Anime tvoří 77 % japonského televizního exportu

Ja­pon­ské mi­nis­ter­stvo pro vnitř­ní zá­le­ži­tos­ti a ko­mu­ni­ka­ci ne­dáv­no zve­řej­ni­lo no­vou stu­dii s ná­zvem „Ana­lý­za sta­vu ší­ře­ní vy­sí­la­né­ho ob­sa­hu do za­hra­ni­čí“. Po­kud ovlá­dá­te ja­pon­šti­nu, mů­že­te se zde do­číst, jak se da­ři­lo ex­por­tu ja­pon­ské­ho ob­sa­hu do za­hra­ni­čí v ro­ce 2016. Nicmé­ně po­kud ja­pon­sky ne­u­mí­te, ne­mu­sí­te zou­fat, ne­boť na nej­za­jí­ma­věj­ší čís­la ze stu­die se po­dí­vá ten­to člá­nek.

Na prv­ním gra­fu si mů­že­me všim­nout, že nej­ví­ce pří­jmů ply­ne z pro­de­je práv na pro­dej zbo­ží, te­dy vě­cí (pla­ká­tů, fi­gu­rek, …) s te­ma­ti­kou kon­krét­ních zna­ček. Na dru­hém mís­tě jsou prá­va na te­le­viz­ní vy­sí­lá­ní a li­cen­ce na stre­a­ming jsou až na mís­tě tře­tím. Ten je ovšem v po­sled­ních le­tech na vze­stu­pu, příští rok te­dy lze če­kat, že si dru­hé a tře­tí mís­to své po­zi­ce vy­mě­ní.

Čte­ná­ře asi ne­pře­kva­pí, že nej­vět­ším ja­pon­ským me­di­ál­ním vý­voz­ním ar­ti­k­lem je ani­me, kte­ré tvo­ří přes 3/4 ex­por­tu. Za­jí­ma­vos­tí pak je, že růz­né te­le­viz­ní es­trá­dy se na ex­por­tu po­dí­lí ví­ce­mé­ně stej­ně ja­ko te­le­viz­ní dra­ma­ta.

Co se tý­če cí­lo­vé ob­las­ti ex­por­tu, je na­še Ev­ro­pa až na tře­tím mís­tě. Se­ver­ní Ame­ri­ka se za­slou­ži­la o troj­ná­so­bek co my, nicmé­ně po­řád to je re­la­tiv­ně ma­lý po­díl opro­ti zbyt­ku Asie. Mi­nis­ter­stvo pro vnitř­ní zá­le­ži­tos­ti a ko­mu­ni­ka­ci kaž­do­roč­ně sbí­rá da­ta pro­střed­nic­tvím e-mai­lo­vých do­taz­ní­ků, při­čemž da­ta v té­to stu­dii by­la slo­že­na z od­po­vě­dí 147 re­spon­den­tů. Po­čet re­spon­den­tů se mi­nis­ter­stvo sna­ží rok od roku roz­ši­řo­vat, aby da­ta by­la přes­něj­ší. Pod­le od­ha­du mi­nis­ter­stva se ex­port v ro­ce 2016 vy­špl­hal až na 50 mi­li­ard je­nů (cca 10 mi­li­ard čes­kých ko­run), což je o pě­ti­nu ví­ce, než je zma­po­vá­no pro­střed­nic­tvím do­taz­ní­ků.

zdroj:   ANN
Hy-phen-a-tion