Moeshu summit 2011

Už jsme tady dříve psali o AnoHana saké. Jenomže jak to tak vypadá, lihovar Bukou z města Chichibu není ani zdaleka jediný, kdo přišel s nápadem nalepit na tradiční japonský alkohol nějakou tu moe nálepku. Je jich naopak dokonce už tolik, že mohli 10. října uspořádat v Akihabaře již druhý ročník Moeshu summitu, neboli srazu prodejců moe alkoholu.

Letošního ročníku se zúčastnilo více než 20 firem, z nichž každá nabízela hned několik moe alkoholických produktů, od tradičního rýžového seishu, přes různé ochucené alternativy až po tvrdé shochu. Fakt, že nejde o nic jiného, než jen o obyčejné pití, které koupíte v každém druhém obchodě, pouze „okořeněné“ kreslenou nálepkou, zřejmě neodradil velké množství návštěvníků, kteří se k akihabarské UDX building přišli na akci podívat. Nebo je možná přilákala jen ta pestrá nabídka ochutnávek, která byla také součástí akce.

Akce se konala za podpory ministerstva průmyslu a obchodu a také japonské národní agentury pro rozvoj cestovního ruchu. Oficiálně jde o dobročinnou akci, protože část z výdělku půjde na pomoc severovýchodu země, který se stále vzpamatovává z ničivé cunami. Díky takto silným partnerům je ale velká šance, že se bude v budoucnu opět někdy opakovat. Takže pokud vás mrzí, že jste tuto ochutnávku mazaných obchodních taktik moe saké prošvihli, tak nevěšte hlavu – nejspíše budete mít ještě šanci. Prozatím zde máte alespon galerii fotografií (AkibaBlog, MantanWeb).