Na co se těší redakce na podzim?

Před týd­nem jsme se do­čka­li dal­ší rov­no­den­nos­ti, kte­rá zvěs­to­va­la pří­chod pod­zi­mu. A s ním ne­při­chá­zí nic men­ší­ho než no­vá ani­me sezóna na ja­pon­ských te­le­viz­ních ob­ra­zov­kách. Prv­ní dí­ly ně­kte­rých sé­rií nás če­ka­jí už bě­hem pár ho­din, mů­že­te si tak na­chys­tat kon­vič­ku tep­lé­ho ča­je, su­šen­ky, za­chumlat se do de­ky a strá­vit chlad­né pod­zim­ní dny s va­ši­mi ob­lí­be­ný­mi hr­di­ny. Než vám před­sta­ví­me vý­běr sé­rií pod­le vku­su jed­not­li­vých re­dak­to­rů, pojď­me se po­dí­vat, na co se tě­ší ja­pon­ští ota­ku. Již tra­dič­ně si na po­moc při­zve­me prů­zkum ze ser­ve­ru Cha­ra­pe­dia. Prv­ní mís­to ob­sa­di­lo po­kra­čo­va­ní uni­ver­za Sword Art On­li­ne s pod­ná­zvem Ali­ci­zati­on, kte­ré na­va­zu­je na film Sword Art On­li­ne the Mo­vie: Or­di­nal Sca­le. Na dru­hém mís­tě je ta­ké po­kra­čo­vá­ní, a to To­a­ru Madžu­cu no In­dex III. Asi ni­ko­ho ne­pře­kva­pí, že na tře­tím mís­tě je po­kra­čo­vá­ní To­kyo Ghoul:re. Čtvr­tou příč­ku ob­sa­di­lo DžoDžo no Ki­mjó na Bóken: Ógon no Ka­ze a ko­neč­ně, na pá­tém mís­tě se umís­ti­la no­vin­ka: Ten­sei Ši­ta­ra Sli­me Dat­ta Ken.

A teď už ti­py na­ší re­dak­ce.

You Say
Ka­ze ga Cu­jo­ku Fu­i­te Iru

visual
Po vo­lej­ba­lo­vém Hai­kjú!! a ta­neč­ním Ballro­om e Jóko­so se ani­mač­ní tým pro­du­cent­ky Ma­cu­ši­ty Ke­i­ko vra­cí s dal­ším spor­tov­ním se­ri­á­lem. Ten­to­krát však bu­de středo­bo­dem běh na dlou­hé tra­tě. Re­žie se ujal schop­ný No­mu­ra Ka­zu­ja, ná­vrhy po­stav na­kres­lil můj ob­lí­be­nec Či­ba Taka­hi­ro. Hlav­ní­mi ani­má­to­ry se­ri­á­lu jsou Mukóda Taka­ši, kte­rý se jis­tě po­sta­rá o spous­tu dra­vých bě­žec­kých scén, a Taka­ha­ši Hi­deki, je­muž akč­ní ani­ma­ce rov­něž ne­ní ci­zí. Ne­zbý­vá než dou­fat, že děj ne­bu­de za vi­zu­ál­ní pre­zen­ta­cí pří­liš za­o­stá­vat. Adap­ta­ce vy­chá­zí ze stej­no­jmen­né­ho ro­má­nu spi­so­va­tel­ky Miu­ry Ši­on.
SSSS.GRI­D­MAN

visual
Již ny­ní ví­me, že GRI­D­MAN se za­řa­dí k těm nej­so­lid­ně­ji pro­du­ko­va­ným pod­zim­ním se­ri­á­lům. Dů­vod je pros­tý – Mu­ta­gu­či Hi­ro­ki, je­den z před­ních re­ži­sé­rů ani­ma­ce, se za­čát­kem zá­ří zmí­nil, že v do­bě pre­mi­é­ry prv­ní epi­zo­dy bu­de již po­ma­lu kon­čit pro­duk­ce epi­zo­dy po­sled­ní. V če­le pro­jek­tu sto­jí ani­má­tor Ame­mi­ja Aki­ra, kte­rý zde bu­de mo­ci do­ká­zat, že ob­sto­jí i ja­ko re­ži­sér běž­né­ho pro­jek­tu a ne pou­ze se­ri­á­lů se zá­měr­ně směš­ně ome­ze­nou ani­ma­cí. Ve­d­le ve­li­ce sluš­né­ho pro­dukč­ní­ho ma­nage­men­tu by mu s tím mě­li po­mo­ci i ani­má­to­ři ja­ko Jo­ši­na­ri Jó, Jo­ko­ja Ken­ta, Kan­no Iči­go, Han­da Šúhei, Ha­ru­ka Na­gai a mno­zí dal­ší, ať už jde o tvůr­ce pří­mo ze stu­dia TRI­G­GER, či je­din­ce na vol­né no­ze. Tra­dič­ní ani­ma­ci do­pro­vo­dí CGI, je­hož pro­duk­ci má v ru­kou spo­leč­nost Gra­phi­ni­ca. Pro ně­kte­ré di­vá­ky bu­de jis­tě lá­ka­dlem i pří­tom­nost Sagi­su Širóa ja­ko skla­da­te­le hu­deb­ní­ho do­pro­vo­du.
Cu­ru­ne -Ka­ze­mai Kókó Kj­údó Bu-

