Léto 2021: Čím se zchladí naši redaktoři?

Lé­to už je ta­dy v pl­né sí­le a s ním při­chá­zí i změ­na na ja­pon­ských te­le­viz­ních ob­ra­zov­kách. Z jar­ní sezóny zů­sta­ne ve vy­sí­lá­ní šest kla­sic­kých sé­rií (na­pří­klad Fu­mecu no ana­ta e, Sha­man King). No­vě se mů­že­me tě­šit na 36 te­le­viz­ních sé­rií a dva kraťa­sy.

Než bu­de­me po­kra­čo­vat na vý­běr na­ší re­dak­ce, po­dí­vá­me se, na co se v nad­chá­ze­jí­cí sezóně tě­ší čte­ná­ři ser­ve­ru ani­ma­te­Ti­mes. Muž­ská část hla­su­jí­cích se na pá­tém mís­tě tě­ší na Ka­nodžo mo ka­nodžo. Na dal­ších mís­tech už jsou sa­má na­va­zu­jí­cí dí­la. Čtvr­té mís­to ob­sa­di­la dru­há řa­da Ba­ka­ri­ny (Oto­me Ga­me no ha­mecu Flag ši­ka nai aku­ja­ku re­i­džó ni ten­sei ši­te­ši­mat­ta… X), tře­tí mís­to po­kra­čo­vá­ní ko­me­di­ál­ní­ho pří­bě­hu „ze ži­vo­ta“ Ko­ba­ja­ši-san či no mai­dra­gon S. Dru­hé mís­to zís­ka­la adap­ta­ce spin-of­fu man­gy Mahóka kókó no jútósei a nej­o­če­ká­va­něj­ší příč­ku ob­sa­di­la dru­há část Ten­sei ši­ta­ra Sli­me dat­ta ken. U žen­ské čás­ti hla­su­jí­cích je si­tu­a­ce tro­chu ji­ná. Pá­tou po­zi­ci zís­ka­la Mahóka a na čtvr­té po­zi­ci se umís­ti­la tře­tí řa­da sé­rie Ido­lish Se­ven. Tře­tí po­zi­ci ob­sa­di­lo po­kra­čo­vá­ní Ten­sei ši­ta­ra Sli­me a dru­hou po­kra­čo­vá­ní Ba­ka­ri­ny. Na prv­ním mís­tě se v žen­ských srd­cích umís­ti­lo ani­me, kte­ré bu­de pro­sy­ce­né čer­ným hu­mo­rem, Ura­mi­či onii-san.

A teď už se do­stá­vá­me k vý­bě­ru na­šich re­dak­to­rů.

Garax

Oto­me Ga­me no ha­mecu Flag ši­ka nai aku­ja­ku re­i­džó ni ten­sei ši­te­ši­mat­ta… XStu­dio: Sil­ver Link

visual
Do prv­ní sé­rie jsem na­sko­čil až v půl­ce po na­lé­há­ní oko­lí, je­li­kož jsem ne­o­če­ká­val, že by mě moh­lo ně­co ta­ko­vé­ho ba­vit. A jak še­red­ně jsem se mý­lil! Na­ko­nec to by­lo jed­no z mých ne­o­j­blí­be­něj­ších ani­me da­né sezóny. Byl to skvě­lý mix fan­ta­sy a re­ver­se harém ko­me­die s mi­lou hlav­ní hr­din­kou, kte­ré pros­tě pře­je­te šťast­ný ko­nec. Jsem zvě­da­vý, ja­kým smě­rem se pří­běh vy­dá ten­to­krát.
Ten­sei ši­ta­ra Sli­me dat­ta ken (2021 Dai 2 Bu)Stu­dio: 8bit

visual
K mé­mu pře­kva­pe­ní se nám Ri­mu­ru vrá­til dří­ve, než jsem če­kal. Mi­nu­lá sezóna skon­či­la v nej­lep­ším a je su­per, že už ne­mu­sím če­kat déle. Roz­hod­ně jed­no z mých top ise­kai ani­me.
Che­at ku­su­ši no Slow Li­fe: Ise­kai ni cu­k­uró Dru­gs­to­reStu­dio: EMT Squa­red

