Kadokawa a Dwango ohlásily spojení – co od toho očekávat?

kdVčera obletěla otaku svět zpráva, že dva giganti japonského zábavního průmyslu, Kadokawa a Dwango, se dohodli na spojení a od 1. října budou vystupovat jako jedna korporace, která ponese název Kadokawa Dwango. Pro otaku průmysl by toto spojení mohlo znamenat zajímavé věci. Pod holding Kadokawa patří kupříkladu společnost Media Factory nebo nakladatelství ASCII Media Works a s webovou hrou Kantai Collection udělala díru do světa herní divize Kadokawa Games. Dwango stojí za největším a nejoblíbenější japonským videoportálem Niconico a do jeho subsidiarity spadají mimo jiné i známé vývojářské společnosti 5pb. (Mages.) a Spike Chunsoft.

Nejvíce se v souvislosti s tímto spojením spekuluje o velké expanzi streamu anime z produkce Kadokawy na Niconico. Streamovací služby, které nabízejí za měsíční poplatek neomezený přístup ke svému obsahu, aktuálně zažívají velice výnosný boom a zatím nepříliš nasycený trh anime streamu představuje v tomto případě zlatý důl. Kadokawa přitom má hodně co nabídnout a s vysíláním anime přes Niconico má bohaté zkušenosti. Vždy se ale jednalo jen o území Japonska a o aktuálně vysílané série, u kterých navíc měli uživatelé přístup pouze k nejnovějším epizodám. Vlastnictví zmíněného videoportálu však nabízí podstatně širší možnosti.

Rovněž lze předpokládat, že by se jednalo o projekt mezinárodního formátu. Anglická verze Niconico existuje již nějaký ten pátek a Kadokawa se svými otaku produkty proniká na západní trh více než úspěšně. Z poslední doby nelze nezmínit například oficiální celosvětový stream (s anglickými titulky) posledních tří epizod Oreimo a OVA Sword Art Online: Extra Edition či manga portál ComicWalker. Na západním trhu se streamovaným anime sice už dominuje Crunchyroll a FUNimation, nicméně práva na vysílání některých titulů musí tyto subjekty samozřejmě nakupovat právě od Kadokawy.