Na co se těší redakce v létě 2017

Po delší odmlce se konečně vracíme k pravidelným přehledům, které jsme však tentokrát pojali trochu jinak než dříve. Namísto kompletního přehledu všech vycházejících sérií vám nově přinášíme přehled těch, na které se těší naši redaktoři. Díky tomu se můžeme o jednotlivých pořadech daleko více rozepsat a uvést důvody, proč nám zrovna tyto série přijdou nejlepší. Pokud se do budoucna nic nezmění, stará forma přehledů se pravděpodobně již nevrátí.

Každopádně je v letní sezóně na co se těšit a čeká na nás přes 50 sérií. Jejich kompletní přehled si můžete prohlédnout například na Anidb.

You Say
Made in Abyss
visual
Všeobecně nejzajímavějším letním počinem se pro mne jeví adaptace fascinující předlohy Cukušiho Akihita. Z tvůrčího týmu pracujícího na adaptaci mezi největší taháky patří hlavní scénárista Kurata Hidejuki, který se o scénáře k dílčím epizodám podělí s kolegou Kojanagim Keigoem. Mírně zamrzí jenom fakt, že se Kurata nepostará o všechny epizody sám. Mezi další velká jména se řadí dvojice návrhářů – Kise Kazučika a Jošinari Kó. První jmenovaný vytvořil nákresy postav, zatímco druhý se postaral o příšery. Ocenil bych (a seriálu by jistě velice prospělo), kdyby se ve výsledku Kise ujal povinností předního režiséra animace, zatímco Jošinari by spíše animoval významnější scény. Ovšem za předpokladu, že žádný z nich po dokončení svých návrhářských povinností neopustil produkci. Zajímavé bude i poslechnout si hudební doprovod, jejž složil Australan Kevin Penkin, pro kterého půjde konečně o velký anime projekt, kde se bude moci pořádně předvést. Skladby byly nahrány v bostonském studiu Soundtrack Group. Uvidíme, jak se s ambiciózním projektem oslabené studio Kinema Citrus popere. Reakce z předpremiéry první epizody byly vesměs velice pozitivní, avšak produkce se může začít drolit již s druhou epizodou.
Ballroom e Jókoso(Vítej na tanečním parketu)
intro_pic
Seriál představující očekávaný režisérský debut skvělého animátora a návrháře postav Itazua Jošimiho na poli televizní tvorby. Itazu své režijní umění poprvé předvedl v roce 2015 festivalovým kraťasem „Micuami no Kamisama“. Snad mu tvrdší reálie televizní seriálové tvorby nepodrazí nohy. Že by k tomu nemuselo dojít, napovídají i další členové tvůrčího týmu, kteří za režisérem stojí. Tvrdé jádro aktivního týmu totiž tvoří sestava, která několik předešlých let dělala na Haikjú!!. Jmenujme například návrháře postav Kišidu Takahiroa a dvojici předních režisérů animace Čibu Takahiroa a Hondu Masajukiho. Honda dělal na Haikjú!! jako epizodní režisér animace, zde se tedy dočkal povýšení. Hudbu složil Hajaši Júki, který patří k těm oblíbenějším skladatelům, kteří v posledních letech začali plodně tvořit v anime sféře, sic sám jsem jeho tvorbě zase tolik na chuť nepřišel. I on je dalším z těch, kteří se podíleli na již zmíněném Haikjú!!.
Princess Principal
main
Stále čerstvá společnost Studio 3Hz si na letní dny připravila další originální počin, tentokráte zasazený do reality alternativního Londýna 19. století. Na rozdíl od předchozího 3Hz projektu Flip Flappers i dvou výše zmíněných letních projektů není hlavní tvůrčí tým hvězdnou sestavou animátorských es, což však nemusí znamenat, že na jednotlivých epizodách nebudou pracovat zajímavá jména. Solidní je však resumé režiséra Tačibany Masakiho, který se mimo jiné postaral o zábavný Barakamon. Dále uvidíme, zdali bude mít diváky oblíbená hudební skladatelka Kadžiura Juki jeden ze svých plodnějších kreativních výstupů.
18if
mainvisual02
Projekt, který stále nemá oficiálně oznámeného režiséra. Avšak jednoznačně se jedná o dílo osobitého animátora, režiséra a jednoho ze zakladatelů společnosti STUDIO4°C, Morimota Kódžiho, který má nad seriálem kreativní dohled. Tato zvláštní situace pravděpodobně značí, že epizodní režiséři budou mít více volnosti, než se jim dostává u běžných televizních produkcí. I s novou zveřejněnou upoutávkou se stále těžko odhaduje, co tento seriál vycházející z mobilní hry nabídne. Vedle hlavního kreativního taháku jménem Morimoto může zaujmout ještě jméno Kazui Hiroko, která má dohled nad vizuálními návrhy. Kazui má letité zkušenosti jako animátorka, animační režisérka i návrhářka postav; v posledních letech se nicméně věnuje především kreslení obrazových scénářů pro dílčí epizody. Dvojici ještě doplňuje Oppata Tadaši, jenž strávil dlouhá léta jako animátor, případně animační režisér, anime Gintama. Pro tento seriál vytvořil návrhy postav.
Šókoku no Altair(Stoupající hvězda turecké stratokracie)
mainvisual