visual
Jsem jen jed­no­du­chý muž, vi­dím ne­ko lo­li, fan­ta­sy ko­me­die, re­in­kar­na­ce v ji­ném svě­tě… Víc o tom ne­vím a ne­po­tře­bu­ju, roz­hod­ně se po­dí­vám. To pře­ce zka­zit nejde, no ne?!
Ko­ba­ja­ši-san či no mai­dra­gon SStu­dio: Ky­o­a­ni

visual
Tak po čtyřech a půl le­tech (osob­ně mi to při­jde jak de­set) je tu ko­neč­ně po­kra­čo­vá­ní jed­né z nej­lep­ších sli­ce-of-li­fe ko­me­dií, ja­kou jsem měl to štěs­tí vi­dět. Ne­vím, co říct víc, než že se tě­ším jaksviňa!

mJezdec

Ura­mi­či onii-sanStu­dio: Stu­dio Blanc.

visual
Kdo by ne­měl rád hu­mor? A čím čer­něj­ší a hoř­čej­ší, tím lep­ší, že? Ob­zvláš­tě po­kud ho po­dá­vá­te bu­dou­cí ge­ne­ra­ci v po­do­bě dě­tí, kte­rá vše po­cho­pí o mno­ho let poz­dě­ji. To je to dno, kte­ré si žá­dá pro­zkou­má­ní. Ach, a ten vý­běr hla­sů. To­hle mů­že vy­ne­chat jen nesly­ší­cí su­char.
Ši­roi su­na no Aqua­to­peStu­dio: P.A. Works

visual
Ani­me o tom, jak se idol sna­ží pro­sa­dit ve svě­tě (čte­me Ja­pon­sko), jsou nuda. Sta­čí vy­střih­nout jen pís­nič­ky a vi­děl jsem to pod­stat­né. Ale ani­me o tom, jak to idol vzdá a má exis­tenč­ní kri­zi? Jde vi­dět, že ně­kdo chce vy­tvo­řit opra­vu za­jí­ma­vé dra­ma s idol té­ma­tem. Když se to ne­vy­ve­de? Ne­va­dí, at­mo­sfé­ric­ká ani­ma­ce s pro­lí­ná­ním myš­le­nek s re­a­li­tou a ře­še­ní vzta­hů me­zi hol­ka­mi zní ta­ky dob­ře.
Ja­hy-sa­ma wa kudži­ke­nai!Stu­dio: Sil­ver Link

visual
Kom­bi­na­ce vho­ze­ní my­tic­ké po­sta­vy do lid­ské­ho svě­ta, kte­rý vy­pa­dá stej­ně ab­surd­ně ja­ko cho­vá­ní hlav­ní hr­din­ky, pros­tě fun­gu­je. Nicmé­ně ze za­čát­ku jsem měl po­chyb­nos­ti, jest­li bu­de mož­né pře­dě­lat plí­ži­vý pří­běh dru­hé nej­moc­něj­ší dé­mon­ky do, prav­dě­po­dob­ně, jed­né sezóny. Ale na­ko­nec je vše v dob­rých ru­kou a na­víc usly­šet Sa­ta­nyu z Gab­riel Dro­pou­tu ja­ko Ja­hy? To be­ru. Tě­ším se opět na ab­surd­ní hu­mor a nutká­ní po­chvá­lit Ja­hy, jak je ši­kov­ná.

Wolfi

Ko­ba­ja­ši-san či no mai­dra­gon SStu­dio: Ky­o­a­ni

visual
Ko­neč­ně po­kra­čo­vá­ní! Dou­fám, že se Ky­o­A­ni za­da­ří i se smut­ným ome­ze­ním pů­vod­ních au­tor­ských sil. Kaž­do­pád­ně z trai­le­rů to vy­pa­dá, že to bu­de po­řád dob­ré jak gra­fic­ky, tak co se se­ijú tý­ká. Bo­nu­so­vá otáz­ka – ko­lik SJWs tri­g­ger­ne Ilu­lu svý­mi před­nost­mi?
Ja­hy-sa­ma wa kudži­ke­nai!Stu­dio: Sil­ver Link

visual
Dal­ší z vel­kých sou­čas­ných mang se do­čka­la zpra­co­vá­ní, a tak se ko­neč­ně roz­hý­be Ja­hy-sa­ma, nej­vě­ší tem­ná pa­ní všech dob… ne­bo jí snad ne­ní? Legra­ce bu­de ur­či­tě dost!

