Jedna z nejočekávanějších PS Vita her tohoto roku, Freedom Wars, vyšla v Japonsku 26. června a jen v úvodním týdnu se jí prodalo bezmála 200 000 kopií. Někteří z jejích vlastníků si však brzy začali stěžovat na nevyváženost a přehnanou obtížnost, která se objevuje v nepříběhové části hry. Vysokou frekvenci umírání přitom nemají na svědomí obří bossové zvaní Únosci, nýbrž řadoví humanoidní protivníci. Níže se můžete podívat na sestřih některých inkriminovaných situací, jež na YouTube nahrál jeden z japonských hráčů.
Ke stížnostem se na svém oficiálním blogu vyjádřil producent hry, Jošizawa Džuniči, který přislíbil řešení v nejbližších dnech. Nutno podotknout, že japonská herní komunita se k podobným krokům příliš neuchyluje. Ve videohrách jsou její zástupci naopak proslulí mnohdy až neuvěřitelnými výkony.
Ještě o něco dříve se pan Jošizawa vyjádřil k Freedom Wars i na mezinárodním blogu PlayStation, a to u příležitosti zveřejnění anglického příběhového traileru (níže). Hra se totiž ještě v tomto roce objeví i na západních trzích. Jošizawa Džuniči popisuje Freedom Wars jako svůj splněný sen, ve kterém chtěl stvořit hru umožnující hráčům s handheldy spojit se přes ad-hoc nebo Wi-Fi síť v kooperativním multiplayeru a společně porazit obří protivníky. Také si velice pochvaluje spolupráci studií Shift a Dimps, která Freedom Wars pro Sony vyvinula.
Titul Freedom Wars není nepodobný sérii Monster Hunter, nicméně na rozdíl od ní nabízí i příběhovou část. Hra dále obsahuje propracovaný multiplayer, ve kterém můžete spolupracovat až se sedmi hráči najednou, a třetím pilířem hry je soupeření o postavení v tabulce s hráči z co možná nejbližšího okolí skutečného světa. Děj Freedom Wars je zasazen do budoucnosti, kde je Země kompletně zdevastována a všechny její přírodní zdroje vytěženy. O to málo, co ještě zbývá, jsou nuceni bojovat trestanci z komunit zvaných Panoptikony a snižovat si tím svůj trest jednoho milionu let otroctví.