Konatí report z NatsuConu 2013

Mi­nu­lý ví­kend, te­dy 23.-25. srp­na, se ve 14:00 ote­vře­ly brá­ny KC Za­hra­da a za­čal prv­ní roč­ník Natsu­Co­nu. Je to zbru­su no­vý fes­ti­val, pro­to by by­lo zá­hod­no jej ně­jak před­sta­vit. Jed­ná se o fes­ti­val ja­pon­ské kul­tu­ry a po­p­kul­tu­ry pl­ný před­ná­šek, sou­tě­ží, ani­me, man­gy, AMV a spous­ty dal­ší­ho. Z re­dak­ce jsem se ho účast­ni­la já, Au­rielle a Ga­rax. Ne­by­li jsme ovšem „nor­mál­ní“ účast­ní­ci, ne­boť jsme si lehce „za­o­t­ro­či­li“ na ce­lo­co­no­vé hře ja­kuza.

Program

Pro­gram bych shr­nu­la slo­vy: „Kdo si v něm chtěl ně­co na­jít, na­šel to tam.“. Je už sa­mo­zřej­mos­tí, že před­ná­še­ly ta­ko­vé hvězdy, ja­ký­mi jsou Grek1 ne­bo hin­t­zu. Osob­ně jsem se zú­čast­ni­la před­náš­ky As­t­raka & Ratma­na s ná­zvem „Vy­so­ce ra­di­o­ak­tiv­ní dis­kus­ní fi­gu­ry (nejen) v ota­ku fan­do­mu“. Mu­sím říct, že to opro­ti před­náš­ce na Ani­me­fes­tu tro­chu ví­ce pro­pra­co­va­li, ale po­řád mi to při­šlo v dru­hé půl­ce zby­teč­ně zdlou­ha­vé.
S ka­pa­ci­tou sá­lů a míst­nos­tí ne­byl žád­ný pro­blém, ale v ně­kte­rých by­lo ne­před­sta­vi­tel­né hor­ko a ne­dý­cha­tel­no. Si­ce vět­ši­nou po­moh­lo otevřít ok­no, ale to se dovnitř za­se li­nul hluk ze dvo­ra. Aki­ko na kon­ci ří­ka­la, že se spo­lé­ha­li na kli­ma­ti­za­ci, kte­rá ovšem se­lha­la. Snad se z to­ho do příš­tě po­u­čí, že tech­ni­ka pros­tě vždyc­ky selže. Stej­ně ja­ko na před­náš­ce chill „Jak se stát ani­me dra­ma que­en“ se po­ved­lo pře­hrá­va­či zob­ra­zo­vat vi­deo pou­ze oto­če­né o 180°, chill to ale zvlád­la bra­vur­ně.
Pro za­ba­ve­ní me­zi před­náš­ka­mi byl i do­pro­vod­ný pro­gram (viz ní­že), fes­tov­ní ča­jov­na na dvo­ře, čí­tár­na man­gy, …

Achievement game, jakuza a další soutěže

V prů­bě­hu ce­lé­ho co­nu se šlo zú­čast­nit tak­zva­né „achie­ve­ment ga­me“, te­dy sbí­rá­ní bo­dů (ra­zí­tek) za růz­né úko­ly, na­pří­klad za cosplay, účast na BL před­náš­ce ne­bo vraž­du v ja­ku­ze. Ja­kuza by­la ta­ko­vá „ty­pic­ká“ hra na vra­hy, kdy kaž­dý do­stal fot­ku své obě­ti, kte­rou měl za­bít. Hra moh­la mít o ně­co vět­ší pro­pa­ga­ci a re­kla­mu, účast­ni­lo by se jí po­tom ví­ce li­dí. Sou­těž by­la i ve fan­fik­ci na té­ma boys lo­ve. As­t­rak si ře­kl, že by měl umět psát všech­no… a tak se sta­lo, že tu­to sou­těž vy­hrál. AMV sou­těž vy­hrál Čin­giz, a to jak ce­nu po­ro­ty s AMV Ra­i­ny Lambs, tak ce­nu di­vá­ků s Far End. Dal­ší vý­sled­ky a od­ka­zy na sou­těž­ní AMV na­lez­ne­te zde.

