Čeká nás konec openingů a endingů anime?

Pro většinu fanoušků anime je pravděpodobně nedílnou součástí každé série úvodní a závěrečná znělka (opening a ending). Ostatně, dokážete si anime bez těchto dvou melodií vůbec představit? Pokud jste odpověděli ano, pravděpodobně patříte mezi diváky, kteří se na seriály dívají „naráz“, takže celkem pochopitelně openingy a endingy přeskakují. Vzhledem k tomu, že tento způsob sledování anime je celkově na vzestupu, a to dokonce i v samotném Japonsku, mohl by konec znělek doopravdy v dohledné době přijít.

Myslí si to i hudební producent Tomita Akihiro a tuto teorii i dále rozvádí. Kromě již zmíněného dávkového sledování seriálů uvádí především komerční stránku věci. Opening a ending typicky trvají každý 90 sekund, a v součtu tak představují více než 10 % vysílacího času běžné epizody, což rozhodně není málo. Televizní společnosti a producenti si toho jsou velmi dobře vědomi. Dalším faktorem je rapidně stoupající sledování filmů i seriálů streamovaně, takže přeskočení o několik desítek sekund dopředu je jednodušší než kdy před tím.

Zároveň je ale Tomita přesvědčený, že dále poroste popularita melodií uvnitř anime (tzv. insert song), které zaznívají jako podkresová hudba během klíčových momentů série. Už dnes jsou některé tyto songy přímo kultovní záležitostí, a i pokud příslušná anime nikdy neviděli, velmi pravděpodobně znáte například Perfect Time z Nanacu no Taizai (Sawano Hirojuki), Le chant de Roma z Akame ga Kill! (Iwasaki Taku) nebo Čiisana Tenohira z Clannad: After Story (Maeda Džun).

I když by se tedy mohlo zdát, že streamování anime bude pro openingy a endingy konečnou stanicí, internet jim paradoxně umožňuje i snadnější šíření, což následně zvyšuje jejich popularitu. Nejlepším příkladem a důkazem je úvodní znělka 3. série Šingeki no Kjodžin: Red Swan (Jošiki & Hyde), která byla v plné verzi vydána na iTunes teprve 3. října a během tří dnů se dostala na první místo v prodejnosti v deseti zemích na světě a na 6. a 8. místo v USA, resp. Velké Británii.