Minulý týden, konkrétně v pátek, se hra Kantai Collection konečně dočkala masivního updatu, který ji zbavil zátěže minulosti zvané Adobe Flash. Nyní je možné KanColle hrát v jakémkoliv prohlížeči, který podporuje HTML5 a pro svoje zobrazení využívá kombinaci JavaScriptu a prvku canvas.
I přes některé porodní bolesti – chvíli neběžely registrace, někteří hráči si stěžují na vytěžování paměti počítače prvky v HD kvalitě – jde o velký krok kupředu. Vývojáři se jím snaží dohnat konkurenci, jež nabízí některé výhody, které KanColle jako starší hra nemá. Ano, stále ještě chybí „pokojíček pro panenky“, jak bych lidově označil část hry, kde si můžete prohlédnout vaše postavičky (nabízí jej Azur Lane, Girls Frontline, Kirara Fantasia a obecně většina nedávno vzniklých mobage na podobná témata), ale i tak se hra očividně posunula.
Mezi novinky patří:
- zvětšení herního prostoru z rozlišení 800 × 480 na 1200 × 720;
- všechny herní obrázky v HD a bez jpeg artefaktů;
- vylepšená kvalita zvuků ze 128 na 192 kbps;
- po načtení assetů znatelně hladší a rychlejší průběh celé hry oproti flashové verzi;
- nové načítací obrazovky, jedna na ukázku:
- část UI je nově obměnitelná a navíc má i anglickou verzi, v budoucnu bychom se pak mohli dočkat i přeložených questů a lodí, což by dovolilo plné hraní anglicky mluvícím hráčům:
- většina map byla poupravena a obměněna, většinou k lepšímu, předvídatelnějšímu modelu, navíc jsme se dočkali jedné nové mapy.
Bude zajímavé sledovat, s čím přijde vývojářský tým dále a kam se bude budoucnost Kantai Collection ubírat. Každopádně je jisté, že začala nová éra této hry a dočkáme se ještě mnoha novinek.
V „novém“ KanColle na viděnou!