Ximara

Tan­tei wa mó, šin­de­i­ru.Stu­dio: EN­GI

visual
De­tek­tiv­ní ani­me, kte­ré už v ná­zvu vy­zra­zu­je, že jed­na z hlav­ních po­stav je mrt­vá. Pří­běh sle­du­je mla­dé­ho mu­že Ki­mi­zu­ku Ki­mi­hi­ka, asi­s­ten­ta krás­né de­tek­tiv­ky jmé­nem Sies­ta. Je­jich spo­lu­prá­ce za­čne ná­ho­dou v une­se­ném le­ta­dle. Po ně­ko­li­ka le­tech spo­leč­né­ho vy­šet­řo­vá­ní Sies­ta ze­mře a Ki­mi­zu­ka by se rád vrá­til ke své­mu nud­né­mu stře­do­škol­ské­mu ži­vo­tu…
Ko­ba­ja­ši-san či no mai­dra­gon SStu­dio: Ky­o­a­ni

visual
Čú čú ye­ah! Po dlou­hé od­ml­ce se vra­cí Ko­ba­ja­ši, Tóru, Kan­na a dal­ší! Tě­ším se na je­jich zá­bav­né pří­ho­dy a jsem zvě­da­vá na no­vou po­sta­vu Ilu­lu a ta­ké Tóři­na ot­ce…
Ši­roi su­na no Aqua­to­peStu­dio: P.A. Works

visual
Ani­me z pro­stře­dí akvá­ria zní ja­ko skvě­lé let­ní osvě­že­ní! Jsem zvě­da­vá na ori­gi­nál­ní pří­běh nejen o prá­ci v akvá­riu a je­ho zá­ha­dách, ale i o vy­ho­ře­lé idol­ce.

Kaya

Oto­me Ga­me no ha­mecu Flag ši­ka nai aku­ja­ku re­i­džó ni ten­sei ši­te­ši­mat­ta… XStu­dio: Sil­ver Link

visual
Oto­me ga­me no ně­co ně­co ně­co… pros­tě Ba­ka­ri­na! Ač­ko­liv mno­ho li­dí prv­ní sé­rii od­sou­di­lo ja­ko to­tál­ní tuc­tov­ku, já se u ní po prá­ci vel­mi pří­jem­ně ba­vil. A přes­to­že by­la pěk­ně ukon­če­na, hned jsem za­tou­žil po po­kra­čo­vá­ní. Tak­že, Ba­ka­ri­no, te­da Ka­ta­ri­no, nic od te­be ne­o­če­ká­vám, ale pří­jem­ně se tě­ším!
Mahóka kókó no jútóseiStu­dio: CON­NECT

visual
Ja­ko vel­ký fan­da Mahóky si v té­to se­zo­ně ne­můžu ne­chat je­jí spin-off s ná­zvem Mahóka kókó no jútósei, kte­rý by měl za­mě­ře­ný pri­már­ně na Mi­juki. Če­tl jsem pou­ze před­lo­hu ori­gi­nál­ní­ho dí­la, tak­že zde můžu být jen pře­kva­pe­ný.
Ten­sei ši­ta­ra Sli­me dat­ta ken (2021 Dai 2 Bu)Stu­dio: 8bit

visual
Asi ne­bu­de moc li­di, kte­ří se po zhléd­nu­tí prv­ní půl­ky dru­hé sé­rie Sli­má­ka ali­as Ten­sei ši­ta­ra Sli­me dat­ta ken ne­tě­ší na je­jí po­kra­čo­vá­ní… A já v to­mhle pří­pa­dě jdu roz­hod­ně s da­vem a oprav­du se ne­můžu po­kra­čo­vá­ní do­čkat. Po­kud ta­to část bu­de aspoň z po­lo­vi­ny tak dob­rá ja­ko ta před­cho­zí, bu­de to pa­rá­da!

