Malé obytné auto k cestovaní po Japonsku nově v půjčovnách

Lé­to je ta­dy a s ním i do­ba do­vo­le­ných a ces­to­vá­ní. Ja­pon­sko je zná­mé svou roz­sáh­lou vla­ko­vou sí­tí, a ani au­to­bu­so­vá do­pra­va ne­zů­stá­vá pří­liš po­za­du. Přes­to se na­jde mno­ho pře­krás­ných míst, kam se bez au­ta téměř ne­má­te šan­ci do­stat, a i v pří­pa­dě půj­če­ní au­to­mo­bi­lu bu­de­te mít pro­blém se­hnat uby­to­vá­ní. Po­kud jste ale ochot­ni sle­vit ze svých ná­ro­ků a vzdát se čás­ti své­ho po­hod­lí, má­te ny­ní mož­nost půj­čit si oprav­du ma­lé au­to, kte­ré se za chví­li pro­mě­ní v re­la­tiv­ně pro­stor­nou lož­ni­ci.

A „oprav­du ma­lé“ je au­to v tom­to pří­pa­dě do­slo­va, pro­to­že se jed­ná o mo­del Dai­hat­su Wa­ke z ka­te­go­rie kei au­to­mo­bi­lů. Ty­to mo­de­ly v Ja­pon­sku tvo­ří spe­ci­fic­kou tří­du nejmen­ších vo­zů a jsou strikt­ně ome­ze­ny ve­li­kos­tí a ob­je­mem mo­to­ru.

Momentální limity jsou 3,4 m délka, 1,48 m šířka, 660 ccm objem motoru a výkon 47 kW, což jsou ale maximální hodnoty. Například jedno z nejmenších aut u nás – Citroen C1 má rozměry 3,43 m délka, 1,63 m šířka, 998 ccm objem motoru a výkon 50 kW.

Zá­ro­veň ma­jí ale ta­to au­ta v Ja­pon­sku ne­za­ne­dba­tel­né vý­ho­dy ja­ko daňové úle­vy, lev­něj­ší po­jiš­tě­ní a v ně­kte­rých měst­ských ob­las­tech pro ně ne­mu­sí­te mít ji­nak po­vin­né par­ko­va­cí mís­to.

Půj­čov­na Ni­co­ni­co ren­ta­car se roz­hod­la ten­to mo­del upra­vit a po slo­že­ní se­da­del a roz­lo­že­ní spe­ci­ál­ní mat­ra­ce (do­dá­va­né v půj­če­ném vo­ze) se do­sta­ne­te na vel­mi za­jí­ma­vých 185 cm dél­ky lůž­ka. To se na prv­ní po­hled mů­že zdát má­lo, ale je tře­ba si uvě­do­mit, že prů­měr­ná výš­ka Ja­pon­ců je 171 cm u mužů a pou­hých 159 cm u žen. Na­víc ani ve vel­kých „zá­pad­ních au­tech“ čas­to po slo­že­ní se­da­del ne­do­sáh­ne­te na ví­ce než 210 cm lož­né plo­chy, což při dél­kách aut blí­ží­cích se pě­ti me­t­rům ne­ní nikterak slav­né. Ma­lé Dai­hat­su na­víc do­sta­lo do vý­ba­vy i sa­du záclon na všech­na ok­na, a tak se mů­že­te tě­šit na pří­jem­né sou­kro­mí a ani slun­ce vás rá­no jen tak ne­vzbu­dí (do­kud se v let­ních mě­sí­cích ne­začne­te v uza­vře­ném vo­ze péct za­ži­va).

Půj­čov­na au­to pro­pa­gu­je ja­ko skvě­lou vol­bu pro ou­t­do­o­ro­vé ty­py li­dí, kte­ří chtě­jí cho­dit po ho­rách, ry­ba­řit ne­bo být v těs­ném kon­tak­tu s pří­ro­dou a hro­mad­ná do­pra­va jim tu­to mož­nost ne­po­sky­tu­je. A sa­mo­zřej­mě je zmí­ně­na i úspo­ra pe­něz, kte­ré bys­te ji­nak utra­ti­li za ho­te­lo­vé uby­to­vá­ní. Pro­ná­jem vo­zu za­čí­ná na 10 000 je­nech za dva dny a jed­nu noc a kaž­dá dal­ší noc vás při­jde na 7000 je­nů (v pře­poč­tu 2200, resp. 1550 Kč), což pů­so­bí ja­ko ro­zum­ná ce­na.

V té­to chví­li jsou ty­to upra­ve­né „obyt­né“ vo­zy k dis­po­zi­ci v ně­ko­li­ka vy­bra­ných půj­čov­nách Ni­co­ni­co, mi­mo ji­né v Ho­rinóči v To­kiu ne­bo na le­tiš­ti New Či­to­se na os­t­ro­vě Hok­kai­do. Obě mís­ta pat­ří k nej­lep­ším vý­cho­zím bo­dům pro ces­to­vá­ní au­tem v Ja­pon­sku (pod­le So­ra­news24).

Hy-phen-a-tion