Na co se těší redakce v zimě 2018

Těs­ně před za­há­je­ním zim­ní sezóny no­vé­ho roku při­chá­zí­me s pře­hle­dem sé­rií, kte­ré se nám za­mlou­va­jí. Kom­plet­ní pře­hled vše­ho, co bu­de vy­chá­zet, na­lez­ne­te na­pří­klad na Ani­db. Ja­ko vždy je zim­ní sezóna o ně­co slab­ší a če­ká na nás bez­má­la 50 sé­rií. Ně­kte­ré, kte­ré na­jde­te i v na­šem pře­hle­du, už vy­chá­zí ofi­ci­ál­ně pod zášti­tou Net­fli­xu. Sa­mo­zřej­mě ne­chy­bí i po­kra­čo­vá­ní, fa­nouš­ci se mo­hou tě­šit na­pří­klad no­vou sé­rii Da­ga­ši Ka­ši a Over­lord a i v té­to sezóně se do­čká­me zá­stup­ce z věč­ně po­pu­lár­ní­ho ise­kai žán­ru ve for­mě ani­me De­ath March ka­ra Hadži­ma­ru Ise­kai Kjósókjo­ku a Mar­chen Mad­chen.

You Say
De­vil­man: Cry­ba­by
visual
Oso­bi­té­mu re­ži­sé­ro­vi Ju­a­so­vi Ma­sa­a­ki­mu by­la svě­ře­na no­vá adap­ta­ce pro­slu­lé ho­ro­ro­vé man­gy z pe­ra Na­gaie Góa. De­se­ti­díl­ný se­ri­ál si kla­de za cíl pře­vy­prá­vět děj své před­lo­hy. Zve­řej­ně­né ma­te­ri­á­ly na­po­ví­da­jí, že scé­nář, kte­rý měl pl­ně ve svých ru­kou Ókóči Ičiró, se ne­bál pře­tvo­řit uspo­řá­dá­ní dě­je. Se­ri­ál měl být pů­vod­ně zve­řej­něn až zkra­je ja­ra, ovšem je­li­kož pro­duk­ce je již ně­ko­lik mě­sí­ců ho­to­va, dis­tri­bu­to­rům nic ne­brá­ní se­ri­ál vy­dat ny­ní. Dí­ky to­mu zná­me i při­či­ně­ní jis­tých tvůr­ců, kte­ří na pro­jek­tu pra­co­va­li. Ně­kdej­ší člen Ga­i­nax tý­mu, Ši­mo­ja­ma To­mo­hi­sa, měl pod­le vše­ho sám ani­mo­vat ce­lou epi­zo­du. Ob­dob­ně se o jed­nu z dal­ších epi­zod po­sta­ral skvě­lý ani­má­tor Kodži­ma Taka­ši, kte­rý pro „svou“ epi­zo­du na­kres­lil ob­ra­zo­vý scé­nář, re­ží­ro­val ji i sám ani­mo­val. Kodži­mův ka­ma­rád a rov­něž mis­tr ani­má­tor Oši­ja­ma Ki­jo­taka by měl mi­ni­mál­ně jed­nu epi­zo­du re­ží­ro­vat a na­kres­lit pro ni ob­ra­zo­vý scé­nář. Prav­dě­po­dob­ně se po­sta­ral i o ani­mač­ní re­žii a zce­la jis­tě i sám část ani­mo­val, ovšem na sólo­vou jízdu nej­spí­še ne­měl kvů­li dal­ším po­vin­nos­tem čas. Bu­de­me-li vě­řit slo­vům re­ži­sé­ra Ju­a­sy, pak hu­deb­ní do­pro­vod Ušia Ken­su­ke­ho bu­de rov­něž stát za to.
