Ve středu 28. srpna došlo ke zveřejnění první plnohodnotné upoutávky k nadcházejícímu animovanému filmu s názvem Ongaku, za nímž stojí Iwaisawa Kendži, režisér i animátor v jedné osobě. Snímek bude dlouhý 71 minut a jeho uvedení do kin se plánuje v lednu příštího roku – kina, která již nyní snímek potvrdila jsou Šindžuku Musašino-kan a Nagoja Cinema Skhole. Loni v létě byl na službě Makuake spuštěn projekt veřejného financování, jehož cílem bylo vybrat dostatek prostředků na uspíšení produkce. Cílem bylo vybrat alespoň tři a půl milionu jenů, což se povedlo, výsledná částka vyšplhala až na 4 129 000 jenů.
Iwaisawa Kendži studoval pod vedením filmového režiséra Išiiho Terua. V roce 2008 dokončil svůj krátký animovaný film Fukuraimači, Tunnel rodži no otoko, po kterém následovalo několik dalších krátkých nezávislých filmů. V roce 2012 byl osloven s nabídkou současného filmu Ongaku, kterou přijal. Společně s producentem snímku Macuem Tecuakim se však tvorbu rozhodli pojmout z jiného úhlu, než jakým bývá zvykem. Celovečerní film tedy vznikal spíše jako nezávislá produkce o několika málo lidech s Iwaisawou v samotném středu všeho dění. Režisér se postaral o scénář, obrazový scénář, animaci i výpravu. Výsledné dílo sestává z více než 40 000 animačních kreseb, přičemž sám Iwaisawa nakreslil více než polovinu. Produkce tedy trvala přes sedm let.
V hlavní roli se představí Sakamoto Šintaró, kytarista a zpěvák kapely Jurajura teikoku. V dalších rolích jej doprovodí Komai Ren, Maeno Tomoja, Serizawa Tateto, Hiraiwa Kami a Takeaka Naoto. Vedle Macueho snímek produkují i Kúron Džó a Sakoda Akihiro. O distribuci se postará společnost Rock’n’Roll Mountain s pomocí ARC Films
Ongaku vychází z předlohy kreslíře Óhašiho Hirojukiho, známého jména na poli nezávislé mangy. V roce 2005 začal na vlastní náklady publikovat časopis Nazo-manga sakuhinšú. V roce 2007 poprvé publikoval své dílo v komerčním časopise. Tento film adaptuje jednosvazkový příběh Ongaku to manga, který vyšel v roce 2009 u nakladatelství Óta šuppan. Titul sleduje partu středoškolských delikventů, kteří se zničehonic rozhodnou založit rockovou kapelu a vystoupit na blížícím se venkovním hudebním festivalu. Aby ve své animaci Iwaisawa vystihl živost a nepředvídatelnost lidského pohybu, rozhodl se v rozsáhlé míře využít rotoskopii. Upoutávka nám dává v krátkosti nahlédnout i na vyvrcholení filmu, jehož živelnou energii dokonale vyzdvihují Iwaisawovy surové kresby.