­vot k zá­hubě se pro­tlou­ká mla­dý muž s jas­ným cí­lem – na­jít vzác­nou hou­bu schop­nou zvrá­tit účin­ky zhoub­né­ho vichru, je­hož účin­ky při­ved­ly mla­dí­ko­va uči­te­le na smr­tel­né lo­že. Jme­nu­je se Aka­bo­ši Bis­co a ne­má v po­va­ze se s ni­čím a s ni­kým pří­liš pá­rat. Spo­leč­ní­kem se mu sta­ne na­da­ný lé­kař Ne­ko­ja­nagi Mi­lo, se kte­rým za­ži­je při hon­bě za zá­zrač­ným lé­kem ne­jed­no ne­bez­peč­né dob­ro­druž­ství. Kde vět­ši­na post-apo­ka­lyp­tic­kých svě­tů vy­ob­ra­zu­je své pro­stře­dí ja­ko upa­da­jí­cí pus­ti­nu zba­ve­nou lid­ské jis­kry, Ko­bu­ku­bo do své­ho dí­la na­o­pak pro­mí­tá fas­ci­na­ci lid­skou při­způ­so­bi­vos­tí i ne­pod­daj­nos­tí a ne­ko­neč­nou ži­vel­nos­tí, kte­rou před­sta­vu­je pro­ta­go­nis­ta Bis­co – re­pre­zen­ta­ce čis­té tou­hy žít, ne­o­hlí­že­jí­cí se na kon­cep­ty prázd­ných slov, ja­ko jsou „dob­ro“ a „zlo“. Prá­vě Bis­co je te­ma­tic­kým stře­dem nej­čist­ších myš­le­nek před­lo­hy, je­ho exis­ten­ce sa­ma o so­bě je osla­vou ži­vo­ta se vše­mi je­ho ne­du­hy. Ko­bu­ku­bo nás pro­to zve na dob­ro­druž­nou vý­pra­vu pl­nou vý­raz­ných cha­rak­te­rů, ab­surd­ních kon­flik­tů a ne­otře­lých akč­ních sek­ven­cí, z nichž pře­chá­zí zrak.

Otáz­kou je, kdo by se do­ká­zal ujmout po­dob­né­ho tex­tu a byl jej scho­pen pře­ta­vit v au­di­o­vi­zu­ál­ní dí­lo ne­po­zbý­va­jí­cí nic z ur­gen­ce své před­lo­hy. Ve vprav­dě šťast­ném vý­vo­ji udá­los­tí ne­zbý­vá než uznat, že se ma­te­ri­ál do­stal do ru­kou jed­no­ho z nej­po­vo­la­něj­ších, kte­ré si lze před­sta­vit. Ika­ri­ja Acu­ši. Ani­má­tor, je­hož pri­már­ní de­ví­zou se re­la­tiv­ně br­zy v je­ho ka­ri­é­ře sta­la ak­ce. Pro vět­ši­nu nej­sná­ze před­sta­vi­tel­ným ti­tu­lem bu­de Fa­te/Ze­ro, kde se ve­d­le ná­vrhů po­stav (na nichž dě­lal s ka­ma­rá­dem Sudóem To­mo­no­rim), po­sta­ral i o ani­mač­ní re­žii řád­ky epi­zod a pře­de­vším ani­ma­ce spous­ty akč­ních sek­ven­cí. Po­měr­ně zá­sad­ním zlo­mem pro něj by­la prá­ce na Aka­me ga Kill!, pře­de­vším na 23. epi­zo­dě, kte­rou re­ží­ro­val, na­kres­lil pro ni ob­ra­zo­vý scé­nář, pro­ve­dl enorm­ní množ­ství ani­mač­ních ko­rek­cí a sám ne­za­ne­dba­tel­nou část epi­zo­dy i ani­mo­val – od zbě­si­lé ak­ce přes chlad­nou bru­ta­li­tu až po srd­cervou­cí tesk­ná roz­lou­če­ní. V Ika­ri­jo­vých ru­kou do­šlo k při­ro­ze­né­mu spo­je­ní re­ži­sér­ské­ho ve­de­ní a ani­má­tor­ské re­a­li­za­ce. To však by­lo pou­hou před­zvěs­tí to­ho, co ješ­tě mě­lo při­jít, te­dy prá­ce na ID:IN­VA­DED, kte­rá ko­neč­ně na­pl­no do ani­me svě­ta uved­la sku­teč­nou pod­sta­tu spi­so­va­te­le Mai­džóa Ótaróa. Ika­ri­ja neje­nomže na­vr­ho­val po­sta­vy a do­hlí­žel na ani­ma­ci ce­lé­ho se­ri­á­lu, což je spous­ta prá­ce sa­mo o so­bě, ale rov­něž na­kres­lil ob­ra­zo­vé scé­ná­ře a sám re­ží­ro­val dvě epi­zo­dy, v nichž opět znač­nou část i ani­mo­val. Před­ně ta de­vá­tá by­la sku­teč­ným do­spě­ním Ika­ri­ji ja­ko re­ži­sé­ra – do­ko­na­lá kon­t­ro­la tem­pa a vy­já­d­ře­ní ne­ú­pros­nos­ti si­tu­a­ce. Zvlášt­ní zmín­ku za­slou­ží akč­ní sek­ven­ce zá­měr­ně po­zbý­va­jí­cí ja­kou­ko­li atrak­ti­vi­tu, kte­rá je pro ten­to typ scén ji­nak vlast­ní. V ne­lí­tost­ném stře­tu pro­ta­go­nis­ty s ne­pří­te­lem ne­ní pro­stor pro ja­ké­ko­li vi­zu­ál­ní nad­ne­se­ní; sle­du­je­me pro­to zou­fa­lou rvač­ku o to pře­žít, v níž exis­tu­je je­nom od­ta­ži­tá bru­ta­li­ta. A je­di­ný dů­kaz od­li­šu­jí­cí ví­tě­ze od po­ra­že­né­ho je fakt, že stá­le dý­chá. Zde Ika­ri­ja před­ve­dl své pl­ně zfor­mo­va­né se­be­vě­do­mí pev­ně tří­ma­jí­cí v ru­kou všech­na vlák­na ve­dou­cí ke smys­lu­pl­né­mu vy­prá­vě­ní.

