Trocha otaku statistiky za rok 2014

IMG_0349Japonský institut Jano Research specializující se na marketingové výzkumy všeho druhu přinesl i letos komerční studii věnující se otaku průmyslu a japonské komunitě. Podívejme se na některé její zajímavé části, které byly uvolněny do médií (kompletní studie je k zakoupení za 120 000 jenů).

V rámci výzkumu s názvem Cool Japan Market / Otaku Market in Japan 2014 bylo mimo jiné dotazováno 18 000 fyzických osob ve věku od 15 do 69 let. Bylo zjištěno, že 23 % z těchto respondentů se považuje za otaku, nebo má za to, že je za otaku považují jiní. 33 % z nich je (nebo bylo v minulosti) v manželském svazku, 13 % má aktuálně partnera, 19 % jich mělo partnera v minulosti a zbývajících 35 % ještě nemělo vážný vztah.

Další část studie se věnuje současným trendům v otaku subkultuře, přičemž vychází z objemu peněz, které byly za letošní rok ve sledovaných kategoriích utraceny. Pozornost je při tom věnována i nárůstům a poklesům tržeb v těchto kategoriích oproti loňskému roku. Na to, jak si letos vedla vybraná odvětví otaku průmyslu, se můžete podívat v následující tabulce. Sečtením níže uvedených částek se dostaneme na 62,7 miliard korun, jež by stačily na pokrytí bezmála dvou třetin plánovaného schodku státního rozpočtu České republiky na rok 2015.

kategorie celkem utraceno nárůst/pokles
idoly (2D i 3D) 86,3 mld. jenů (16,1 mld. Kč) nárůst o 19,9 %
dódžinši 73,2 mld. jenů (13,7 mld. Kč) nárůst o 2,2 %
cosplay 42,3 mld. jenů (7,9 mld. Kč) nárůst o 1 %
figurky 31,1 mld. jenů (5,8 mld. Kč) pokles o 0,2 %
plastikové modely 25,4 mld. jenů (4,7 mld. Kč) nárůst o 2,2 %
Boys Love 21,4 mld. jenů (4 mld. Kč) pokles o 0,5 %
eroge a nukige 18,8 mld. jenů (3,5 mld. Kč) pokles o 5,1 %
renai a otome hry 13 mld. jenů (2,4 mld. Kč) nárůst o 10,2 %
modely vláčků 8,8 mld. jenů (1,6 mld. Kč) nárůst o 1,1 %
Vocaloidi 8,7 mld. jenů (1,6 mld. Kč) nárůst o 19,2 %
modely zbraní 8 mld. jenů (1,4 mld. Kč) nárůst o 23,1 %
zdroj:   RocketNews24