visual
Ky­o­A­ni si i na pod­zim při­pra­vi­lo te­le­viz­ní se­ri­ál s hou­fem chlap­ců, ten­to­krá­te však ne­bu­dou pla­vat, ný­brž stří­let z tra­dič­ních ja­pon­ských lu­ků. Re­žii stu­dio svě­ři­lo Ja­ma­mu­ro­vi Ta­ku­ju­o­vi, kte­rý v Ky­o­A­ni za­čí­nal v dru­hé po­lo­vi­ně nul­tých let. Me­zi je­ho nej­vět­ší sna­hu při pře­vá­dě­ní knih do se­ri­á­lo­vé po­do­by pa­t­ři­lo vě­ro­hod­né vy­ob­ra­ze­ní při­ro­ze­né ele­gan­ce to­ho­to spor­tu stej­ně ja­ko du­šev­ní roz­po­lo­že­ní chlap­ců v hlav­ních ro­lích. Pod­le vlast­ních slov chtěl pře­de­vším mi­ni­ma­li­zo­vat scé­ny, je­jichž pri­már­ní úlo­hou je vy­svět­lo­vá­ní spor­tu a je­ho zá­ko­ni­tos­tí di­vá­kům. Ná­vrhy po­stav na­kres­li­la Ka­dowa­ki Mi­ku. Ja­ko před­ní re­ži­sér ani­ma­ce na ně do­hléd­ne Ma­ruki No­bu­a­ki. Hu­deb­ní do­pro­vod slo­ži­la pi­a­nist­ka Fúki Ha­ru­mi. Po pro­dukč­ně ne­tra­dič­ní Vi­o­let Ever­gar­den by nám měl Cu­ru­ne po­skyt­nout ur­či­tou in­di­ka­ci, jak se bu­de stu­dio do bu­douc­na dá­le vy­ví­jet.
Ani­ma Yell!

visual
Osla­be­né stu­dio Dóga Kóbó se již ne­mů­že spo­lé­hat na skvě­lé ani­má­to­ry, kte­ré k so­bě do­ká­že při­táh­nout pro­dukč­ní asi­s­tent Ume­ha­ra Šóta, avšak i přes­to by mě­la být adap­ta­ce dal­ší man­gy z ro­di­ny ča­so­pi­sů Ki­ra­ra v ade­kvát­ních ru­kou. Mož­ným pro­blé­mem i přes­to mů­že být se­ri­ál Uči no Maid ga Uza­su­gi­ru!, kte­rý stu­dio sou­běž­ně pro­du­ku­je a s nímž se bu­de muset dě­lit o část lid­ských zdro­jů. Mů­že­me pou­ze dou­fat, že si­tu­a­ce do­pad­ne ješ­tě re­la­tiv­ně sluš­ně. Pro­duk­ci na úrov­ni San­ša Sa­njó oče­ká­vat ne­mů­že­me, je pro­to lep­ší dr­žet na­dě­je níz­ko a pří­pad­ně být mi­le pře­kva­pe­ni. Zku­še­ná ani­má­tor­ka Sató Ma­sa­ko se uja­la po­zi­ce re­ži­sér­ky. Ná­vrhy po­stav na­kres­lil Ama­sa­ki Ma­na­mu, kte­ré­mu s před­ní re­žií ani­ma­ce po­mů­že So­ga Acu­ši. Na roz­t­les­ká­va­cí scé­ny do­hléd­ne ani­má­tor Kanó Ma­sa­ši. Hu­deb­ní do­pro­vod spo­leč­ně slo­ži­li man­zo a Cu­cu­mi Hi­ro­a­ki.
RE­ri­deD -To­ki­goe no Derri­da-

