Nový film od režiséra Boku dake ga inai mači

Ces­to­vá­ní v ča­se je be­ze­spo­ru jed­ním z nej­čas­těj­ších té­mat sci-fi žán­ru a ne­zříd­ka se ob­je­vu­je i v ani­me. Ně­kte­rá zpra­co­vá­ní se po­kou­ší o de­tail­ní roz­bo­ry z fy­zi­kál­ní­ho hle­dis­ka a ně­kte­rá za­se ma­jí ces­ty v ča­se jen ja­ko dě­jo­vý pro­stře­dek. Dru­hým pří­pa­dem by­lo i re­la­tiv­ně no­vé ani­me Bo­ku da­ke ga inai ma­či (v pře­kla­du „Měs­to, v němž pou­ze já nejsem“) uve­de­né v zim­ní sezóně 2016. Je­ho re­ži­sér Itó To­mo­hi­ko teď při­chá­zí s ce­lo­ve­čer­ním fil­mem Hello World. Pro­za­tím byl zve­řej­něn jen krát­ký po­pis dě­je, ale ces­ta v ča­se tu roz­hod­ně bu­de mít jed­nu z hlav­ních ro­lí.

Film se ode­hrá­vá v Kjótu v ro­ce 2027 a hlav­ním hr­di­nou je stře­do­škol­ský stu­dent Ka­ta­ga­ki Na­o­mi. Před ním se jed­no­ho dne ob­je­ví muž, kte­rý je údaj­ně ta­ké Na­o­mi, ale o de­set let star­ší. Oba mu­sí spo­leč­ně změ­nit bu­douc­nost a za­chrá­nit spo­lu­žač­ku Ru­ri, se kte­rou má za tři mě­sí­ce „mlad­ší“ Na­o­mi za­čít cho­dit. Ve fil­mu se ob­je­ví i zná­mé his­to­ric­ké bu­do­vy ja­ko na­pří­klad Fu­ši­mi Ina­ri-taiša ne­bo chrám Ka­mo. S tím sou­vi­sí i dal­ší pro­pa­gač­ní slo­gan to­ho­to ani­me: „Je to pří­běh, kte­rý za­tím ni­kdo ne­vi­děl, o tom, jak ně­kdo hle­dá sám se­be. Zá­ro­veň ale se scé­na­mi, po­hle­dy a ob­ra­zy, kte­ré zná kaž­dý.“

Re­žie se ujal již zmí­ně­ný Itó To­mo­hi­ko, kte­rý kro­mě Bo­ku da­ke ga inai ma­či ve­dl na­tá­če­ní dvou prv­ních sé­rií Sword Art On­li­ne ne­bo prv­ní sé­rie ani­me Gin no sadži. Ani­ma­ci má na sta­rost stu­dio Gra­phi­ni­ca (film Ra­ku­en Cu­ihó, se­ri­ál Džúni Tai­sen), scé­nář na­psal No­za­ki Ma­do (ani­me Se­i­kai Su­ru Ka­do) a v hlav­ních ro­lích se před­sta­ví se­jiú Ki­ta­mu­ra Ta­ku­mi ja­ko šest­nác­ti­le­tý Na­o­mi, Ha­ma­be Mi­na­mi ja­ko Iči­gjó Ru­ri a Ma­cuza­ka Tóri ja­ko Na­o­mi star­ší o de­set let. Pre­mi­é­ra fil­mu se ode­hra­je v Ja­pon­sku 20. zá­ří le­toš­ní­ho roku. Kro­mě to­ho za­čne ten­to tý­den v mě­síč­ní­ku Ul­tra Jump vy­dá­va­né­ho na­kla­da­tel­stvím Šu­e­iša vy­chá­zet man­ga adap­ta­ce.

Za­jí­ma­vos­tí je po­u­ži­tí me­to­dy „před na­hrá­ní“ pro tři hlav­ní po­sta­vy. Hla­sy se­jiú se na­hra­jí ješ­tě před tím, než se vy­tvo­ří sa­mot­ná ani­ma­ce. Ten­to způ­sob zá­zna­mu byl po­u­žit mi­mo ji­né u slav­né­ho fil­mu AKI­RA.

Hy-phen-a-tion