Zakončení

Pod­le před­běž­ných od­ha­dů se co­nu zú­čast­ni­lo 400-500 nad­šen­ců, což je na prv­ní roč­ník oprav­du pěk­né čís­lo. Při za­kon­če­ní pa­dl ná­vrh ja­kési per­ma­nent­ky na vstup na Ani­me­fest, Natsu­con a Aki­con do­hro­ma­dy, po zku­še­nos­tech z le­toš­ní double vstu­pen­ky na Natsu+Aki. Mys­lím, že ten­to fes­ti­val bu­de dob­rým let­ním pro­tějš­kem lis­to­pa­do­vé­ho Aki­co­nu.

Vlastní shrnutí

Z mé­ho vlast­ní­ho po­hle­du mu­sím říct, že jsem by­la spo­ko­je­ná. Ne­mám moc rá­da ma­so­vé ak­ce (ja­ko je Ani­me­fest), tak­že to, že se v KC Za­hra­da da­lo hý­bat, by­lo pro mě roz­hod­ně plus. Pro­gram mě za­u­jal tak z půl­ky, mno­ho před­ná­šek jsem ne­na­vští­vi­la. Co bych vy­tkla, je, že pro­gram v ne­dě­li kon­čil hod­ně poz­dě. Li­dem, kte­ří spě­cha­li na vla­ky a ji­né do­prav­ní pro­střed­ky směr do­mov, moh­ly utéct za­jí­ma­vé vě­ci.

Názory návštěvníků

Ve­ve: Natsu­con hod­no­tím vel­mi po­si­tiv­ně, roz­hod­ně to by­la jed­na z nej­lep­ších ak­cí, kte­ré jsem le­tos za­ži­la a na kte­ré jen tak ne­za­po­me­nu. Přá­tel­ská a mi­lá at­mo­sfé­ra, skvě­lí li­dé a spous­ta zá­žit­ků. Pro­gram vy­pa­dal skvě­le, bo­hu­žel kvů­li služ­bám na ja­ku­ze jsem stih­la je­nom čty­ři před­náš­ky (Ely, hin­t­zu i Grek je mě­li skvě­lé, ta od Ze­ny­ho by­la hrůza). Ne­sku­teč­ně jsem si to tam uži­la, by­la jsem rá­da, že můžu pra­co­vat s tak skvě­lý­ma lid­ma (pro­to­že všich­ni or­go­vé, se kte­rý­ma jsem mlu­vi­la, mi při­šli mi­lí a ochot­ní) a ne­sku­teč­ně se tě­ším na dal­ší roč­ník. Tak snad se bu­de Natsu­co­nu da­řit i příští rok:o)

edison23: Natsu­con mě pří­jem­ně pře­kva­pil, če­kal jsem vět­ší množ­ství ví­ce vi­di­tel­ných děr v or­ga­ni­sa­ci, or­go­vé si zjev­ně da­li zá­le­žet, aby se jim prv­ní roč­ník po­ve­dl. Ja­ko níz­ký „de­mi-org“ (ja­kuza) mu­sím při­znat nej­vyš­ším or­gům skvě­lý pří­stup k je­jich mrz­kým ot­ro­kům, žád­né kla­sic­ké opo­vr­ho­vá­ní a ig­no­ra­ce se ne­ko­na­la. Co se tý­če ná­vštěv­nic­ké­ho hle­dis­ka, byl jsem na ma­lém zlom­ku pro­gra­mu, tak­že si hod­no­tit ne­trou­fám, ale za­hr­nu­tí ce­lo­co­no­vých her ja­ko ja­kuza a achie­ve­ment ga­me po­va­žu­ji za skvě­lý ná­pad, znač­ně to oži­vi­lo ak­ci a dou­fám, že se to ujme i na dal­ších co­nech. Cospla­ye mi při­šly stej­ně špat­né ja­ko vždy, ale aspoň jsem (mož­ná se­lek­tiv­ní sle­po­ta) ne­po­tká­val to­lik na­ru­tar­dů, což je vel­mi po­si­tiv­ní.

Re­port od Au­riel­la: Natsu­Con 2013 po­hle­dem ya­kuzá­ka

Hy-phen-a-tion