visual
Ny­ní k pro­jek­tu, kte­rý ne­má po ani­mač­ní strán­ce ab­so­lut­ně žád­né am­bi­ce před­vést vel­kou po­dí­va­nou. Se­ri­ál pro­du­ku­je stu­dio Ge­ek Toys, kte­ré v sou­čas­né ne­skrý­vá žád­ný ani­mač­ní ta­lent a před­pre­mi­é­ra na­po­vě­dě­la, že oče­ká­vá­ní bychom mě­li dr­žet co nej­ví­ce při ze­mi, ale­spoň s ohle­dem na ani­mač­ní strán­ku. Proč te­dy pro­jekt zmiňovat? Pů­vod­ně mě­lo jít o ví­ce­mé­ně pří­mou adap­ta­cí sci-fi ro­má­nu Dve­ře do lé­ta au­to­ra Ro­ber­ta A. He­in­lei­na, ovšem úmy­sl byl změ­něn po­té, co tvůr­ci k pro­jek­tu při­zva­li ilu­strá­to­ra ABe Jo­ši­to­ši. Ten měl nejdří­ve pou­ze vy­tvo­řit pů­vod­ní ná­vrhy po­stav, nicmé­ně s je­ho ros­tou­cí pří­tom­nos­tí byl pro­jekt na­ko­nec pře­pra­co­ván v ori­gi­nál­ní po­čin. ABe se v roz­ho­vo­ru zmí­nil, že po­mohl s pří­bě­hem a sám zpra­co­val část scé­ná­ře. Dá­le tvr­dí, že me­zi je­ho nej­vět­ší zá­sa­hy do já­dra pro­jek­tu pat­ří roz­ší­ře­ní pro­sto­ru pro hlav­ní hr­din­ky a zin­ten­ziv­ně­ní utr­pe­ní, kte­rým si hlav­ní hr­di­na v prů­bě­hu dě­je pro­jde. Vzhle­dem k mým sym­pa­ti­ím k tvor­bě to­ho­to tvůr­ce si pro­to za­pi­su­ji i RE­ri­deD. Dal­ším drob­ným plu­sem bu­diž schop­ný Sató Ta­ku­ja na po­zi­ci re­ži­sé­ra.
Si­MiK
To­a­ru Madžu­cu no In­dex III

visual
Bi­ri­bi­ri a vět­ši­na tvůr­ců je zpět. Stu­dio J.​C.​Staff zvládlo k pro­jek­tu při­vést zpát­ky ce­lou řa­du sta­rých zná­mých, tak­že bychom se ne­mě­li do­čkat ně­ja­kých vět­ších změn, ale­spoň co se tý­če tvůr­čí­ho sty­lu a úrov­ně. Před­lo­hy k adap­to­vá­ní je ta­ké hod­ně. S cel­ko­vým po­čtem 43 do­po­sud vy­da­ných kní­žek by sé­rie moh­la být ješ­tě sluš­ně dlou­há, tak­že ne­do­sta­tek zdro­jů in­spi­ra­ce roz­hod­ně ne­hro­zí. Nej­dů­le­ži­těj­ší ovšem je, že se vra­cí Mi­saka Mi­ko­to, os­mi­ná­sob­ná ví­těz­ka an­ke­ty Ko­no Li­ght No­vel ga Su­goi v ka­te­go­rii nej­lep­ší žen­ské po­sta­vy. Od roku 2010 by­la se­sa­ze­na pou­ze jed­nou, když ji v ro­ce 2015 na dru­hé mís­to od­su­nu­la Juki­no­ši­ta Juki­no.
Shi­no­bu
Sword Art On­li­ne: Ali­ci­zati­on

visual
Sword Art On­li­ne (SAO) asi ne­ní tře­ba před­sta­vo­vat. Stej­ně tak asi ne­má ce­nu ro­ze­bí­rat, jest­li bu­de tře­tí sé­rie hor­ší, ne­bo lep­ší než ty před­chá­ze­jí­cí, ale i od­půr­ci fran­ší­zy SAO uzná­va­jí, že se au­tor li­ght no­vel Ka­wa­ha­ra Reki zlep­šil a úro­veň před­lo­hy vý­raz­ně stoup­la. Po­kud by se to­to „zlep­še­ní“ po­ved­lo pro­mít­nout i do ani­me, če­ká nás nej­spíš nej­lep­ší sé­rie SAO vů­bec. Na­víc by nad­chá­ze­jí­cí tře­tí sé­rie SAO mě­la být čtyř­sezónní (oko­lo 50 dí­lů), tak­že je zde za­jí­ma­vý po­ten­ci­ál pro roz­voj osob­nos­tí po­stav i dě­jo­vé li­nie.
Gol­den Ka­mui 2

visual
I když mě prv­ní sé­rie ze za­čát­ku až tak moc ne­za­u­ja­la, s po­stu­pem ča­su jsem děj vy­hod­no­til ja­ko po­měr­ně ori­gi­nál­ní, pro­stře­dí ani­me za­jí­ma­vé a cho­vá­ní po­stav po­ho­do­vé (i když to asi zní div­ně u sé­rie, kde se kr­ví a vraž­da­mi dva­krát ne­šet­ří). K to­mu při­počtě­me ne­zvykle ote­vře­ný ko­nec a by­lo cel­kem jas­né, že za­ne­dlou­ho bu­de ná­sle­do­vat dru­há sé­rie. Dou­fej­me, že bu­de ale­spoň tak dob­rá ja­ko prv­ní řa­da.
Aka­ne­sa­su Šódžo

