Blíží se konec animátorů?

Rozvoj umělé inteligence je často diskutovaným tématem ve společnosti. Na jednu stranu přináší automatizaci a s ní snížení nákladů, na druhou stranu může vést ke konci některých profesí a ztrátě pracovních míst. A jak se zdá, tato tematika se nevyhne ani anime průmyslu, v němž se umělá inteligence začíná taktéž pomalu prosazovat.

Japonské animační produkční společnosti Imagica Group a OLM Digital spojily své síly s Institutem pro vědu a technologii v Naře, aby vyvinuly techniku pro automatické barvení v rámci produkce anime. Imagica Group je společnost zabývající se video produkcí, od natáčení přes postprodukci až po distribuci. A tato společnost vlastní i OLM Digital, která stojí za produkcí anime Pokémon.

Technika barvení vyvinutá výzkumnými pracovníky je založena na nedávném pokroku v oblasti hlubokého učení. Výzkumníci vyvinuli barevný skript, který odpovídá různým segmentům obrazu a který je následně aplikován algoritmem schopným strojového učení. Tyto techniky jsou již používány v různých oblastech, například k barvení černobílých fotografií. Výzkumníci však tvrdí, že jsou první, kteří vyvinuli ​​automatické barvení pro japonskou anime produkci.

Ačkoli je tato technika stále ve fázi předběžného výzkumu, vědci vyjádřili svůj záměr zlepšit přesnost pro komerční využití. Tým předpovídá, že výsledky budou připraveny od roku 2020. Výzkum bude prezentován na konferenci SIGGRAPH Asia 2018, mezinárodní konferenci o počítačové grafice. Konference se bude konat v Tokiu od 4. do 7. prosince 2018, již brzy se tedy dovíme podrobnější informace.

Pokroky v průmyslu vedly některá anime studia (například Polygon Pictures) k využití technologických a dalších forem k pokroku. Nicméně někteří členové anime průmyslu zůstávají skeptičtí k tomu, že by umělá inteligence a CGI (efekty tvořené počítačovou úpravou obrazu) pomohly zachránit průmysl. Potenciálně totiž může připravit animátory o práci a celý průmysl tak nenávratně změnit.

zdroj:   ANN