Bis­co bu­de pro Ika­ri­ju ja­ko re­ži­sé­ra dal­ším lo­gic­kým kro­kem, ne­boť bu­de mít ten­to­krá­te pod do­hle­dem pro­jekt ja­ko ce­lek. To v je­ho pří­pa­dě ovšem ne­zna­me­ná, že by se snad chtěl stáh­nout do po­za­dí. Ve­d­le re­žie se­ri­á­lu, ná­vrhů po­stav a ob­ra­zo­vých scé­ná­řů se mů­že­me opět tě­šit i na je­ho ani­mač­ní ko­rek­ce a ani­ma­ci sa­mot­nou – po­cho­pi­tel­ně však spí­še roz­tříš­tě­nou do dí­la ja­ko cel­ku než kon­cen­t­ro­va­nou do ně­ko­li­ka bo­dů (nicmé­ně i ty v men­ší mí­ře bu­dou pří­tom­ny). Opo­rou mu bu­de tvr­dé tvůr­čí já­dro, kte­ré pra­co­va­lo na ID:IN­VA­DED. To se téměř bez ob­měn pře­su­nu­lo k pra­cím na Sa­bi­kui Bis­co, což se ne­tý­ká je­nom ani­mač­ní­ho tý­mu, ale v pod­sta­tě všech při­dru­že­ných od­dě­le­ní. Do­kon­ce se stej­ně ja­ko v pří­pa­dě ID:IN­VA­DED za­ča­lo ani­mo­vat re­la­tiv­ně br­zy (nicmé­ně ne za­se to­lik, ID by­lo v tom­to smě­ru pře­ci je­nom po­ně­kud oje­di­ně­lý pří­pad). V cel­ko­vém ob­ra­zu mů­že­me ří­ci, že prav­dě­po­dob­ně ne­by­lo vhod­něj­ší­ho sou­bě­hu okol­nos­tí, kte­ré by při­pra­vi­ly Ika­ri­ju na je­ho prv­ní vel­ký re­ži­sér­ský pro­jekt (lát­ka, pod­po­ra tvůr­čí­ho tý­mu, apod.). Ne­zbý­vá mu, než aby šan­ci po­pa­dl za pa­če­sy a uká­zal nám všem, co dal­ší­ho v už tak na­da­ném tvůr­ci ješ­tě vě­zí. A ne­boť jde o Ika­ri­ju… ne­mám oba­vy, že by snad pří­le­ži­tost pro­vá­hal.

Ximara

Gen­džicu šu­gi jú­ša no óko­ku sai­ken­ki (2022)Stu­dio: J.​C.​Staff

visual
Po­kra­čo­vá­ní ise­kai pří­bě­hu o hr­di­no­vi, kte­rý se sna­ží pře­bu­do­vat krá­lov­ství na fun­gu­jí­cí a pro­spe­ru­jí­cí spo­leč­nost. Vy­u­ží­vá k to­mu nejen zna­los­ti z na­še­ho svě­ta, ale i vlast­ní důvtip… a je­ho harém se sa­mo­zřej­mě stá­le roz­růs­tá.
Va­ni­tas no Kar­te (2022)Stu­dio: Bo­nes

visual
Prv­ní sé­rie Va­ni­tas no Kar­te mě z ně­ja­ké­ho dů­vo­du uhra­nu­la, i když pří­běh byl chví­le­mi na hra­ně to­ho, co bych do­ká­za­la snést. Skvě­lá ani­ma­ce a pod­ma­ni­vý hu­deb­ní do­pro­vod mě zkrát­ka vtáh­ly do pří­bě­hu, kte­rý se ode­hrá­vá v 19. sto­le­tí v al­ter­na­tiv­ní Fran­cii, kde spo­lu exis­tu­jí li­dé a vam­pý­ři… a ješ­tě i ji­né dal­ší by­tos­ti. Mla­dý vam­pýr Noé do­stal od své­ho uči­te­le za úkol na­jít kni­hu, kte­rá by mě­la být schop­ná vy­svo­bo­dit vam­pý­ry z je­jich pro­kle­tí. Zá­hy se se­tká s Va­ni­ta­sem, kte­rý kni­hu vlast­ní a vy­u­ží­vá, a je­jich ces­ty se spo­jí ve spo­leč­né dob­ro­druž­ství, pro­to­že ve svě­tě li­dí ani vam­pý­rů ne­ní nic tak jed­no­du­ché, jak se mů­že zdát.
zdroj:   animateTimes
Hy-phen-a-tion