Altair z pera historičky a kreslířky Kató Kotono je skvělou historickou fikcí z oblasti dnešního Turecka. Co již není natolik skvělé, je načasování a pozice, v níž se nachází její animovaná adaptace. Neveliké studio MAPPA si na léto (a celý letošek) připravilo lavinu projektů, v níž to někdo musí odskákat, a tím někým budou pravděpodobně všichni. V létě pokračuje Šingeki no Bahamut VIRGIN SOUL, což je pro studio prioritní projekt, který pozře většinu lidských zdrojů. Dále zahájí letní seriál Kakegurui a následuje Altair, který bude pokračovat i přes podzim, na kdy má MAPPA již naplánován další seriál Inujašiki. Bavíme se o třech souběžných letních seriálech od studia, které má problémy ustát souběžnou produkci dvou seriálů (a někdy i jednoho). Proč se tedy podívat i na (produkčně ohrožený) seriál a nezůstat jenom u předlohy? Furuhaši Kazuhiro je zručný režisér, jehož nejsilnější tvorba sice pochází z konce devadesátých let, ovšem i nyní se jedná o solidního tvůrce.
NEW GAME!!
11_3
První série byla jedním z nejmilejších projektů studia Dóga Kóbó a druhá by na tom měla být víceméně totožně, neb se na ní sejde stejný tým. Ani dvě nedávné velké ztráty studia (animátor Mitani Nobujuki opustil průmysl, zatímco producent Umehara Šóta změnil působiště a nyní pracuje pro A-1 Pictures) by projekt neměly nijak zásadně ohrozit, neb Umehara se na produkci NEW GAME! nepodílel a Mitani animoval pouze drobnou část první epizody.
SiMiK
Centaur no Najami(Život kentaurky)
thumb_60591bbf-d3b6-45ff-b21d-585f6dbd0acf
Předloha patří na poli mangy mezi jednoho z průkopníků žánru nestvůrných dívek. V časopise Comic Rjú začala vycházet přibližně rok před v současné době daleko populárnějším Monster Musume no Iru Ničidžó. Příběh, stejně jako u Monster Musume, není nijak akčně laděný a sleduje trampoty jedné obyčejné, celkem stydlivé kentaurky jménem Himeno. Pro autora Murajamu Keie to byl první větší hit a mangu vydává až do dnešního dne. Je otázkou, jak si s animací poradí studio Haoliners Huimeng Animation operující z Číny, které na svém kontě nemá zatím nic, co by stálo za řeč. Naštěstí jsou důležité pozice tvůrčího týmu obsazeny zkušenými lidmi, jako je například Oizaki Fumitoši (Ačči Kočči) či Mačida Tóko (Lucky Star), takže nezbývá než doufat, že se třeba studio konečně pochlapilo.
Isekai Šokudó(Restaurace do jiného světa)
img_main
Momentálně neustále populární zápletku přemístění do dalšího světa tohle anime okoření gurmánskou podívanou. Bude totiž o jedné restauraci, která se každou sobotu zavírá veřejnosti, aby mohla obsloužit všelijaké bytosti z jiných dimenzí. Adaptovat bude stejnojmennou novelu autora Inuzuky Džunpeie, který ji začal publikovat na webu pro začínající autory v roce 2013 a píše ji dodnes. Studio Silver Link jistě není neznámou tváří a má za sebou pár povedených děl jako Non Non Bijori a Fate/Kaleid Liner Prisma Illya. Do kormidla usadilo v podstatě samotného Džinbóa Masata, se kterým spolupracuje posledních pár let například právě na Prisma Illye.
The Reflection Wave One
main_lisa
Podivný mix komiksu a mangy? Kopie Boku no Hero Academia? Na odpověď, zda se bude jednat o nefungující mišmaš, či schopný nápad, si budeme muset malinkou chvilku počkat. Stan Lee se po Heromanovi podruhé vrací k anime, jehož námět tentokrát bude realizovat Studio Deen. Pokud nebudeme počítat loňské Šówa Genroku Rakugo Šindžú a jeho letošní pokračování, posledních pár let se studiu až tak nedařilo, důkazem budiž zpackaná animace u pokračování Konosuby. V upoutávkách si zatím animaci prohlédnout nemůžeme, takže nezbývá než doufat, že se do projektu nalilo dostatečné množství peněz. Alespoň co se týče nejvyšších pater tvůrčího týmu, je obsazení docela hvězdné. Nagahama Hiroši a Umakoši Jošihiko spolu pracovali na Mušiši a na podobných pozicích se objeví i zde.
Ximara
Kakegurui(Patologičtí gambleři)
20170602_074552
Předlohou Kakegurui je manga Kawamota Homury. Anime zastřešuje studio MAPPA, které má na léto mnoho projektů, jak bylo zmíněno výše, ale i tak doufám, že to bude stát za to.
Příběh se odehrává na soukromé škole Hjakkaó, která má poměrně netradiční studijní plán. Studenti této školy jsou dětmi těch nejbohatších z nejbohatších, proto není zase tolik důležité, jak moc jim jde sport nebo jak se umí našprtat poučky z učebnic. Důležitá je schopnost přečíst svého soupeře a umět obchodovat, což se nejlépe trénuje pomocí gamblení. Vítězové si žijí jako králové, nejhorší hráči jsou považováni za „dobytek“ a je s nimi zacházeno jako s otroky. Do školy nastupuje nová studentka, Džabami Jumeko, a tím se rozbíhá příběh.
Vatican Kiseki Čósakan(Zázrační vyšetřovatelé z Vatikánu)
vatican-miracle
Jedno z „dospěláčtějších“ anime v letní sezóně jistě bude Vatican Kiseki Čósakan, které je založeno na novele od Fudžiky Rina. U studia J.C.Staff anime režíruje Jonetani Jošitomo, který režíroval také mé oblíbené Šokugeki no Sóma. Příběh má dvě hlavní postavy, a to Hiragu Josefa Kóa, který je geniálním vědcem, a Roberta Nicholase, který je archivářem a expertem na kryptoanalýzu. Oba dva jsou členy tajné organizace, jejímž úkolem je vyšetřovat a objasňovat zázraky.