Žijeme v době tržního hospodářství se všemi pozitivy i negativy s tím spojenými. S lepším systémem prozatím nikdo nepřišel a snad jen kromě KLDR si to všichni uvědomují. K tomuto systému postaveném na poptávce a nabídce čím dál neodmyslitelněji patří reklama. Ani otaku průmysl přirozeně není žádnou výjimkou. Zcela běžně se setkáváme i s reklamou vloženou přímo do anime nebo mangy. Ať se už jedná o nejrůznější přesmyčky v názvech výrobků a služeb, obecně známé designy či o zcela okázalou reklamu, jakou nedávno předvedla například japonská automobilka Subaru.
Aby těch otaku automobilek nebylo málo, tak v Toyotě si naneštěstí všimli mezinárodně rostoucí popularity Vocaloida 01, Hatsune Miku. A z nějakého záhadného důvodu dostali nápad nakoupit na ni práva a použít Miku jako reklamu pro svoji novou Corollu. To by samo o sobě asi nebylo tak hrozné a pokud by se zaměřili výhradně na japonský trh, tak věřím tomu, že by dost možná slavili úspěch. Jenomže v Toyotě si řekli „NE. Půjdeme s tím na trh v USA!“. Těžko říct proč, snad k tomuto rozhodnutí přispěl v té době se blížící koncert Mikupolis na Anime Expo v Los Angeles. Ale ani to by ještě nebylo úplně nejhorší, pokud by tuto reklamní kampaň pojali s pověstnou japonskou precizností. Ale v marketingu Toyoty si znovu řekli „NE. Když jiný trh, tak mu přizpůsobíme i Miku!“. A od té doby se traduje marketingový fail s Hatsune Miku v hlavní roli, do kterého automobilka bohužel zabředává čím dál více.
Takto vypadal jejich úplně první výtvor v této kampani. Upřímně řečeno mi připomíná spíše pozvánku na travesti show. Na internetu se samozřejmě zvedla citelná vlna otaku nevole, kterou v Toyotě očividně zaregistrovali, neboť nedlouho poté přišli s novou verzí…
Ano, je to o něco méně příšerné, ale stále dosti strašné. Proč Miku vůbec měnili? Proč ji nemohli nechat tak, jak ji všichni známe? Protože v Americe podle nich chápou 2D postavy jedině v jakémsi Disney stylu? Meh.
A jako zatím poslední třešničku na dortu v podání Toyoty tady máme slabomyslný reklamní spot, ze kterého snaha být co možná nejvíce americký opět odkapává v každičké jeho vteřině.
Přímo se naskýtá otázka, co přesně si v Toyotě od této kampaně slibují. Pokud si myslí, že otaku/fanoušci Hatsune Miku v USA (nebo kdekoliv jinde) si díky této její karikatuře začnou kupovat vozy Toyota, tak podle mého šlápli vedle. I kdyby k tomu nakrásně došlo, tak tento segment je natolik zanedbatelný, že cílení na něj se ve výsledku prostě nemůže vyplatit. Pokud se domnívají, že Miku je již natolik známá a oblíbená, že si začnou více kupovat Corolly i lidé bez zájmu o otaku kulturu, tak jsou vedle snad ještě více.
A co si o tom myslíte vy?
Permalink
jó tu reklamu už sem viděl na youtube
Líbí / Nelíbí:
0
0
Permalink
A ještě tohle,to už teda ale přehánějí!
ttp://www.youtube.com/watch?v=sZjOydc-NO0&feature=relmfu
Líbí / Nelíbí:
0
0
Permalink
Tak zrovna tahle reklama se mi celkem líbí :D
Líbí / Nelíbí:
0
0
Permalink
jááj….jestli si mysli, že timhle dokážou udělat zázraky pro toyotu :-D
Reklamy stoji za nic…..možná to video, kde Miku mluví s tim svojim roztomilým hláskem….
