Zrod animační společnosti Studio Durian

S pří­cho­dem dub­na do­šlo k ofi­ci­ál­ní­mu ozná­me­ní o za­lo­že­ní no­vé ani­mač­ní spo­leč­nos­ti na­zva­né Stu­dio Du­ri­an. Spo­leč­nost roz­je­la své ofi­ci­ál­ní strán­ky, na nichž jsou uve­de­ny zá­klad­ní in­for­ma­ce. Za­kla­da­te­lem spo­leč­nos­ti i je­jím ře­di­te­lem je skvě­lý ani­má­tor a re­ži­sér Oši­ja­ma Ki­jo­taka. Stu­dio Du­ri­an za­lo­žil spo­leč­ně s pro­du­cent­kou Na­ga­no Júki. Spo­leč­nost vznik­la již v ro­ce 2017, je­jí exis­ten­ce však by­la ve­řej­nos­ti od­ha­le­na až ny­ní. Sám Oši­ja­ma pak již v po­lo­vi­ně břez­na na svém twit­te­ro­vém účtu in­for­mo­val, že za­lo­žil no­vou ani­mač­ní spo­leč­nost a že k je­jí­mu od­ha­le­ní do­jde v dub­nu. Stu­dio Du­ri­an se po­pr­vé v ti­tul­cích ob­je­vi­lo po­kra­čo­vá­ní FLCL, pro kte­ré Oši­ja­ma kres­lil me­cha­nic­ké ná­vrhy. Stu­dio ny­ní pra­cu­je na krát­kém ori­gi­nál­ním fil­mu.

Oši­ja­ma Ki­jo­taka je pře­de­vším mi­s­trem ani­má­to­rem, na kon­tě má však ta­ké ná­vr­hář­ské prá­ce i re­žii. V ani­me prů­mys­lu de­bu­to­val v ro­ce 2004. Po­pr­vé na se­be vět­ší po­zor­nost upou­tal pře­de­vším svý­mi pra­ce­mi na se­ri­á­lu Dennó Co­il (2007), na němž se ve vel­kém po­dí­lel ja­ko ani­má­tor a ani­mač­ní re­ži­sér. Dal­ším mil­ní­kem v je­ho ka­ri­é­ře byl film Ha­ga­ne no Ren­kin­džu­cu­ši Mi­los no Se­i­na­ru Ho­ši (2011), na němž pra­co­val ja­ko před­ní re­ži­sér ani­ma­ce. Vý­sled­kem by­la úchvat­ná vi­zu­ál­ní po­dí­va­ná. Ná­sle­do­va­ly ani­mač­ní prá­ce na Mi­ja­za­ki­ho fil­mu Ka­ze Ta­či­nu (2012) a po­té Spa­ce Dan­dy (2014), kte­rý před­sta­vil Oši­ja­mu ta­ké ja­ko scé­náris­tu, au­to­ra ob­ra­zo­vé­ho scé­ná­ře a epi­zod­ní­ho re­ži­sé­ra. Oši­ja­ma se kom­plet­ně ujal zpra­co­vá­ní osm­nác­té epi­zo­dy, pro niž za­jis­til scé­nář, ob­ra­zo­vý scé­nář, epi­zod­ní re­žii, ani­mač­ní re­žii i ani­ma­ci klí­čo­vých sním­ků. Po ta­ko­vém ex­tra­va­gant­ním před­sta­ve­ní už o je­ho ta­len­tu ne­mohl ni­kdo po­chy­bo­vat.

Flip Flap­pers (2016) pak před­sta­vi­lo Oši­ja­mu ja­ko se­ri­á­lo­vé­ho re­ži­sé­ra. Na ce­lém pro­jek­tu od­ve­dl ne­sku­teč­ný kus prá­ce; od kon­cep­ce přes scé­nář, ob­ra­zo­vé scé­ná­ře a epi­zod­ní re­žii po ani­ma­ci sa­mot­nou. Nej­bláz­ni­věj­ším vý­ko­nem v tom­to pří­pa­dě pak by­lo to, že pro zá­vě­reč­nou epi­zo­du bě­hem při­bliž­ně dvou týd­nů Oši­ja­ma na­a­ni­mo­val při­bliž­ně 250 stři­hů, což či­ní téměř tři čtvr­ti­ny epi­zo­dy. Dů­vo­dem by­lo po­měr­ně váž­né pro­dukč­ní za­dý­chá­ní v zá­vě­ru se­ri­á­lu. Dal­ší vý­znam­nou za­stáv­kou byl se­ri­ál DE­VIL­MAN cry­ba­by (2018), pro nějž na­kres­lil ná­vrhy dé­mo­nů a rov­něž na ně do­hlí­žel ja­ko ani­mač­ní re­ži­sér. Téměř sám se pak po­sta­ral o pá­tou epi­zo­du – ob­ra­zo­vý scé­nář, epi­zod­ní re­žie, ani­mač­ní re­žie a opět ani­ma­ce dr­ti­vé čás­ti ce­lé epi­zo­dy. Kro­mě to­ho při­spěl svým ani­mač­ním umem i v hrs­ti dal­ších epi­zod se­ri­á­lu. Dal­ší ne­za­po­me­nu­tel­né vý­ko­ny již po­dá pod hla­vič­kou své­ho vlast­ní­ho ani­mač­ní­ho stu­dia.

Na­ga­no Júki do prů­mys­lu vstou­pi­la v ro­ce 2006. Br­zy se usa­di­la ve stu­diu Bo­nes, kde pra­co­va­la ja­ko pro­dukč­ní asi­s­tent­ka. Po­stup­ně se vy­pra­co­va­la a na pro­jek­tech Aka­ga­mi no Ši­ra­juki-hi­me a Mob Psy­cho 100 se po­dí­le­la ja­ko ani­mač­ní pro­du­cent­ka.

Hy-phen-a-tion