Shinobu

Oto­me Ga­me no ha­mecu Flag ši­ka nai aku­ja­ku re­i­džó ni ten­sei ši­te­ši­mat­ta… XStu­dio: Sil­ver Link

visual
Prv­ní sé­rie opro­ti oče­ká­vá­ní nejen že ne­zkla­ma­la, ale na­o­pak vel­mi pří­jem­ně pře­kva­pi­la. Jed­ná se si­ce „jen“ o ne­ná­roč­nou a od­de­cho­vou zá­le­ži­tost, ale i ta mů­že být sa­k­ra dob­ře udě­la­ná. Pod­le upou­tá­vek by ta­hle zbě­si­lá jíz­da moh­la po­kra­čo­vat i v dru­hé řa­dě, a tak tu já osob­ně mám kan­di­dá­ta na nej­zá­bav­něj­ší ani­me sezóny.
Bo­ku­ta­či no Re­ma­keStu­dio: Stu­dio Mau­su

visual
Co bychom udě­la­li ji­nak, kdy­bychom se moh­li vrá­tit o de­set let… Ně­kte­ří by si­ce už po­tře­bo­va­li spíš 20, aby se moh­li vrá­tit do stu­dent­ských let, ale to nic ne­mě­ní na zá­klad­ní pre­mi­se. A když už se ne­mů­že­me vrá­tit do­o­prav­dy, tak proč se ne­po­dí­vat, jak se to „po­ved­lo“ ně­ko­mu ji­né­mu? A na­víc ta­ko­vé pěk­né spo­lu­žač­ky. :) Pro za­jí­ma­vost do­dejme, že před­lo­ho­vé no­ve­ly se v le­tech 2018 a 2019 umís­ti­ly na 6., resp. 7. mís­tě v žeb­říč­ku Ko­no li­ght no­vel ga su­goi!
Gen­džicu šu­gi jú­ša no óko­ku sai­ken­kiStu­dio: J.​C.​Staff

visual
Na to­hle ani­me se tě­ším hlav­ně ze zvě­da­vos­ti, jak se tvůr­cům po­ve­de za­dap­to­vat kniž­ní před­lo­hu. Ta by­la v prv­ní čás­ti (kte­rá bu­de prav­dě­po­dob­ně po­kry­tá v ani­me) dě­jo­vě pří­jem­ně vy­vá­že­ná, což zna­me­ná za­jí­ma­vý mix ak­ce, ro­man­ti­ky a kon­struk­tiv­ně vy­u­ží­va­ných zna­los­tí z „na­še­ho“ svě­ta.

YouSay

Son­ny BoyStu­dio: MAD­HOU­SE

visual
Na ně­kte­ré pří­le­ži­tos­ti če­ká člo­věk lé­ta. O to slad­ší pak ovšem bý­va­jí oka­mži­ky, kdy se tou­hy na­pl­ní. Na­cu­me Šin­go byl v prů­bě­hu vě­ků pří­to­men u re­a­li­za­ce mno­ha vý­ji­meč­ných pro­jek­tů, kte­ré ani­mo­va­ný prů­my­sl na­bí­dl, nicmé­ně v po­sled­ních bez­má­la de­se­ti le­tech ne­byl pro to­ho­to ani­má­to­ra a re­ži­sé­ra žád­ný utkán sku­teč­ně na mí­ru. Tvůr­čí ex­tra­va­gan­za zva­ná Spa­ce Dan­dy na­u­či­la Na­cu­me­ho po­hy­bo­vat se v or­ga­ni­zač­ní prá­ci. ONE PUNCH MAN uchvá­til pes­trou šká­lou akč­ních sek­ven­cí, za kte­ré mů­že­me vdě­čit pře­de­vším sple­ti­té sí­ti kon­tak­tů a přá­tel­ství, dí­ky níž by­la k pro­duk­ci při­lá­ká­na hro­ma­da dra­vých ani­má­to­rů dych­tí­cích uká­zat, co do­ve­dou. AC­CA a Bo­o­gie­pop již pra­co­va­li se stříd­měj­ším tvůr­čím ar­ze­ná­lem, avšak dí­ky to­mu jsme moh­li sle­do­vat Na­cu­me­ho prá­ci se zá­klad­něj­ší­mi pro­pri­e­ta­mi vy­prá­vě­ní pří­bě­hů a na­ra­tiv­ní i vi­zu­ál­ní stav­by svě­tů. Je­ho sku­teč­né já­dro však le­ží jin­de než u pro­jek­tů, kte­rým nelze ode­přít jis­tý opar ele­gan­ce.