Ale jestli se kvůli tomu zvyší tržby prodeje vozů toyota :D
To by nám Čechum pak mohli něco takového udělat pro Škodovky s Karlem Gottem :) určitě si ji koupim :)
Líbí / Nelíbí:
0
0
Permalink
ukrizovat je
Líbí / Nelíbí:
0
0
Permalink
Hmmm tak než som si prečítal článok pozrel som obrazky (som jediný oO?) a súhlasiť s Mikoru čo je to ku*va za chlaopa??? otras a pri druhej reklame na jaksi skrúcalo róóófillll …. ahhhhhhhh to už Tuohara Naoya vyzerá lepšie ak sa prezlečie za ženu http://www.and.cx/d/file/wallpapers/anime/a5b38e7e12f13e0e0792ffd7ba1adc41.jpg
Líbí / Nelíbí:
0
0
Permalink
Ehm, jak že se jmenuje postava na tom obrázku, co je v odkazu? .-) Po zadání jména „Tuohara Naoya“ Google odkazuje jen zpět na tuto stránku..
Líbí / Nelíbí:
0
0
Permalink
Je z anime Astarotte no Omocha a u jména má přeházený u a o, takže: Touhara Naoya.
Líbí / Nelíbí:
0
0
Permalink
Děkuju. .-)
Líbí / Nelíbí:
0
0
Permalink
V Toyotě asi nečetli můj článek, protože reklama č. 2 :D Začínám být masochisticky zvědavý, jak hluboko ještě dokáží klesnout..
Líbí / Nelíbí:
0
0
Permalink
Asi se řídí podle hesla „čím blbější reklama tím lepší“ protože si jinak nedokážu představit myšlenkové pochody toho kdo to vymyslel.
Líbí / Nelíbí:
0
0
Permalink
se asi po*rali ne?!Nejste tu někdo právník abysteza a)správně sepsali stížnost b)vyhledali nějakej paragraf na ublížení na zdraví a zhyzdění virtuální osoby a zavinění umě na duši i na zdraví normální osoby!!!
Líbí / Nelíbí:
0
0
Permalink
Každej by se mněl držet svého… takový humus co tu toyota vypustila na svět… mněly by se zamyslet ale ještě předtím by jim někdo mněl dát facku… počítám že takových lidí co by jim dalo facku je víc…
Líbí / Nelíbí:
0
0
Permalink
Proč na tom 2. obrázku vypadá jako 40ti letý transvestita ?
Tohle si podle mě Toyota pěkně pos*ala
Líbí / Nelíbí:
0
0
Permalink
napred jsem si rekl, co je to za blbej nazev clanku, ale przneni je slabe slovo
Líbí / Nelíbí:
0
0
Permalink
Úplná katastrofa.Všechny její vzhledy které ta Toyota navrhla.A to video je teprv kakastrofa. :-((
Líbí / Nelíbí:
0
0
Permalink
a ešte niečo tú hornú miku kreslil určite nejaký Američan pretože toto by Japonec neurobil :( …
Líbí / Nelíbí:
0
0
Permalink
nemá Miku náhodou 16 rokov ? :D Na tých ich obrázkoch vyzerá na 30 :/. Ani sa nedivým že otaku su na*ratý keď im z 16 ročnej bišinky urobia 30 ročnú starenu…
Líbí / Nelíbí:
0
0
Permalink
jo a zapomnel jsem rict……. ta jejich „USMiku“ vypadá strašně….a reklama je stejně ubohá.
Líbí / Nelíbí:
0
0
Permalink
No tak upřímně…..já celkově nesnáším amíky….a jestli mě něco může nas*at víc než amík u McDonaldu, tak je to když si Japonci hrají na amíky……což prostě není v nich a nejde jim to a dopadá to většinou blbě…
Líbí / Nelíbí:
0
0
Permalink
Tusim se rika neco jako ze neni zadna dobra a spatna reklama. Jen co se ta zpryznena Miku objevila, hned se o ni zacalo mluvit na japonskych i zapadnich strankach. I takovi automobilovi tupci, kteri sotva poznaji trabanta od limuziny, jako ja, dneska znaji Toyotu Corollu.
No ale stejne bych si to nekoupil :D
Líbí / Nelíbí:
0
0