visual
Prv­ním z ori­gi­nál­ních ani­me (bez před­lo­hy), kte­ré mě za­u­ja­lo, je Aka­ne­sa­su Šódžo (v pře­kla­du Dív­ka za sou­mra­ku). Z upou­tá­vek je pa­tr­né, že se bu­de jed­nat o sci-fi sé­rii ze sou­čas­nos­ti, ani­ma­ce vy­pa­dá na pří­jem­né úrov­ni a ob­sa­ze­ní se­ijú ta­ky ne­ní nej­hor­ší. Uvi­dí­me, jest­li se na­ko­nec do­čká­me úspěš­né­ho ani­me, ne­bo zda se bu­de jed­nat jen o dal­ší z řa­dy ne­vý­raz­ných kous­ků, na kte­ré si po kon­ci sezóny ni­kdo ne­vzpo­me­ne.
Se­i­šun Bu­ta Jaró wa Bun­ny Gi­rl Se­n­pai no Ju­me o Mi­nai

visual
Po­kud si pře­čte­te ano­ta­ci a po­dí­vá­te se na upou­táv­ku k to­mu­to ani­me, asi z to­ho moc chytří ne­bu­de­te. Měl jsem a mám to úpl­ně stej­ně, před­lo­hu jsem za­tím ne­če­tl, ale Sa­ku­rasó no Pet na Ka­nodžo pat­ří k mým nej­ob­lí­be­něj­ším dí­lům a pod obě­ma před­lo­ha­mi je po­de­psa­ná stej­ná dvo­ji­ce tvůr­ců – Ka­mo­ši­da Hadži­me (text) a Mi­zo­gu­či Ke­i­dži (ilu­stra­ce). Ně­ko­mu to ne­mu­sí sta­čit, ale pro mě je to do­sta­teč­ná mo­ti­va­ce, abych dal to­mu­to ani­me šan­ci.
So­ra to Umi no Ai­da

visual
To­to ani­me je na mo­ti­vy hry pro mo­bil­ní te­le­fo­ny a děj vy­pa­dá na­to­lik při­ta­že­ný za vla­sy, že se ta­dy prav­dě­po­dob­ně ne­dá oče­ká­vat nic víc než po­ho­do­vá zá­ba­va. Po­kud te­dy má­te (ale­spoň ob­čas) rá­di ani­me, kde „roz­to­mi­lé dív­ky dě­la­jí roz­to­mi­lé vě­ci“, moh­li bys­te být s tím­to kous­kem spo­ko­je­ní.
Iro­zu­ku Se­kai no Aši­ta ka­ra

visual
Dal­ší ori­gi­nál­ní ani­me v mém vý­bě­ru za­u­ja­lo hlav­ně úžas­nou ani­ma­cí. Uzná­vám, že jen to sa­mo o so­bě ne­sta­čí (Vi­o­let Ever­gar­den jsem i přes téměř do­ko­na­lou ani­ma­ci ne­do­kou­kal kvů­li pro mě sla­bé­mu dě­ji), ale roz­hod­ně je to jed­na z cest, jak mů­že ani­me di­vá­ky za­ujmout, a u děl bez před­lo­hy to pla­tí dvoj­ná­sob. V mém pří­pa­dě by­la „pro­pa­ga­ce“ úspěš­ná a dá­vám ani­me šan­ci.
Ore ga Suki na­no wa Imóto da­ke­do Imóto dža Nai

visual
A na zá­věr tu mám ale­spoň jed­no ani­me, kde před­lo­hou by­la li­ght no­ve­la. Ovšem když k to­mu při­dá­me fakt, že děj se to­čí oko­lo stře­do­ško­lá­ka, kte­rý má mlad­ší sest­ru, a oba pí­ší li­ght no­ve­ly… dost mož­ná si vzpo­me­ne­te na sé­rii Ero­man­ga-sen­sei. Ne, ne­jed­ná se o vol­né po­kra­čo­vá­ní a i au­tor pů­vod­ní no­ve­ly je ji­ný. Kaž­do­pád­ně upou­táv­ka vy­pa­dá za­jí­ma­vě a moh­lo by jít o pří­jem­nou ro­man­tic­kou ko­me­dii.
Xi­ma­ra
Zom­bie­land Sa­ga

visual
Ani­me, o kte­rém za­tím vů­bec nic ne­ví­me. Si­ce je zve­řej­ně­na upou­táv­ka, ale nelze z ní po­znat mno­ho. A ta­to ta­jem­nost včet­ně téměř nu­lo­vé pro­pa­ga­ce mě lá­ka­jí. Snad bu­de vý­sle­dek dob­rý a ani­me ne­zkla­me.
Hy-phen-a-tion