Ale­spoň pro mne před­sta­vu­je po­čá­tek vzta­hu s tím­to ani­má­to­rem je­ho prá­ce zkra­je je­ho ka­ri­é­ry, kte­rá mě­la již od za­čát­ků str­mý vze­stup, kdy mu by­la bě­hem ve­li­ce krát­ké do­by svě­ře­na po­zi­ce ani­mač­ní­ho re­ži­sé­ra a po­vin­nos­ti, kte­rá ta­to ro­le ob­ná­ší. A hned ve svém de­bu­tu dal svě­tu vě­dět o pří­cho­du no­vé­ho ne­pře­hléd­nu­té­ho tvůr­ce. Je­ho epi­zo­da NHK ni jóko­so! pat­ří ke zna­me­ni­tým oka­mži­kům te­le­viz­ní tvor­by. Mi­mo ni pak ja­ko ani­má­tor pod­po­ro­val ce­lou sé­rii vy­ni­ka­jí­cí­mi mo­men­ty. Vr­cho­lem úvod­ních čás­tí je­ho ka­ri­é­ry jsou však je­ho epi­zo­dy ani­me Bo­ku­ra­no, kte­ré vy­pra­co­val v tan­de­mu se svým de fac­to men­to­rem Ka­wa­ba­tou Er­ki­nem, se kte­rým se dal do­hro­ma­dy o ně­ko­lik let dří­ve na se­ri­á­lu Spe­ed Gra­pher. Je­jich vý­ra­zo­vé pro­střed­ky a ten­den­ce v so­bě na­šly do­ko­na­lou sou­hru, je­jíž sí­lu jsme moh­li ve stříp­cích po­cí­tit již v NHK, kde prá­vě Ka­wa­ba­ta a Na­cu­me stá­li za tím nej­o­so­bi­těj­ším a nej­věr­něj­ším vy­já­d­ře­ním roz­ča­ro­vá­ní hlav­ní po­sta­vy a je­jí ne­schop­nos­ti na­lézt ve svě­tě, ve kte­rém se vše dro­lí pod ruka­ma, byť je­di­ný styč­ný bod. Po­stup­ný spi­rá­lo­vi­tý se­stup na dno do­pro­vá­ze­ný zten­ču­jí­cím se spo­je­ním s re­a­li­tou. Pád do pro­pas­ti, kde na­bý­va­jí dez­i­lu­ze zdán­li­vě hma­ta­tel­nou po­do­bu, a po­kra­ču­jí­cí ne­zda­ry hle­dá­ní smys­lu v na­ší sku­teč­nos­ti. Vše vy­já­d­ře­no ho­řeč­ným po­hy­bem, v němž nelze ne­cí­tit zou­fal­ství hlav­ní­ho ak­té­ra (a neje­nom to­ho). Uvol­ně­né kres­by, v nichž svět i po­sta­vy mnoh­dy po­zbý­va­jí jas­ných kon­tur a mě­ní se ve ví­ce či mé­ně abs­trakt­ní re­pre­zen­ta­ci své­ho du­šev­ní­ho sta­vu. Ka­wa­ba­ta (ob­ra­zo­vý sé­nář a epi­zod­ní re­žie) a Na­cu­me (ani­mač­ní re­žie a ani­ma­ce) však před se­bou cí­li­li ješ­tě je­den krok – zmí­ně­né Bo­ku­ra­no. Kde NHK hle­da­lo kon­flikt v zou­fa­lém úni­ku před re­a­li­tou, Bo­ku­ra­no na­bíd­lo stej­ným tvůr­cům si­tu­a­ci vprav­dě opač­nou – pří­mý střet s ne­vy­hnu­tel­nou re­a­li­tou na­to­lik tí­ži­vou, že pod je­jím tla­kem ne­mů­že zů­stat ni­kdo ne­do­tče­ný. Jed­no z nej­zá­sad­něj­ších sci-fi děl nul­tých let na­bíd­lo na­ší dvo­ji­ci v ně­ko­li­ka epi­zo­dách do­ko­na­lé plát­no. Bo­ku­ra­no sklou­bí jis­tou ti­chost a zdán­li­vou od­ta­ži­tost s ve­li­ce oje­di­ně­lý­mi oka­mži­ky in­ten­ziv­ní­ho lid­ské­ho dra­ma­tu a vý­buš­nos­ti. Oso­bi­té kres­by, stav­ba pro­sto­ru v rám­ci scé­no­vé­ho roz­vr­že­ní a při­ro­ze­né pře­lé­vá­ní jed­no­ho stři­hu do dru­hé­ho da­ly sbor­ně vznik­nout uni­kát­ním epi­zo­dám, kte­ré již při let­mém po­hle­du pů­so­bí ji­nak, ja­ko by ve své ji­na­kos­ti za­chy­co­va­ly po­koj­né já­dro věr­něj­ším způ­so­bem než ty ostat­ní. A s ne­vy­hnu­tel­ným pří­cho­dem ne­pří­te­le do­chá­zí i k ná­sil­né­mu vý­buchu spi­rá­ly emo­cí, v níž se do­sa­vad­ní od­mě­ře­nost mě­ní v in­ten­ziv­ní pro­jev nej­ni­ter­něj­ších ci­tů – hněv, zá­vist, křiv­da, zou­fal­ství, smu­tek – kte­rým mu­sí po­sta­vy če­lit. Krát­ký, ale o to vý­znam­něj­ší pro­jev vzdo­ru před ne­ú­pros­ným pří­cho­dem osu­du, jejž nejde změ­nit.

Vý­znam­nou zku­še­nos­tí pro Na­cu­me­ho by­la prá­ce po­moc­né­ho re­ži­sé­ra u me­zi­ge­ne­rač­ní­ho Ha­ga­ren fil­mu z roku 2011, v němž re­pre­zen­to­val stra­nu dra­vých mla­dí­ků. Ve­d­le po­cho­pe­ní kom­pro­mi­sů u vel­ké­ho pro­jek­tu ta­ké znač­ně roz­ší­řil svou sít kon­tak­tů, kte­rá se uká­za­la být ne­do­ce­ni­tel­nou v mno­ha je­ho bu­dou­cích sna­že­ních. Prv­ní sa­mo­stat­ná re­ži­sér­ská pří­le­ži­tost pro Na­cu­me­ho ja­ko ve­dou­cí­ho ce­lé­ho pro­jek­tu by­la před téměř de­se­ti le­ty OVA Ho­ri-san to Mi­ja­mu­ra-kun, kte­rá nám do­přá­la zá­ži­tek na hra­ni­ci ko­merč­ní a ne­zá­vis­lé sfé­ry. Epi­zo­da vy­tvo­ře­ná spo­leč­ně s ani­má­to­rem Ku­cu­nou Ke­ni­čim za vy­u­ži­tí mi­ni­mál­ních zdro­jů pro mne před­sta­vo­va­la jis­tý ide­ál Na­cu­me­ho tvor­by a byl jsem v oče­ká­vá­ní, kam se vy­dá dá­le. Je­ho kro­ky však smě­řo­va­ly do stře­du prů­mys­lu a již zmí­ně­ná sé­rie pro­jek­tů za­čí­na­jí­cí Spa­ce Dan­dym; fan­tas­tic­ká dí­la, aby ne­do­šlo k omy­lu, nicmé­ně pou­ze na­zna­ču­jí­cí sku­teč­ný Na­cu­me­ho cit sto­jí­cí v po­za­dí.

To se ale ny­ní změ­ni­lo. Son­ny Boy, ori­gi­nál­ní po­čin z Na­cu­me­ho hla­vy, kte­rý si sám na­psal i zre­ží­ro­val. Do­ko­na­lá re­pre­zen­ta­ce je­ho ži­vo­ta ja­ko ani­má­to­ra i je­ho tvůr­čích ten­den­cí. Sklou­be­ní obou je­ho strá­nek – při­ro­ze­né tíh­nu­tí k vy­ja­d­řo­va­cím pro­střed­kům, kte­ré se při­bli­žu­jí k hra­ni­ci to­ho, co si ob­vykle ko­merč­ní pro­jek­ty do­vo­lu­jí na­bíd­nout, na stra­ně jed­né a zá­ze­mí a pod­po­ra sil­né pro­duk­ce v tan­de­mu s osvě­žu­jí­cím pop-ar­tem na stra­ně dru­hé. Pro ta­ko­vý osob­ní pro­jekt je po­cho­pi­tel­né ne­ne­chat nic ná­ho­dě, pro­to nás mů­že ve­d­le sta­rých zná­mých na vět­ši­ně po­stů (Ku­gai No­ri­fu­mi ja­ko ná­vr­hář po­stav) tě­šit na­pří­klad Fudži­no Ma­ri ja­ko ve­dou­cí vý­pra­vy, je­jíž vý­tvar­ný um je ne­zpo­chyb­ni­tel­ný. A i oplá­ce­ní po­lo­za­po­me­nu­tých služ­bi­ček v po­do­bě asi­s­ten­ce Ko­ni­ši­ho Ke­ni­či­ho. Me­zi ani­má­to­ry se mů­že­me tě­šit na Na­ga­sa­ku Ke­i­tu, Odu Góse­ie, Iwa­za­wu Tórua, Satóa To­ši­juki­ho, ale i drob­něj­ší pře­kva­pe­ní, ja­ko bu­dou Eno­ki­do Šun ne­bo Saka­zu­me Taka­hi­to (ta vět­ší pře­kva­pe­ní bu­de pře­ci je­nom lep­ší ne­pro­zra­zo­vat). Z re­ži­sér­ské ka­te­go­rie jsem zvě­dav na Saitóa Ke­ii­čiróa, kte­rý v po­sled­ních le­tech ros­te ja­ko z vo­dy a je­ho vlast­ní pro­jekt je v pod­sta­tě jen otáz­kou ča­su. A na­hléd­ne­me-li i do ro­vi­ny osob­ních přá­ní, pak jsem pře­svěd­čen, že spo­je­ní Na­cu­me­ho osob­ní­ho sty­lu s je­di­neč­nos­tí kaž­dé­ho ani­má­to­ra by na­bíd­lo skvě­lé pro­stře­dí pro Ni­hoa, Sa­ki­ja­mu i Ku­cu­nu.

Po­ho­dl­ně uve­le­ben v ná­ru­čí své­ho dvor­ní­ho ani­mač­ní­ho pro­du­cen­ta Fu­ku­ši­ho Jú­i­čiróa, s nímž vy­tvo­řil vět­ši­nu pro­jek­tů v po­sled­ních le­tech, a pod­po­rou ohrom­né­ho množ­ství svých zná­mých nás Na­cu­me zve na ces­tu s tří­dou dě­tí, je­jichž osud je ne­jas­ný. Měl-li bych snad zmí­nit je­di­né zkla­má­ní, po­kud se to­mu tak dá vů­bec ří­kat, pak když se za­ča­lo še­po­tat, že se­ri­ál na­bíd­ne svě­ží pří­stup k hud­bě, kte­rá bu­de se­stá­vat pri­már­ně z vy­u­ži­tí pís­ní běž­ných uměl­ců (tra­dič­ní hu­deb­ní do­pro­vod slo­žil pi­a­nis­ta Co­nisch), dou­fal jsem, že mi před­sta­ví ale­spoň jed­no­ho dva mně do­po­sud ne­zná­mé in­ter­pre­ty, žel se tak ne­sta­lo. Ovšem to sotva ob­sto­jí ja­ko ví­ce než je­nom drob­ný po­vzdech, když jsou všich­ni zvo­le­ní uměl­ci na­to­lik skvě­lí a na­ko­nec bu­de fas­ci­nu­jí­cí sle­do­vat, ja­ké pís­ně pro se­ri­ál slo­ží. Ne­zbý­vá než se stej­ně ja­ko stu­dent­ské osa­zen­stvo v pří­bě­hu sa­mot­ném ne­chat vol­ně uná­šet prou­dem…

Hy-phen-a-tion