Dar­ling in the Fra­nxx
intro_pic
Dal­ší se­ri­ál, kte­rý se bu­de vy­sí­lat jin­dy, než by­lo v pů­vod­ním plá­nu. Na roz­díl od před­cho­zí­ho ti­tu­lu je to zde dů­vod k oba­vám, ne­boť pro­jekt měl v te­le­vi­zi pod­le vše­ho za­há­jit až na ja­ře, avšak pro­du­cen­ti se jej roz­hod­li na­sa­dit dří­ve. Pro­duk­ce však ani zda­le­ka ne­ní ho­to­va a kdo­ví, zda­li ta­ko­vý po­sun do­ká­že se­ri­ál dlou­ho­do­bě ustát. K tragé­dii prav­dě­po­dob­ně ne­do­jde, je­li­kož pro­jekt sto­jí na sil­ných a schop­ných jmé­nech. Re­ži­sér Ni­ši­go­ri Acu­ši k se­ri­á­lu při­táh­ne spous­tu svých zná­mých, kte­ří se kdy­si se­tka­li v Ga­i­na­xu, je­jichž část dnes pů­so­bí ve stu­diu Tri­g­ger. Dal­ší ta­len­ty se ob­je­ví dí­ky je­ho zná­mos­tem ze stu­dia A-1 Pictu­res. Na jed­né vl­ně se je po­ku­sí udr­žet ná­vr­hář po­stav a před­ní re­ži­sér ani­ma­ce Ta­na­ka Ma­sa­jo­ši, za­tím­co veš­ke­rou akč­ní slož­ku má pod do­hle­dem Imai­ši Hi­ro­juki. Uvi­dí­me, jak se s ne­příz­ní osu­du po­pe­rou.
Micu­bo­ši Co­lors
main
V pří­pa­dě Micu­bo­ši Co­lors si­ce jmé­na tvůr­čí­ho tý­mu nesli­bu­jí žád­né vel­ké di­vy, ovšem sa­mot­ný ná­mět tří zá­kla­do­ško­la­ček sna­ží­cích se brá­nit své měs­to před „ne­bez­pe­čím“ a vy­hý­bat se při­tom míst­ní­mu po­li­cej­ní­mu stráž­ní­ko­vi zní zá­bav­ně, což po­tvr­zu­je stej­no­jmen­ná před­lo­ha kres­lí­ře s pseu­do­ny­mem Ka­cu­wo.
Vi­o­let Ever­gar­den
mainvisual02
Po ro­ce nás če­ká dal­ší te­le­viz­ní pro­jekt stu­dia Ky­o­to Ani­mati­on. Za­tím­co loňský Ko­ba­ja­ši-san Či no Mai­dra­gon byl z pro­dukč­ní­ho hle­dis­ka na Ky­o­A­ni mír­ně uspě­cha­ný, Vi­o­let Ever­gar­den je pra­vý opak. Prv­ní epi­zo­da mě­la me­zi­ná­rod­ní před­pre­mi­é­ru již půl roku před svým od­vy­sí­lá­ním v te­le­vi­zi. Ja­pon­ská před­pre­mi­é­ra zkra­je pro­sin­ce pak uved­la rov­nou prv­ní tři epi­zo­dy a lze před­po­klá­dat, že ne­chy­bí pří­liš, aby byl se­ri­ál zce­la ho­tov. Ob­ra­zo­vé­ho scé­ná­ře i re­žie prv­ní epi­zo­dy se ujal Iši­da­te Tai­či, re­ži­sér ce­lé­ho pro­jek­tu. Dru­hou epi­zo­du zpra­co­va­la Fudži­ta Ha­ru­ka, po­moc­ná re­ži­sér­ka se­ri­á­lu. Epi­zo­dy tře­tí se ujal Ki­ta­no­ha­ra No­ri­juki. Ani­mač­ní re­žii pro prv­ní epi­zo­du mě­la na sta­ros­ti sa­ma ná­vr­hář­ka po­stav Taka­se Aki­ko, dru­hou epi­zo­du sjed­no­co­va­la Ue­no Či­jo­ko a tře­tí pak Mjóken Júko. Uvi­dí­me, zda­li na­ra­tiv­ní slož­ka do­sto­jí pro­dukč­ní sí­le pro­jek­tu.
B: The Be­gin­ning
mainvisual
V břez­nu se do­čká­me prv­ní ozná­me­né ori­gi­nál­ní Net­flix ani­me pro­duk­ce. Pod ná­mě­tem je po­de­psán slav­ný ani­má­tor Na­ka­za­wa Ka­zu­to, kte­rý se ujal i re­žie, ná­vrhů po­stav a i ro­le před­ní­ho re­ži­sé­ra ani­ma­ce. Za­tím­co Na­ka­za­wo­va ani­má­tor­ská zruč­nost je ne­po­pi­ra­tel­ná, s je­ho re­ži­sér­ský­mi po­ku­sy je to po­ně­kud od­liš­né. Hned v je­ho prv­ním po­ku­su se mu po­da­ři­lo vy­tvo­řit ge­ni­ál­ní kraťas Ki­geki, na je­hož bri­lan­ci se mu však v žád­ném z je­ho dal­ších pro­jek­tů ne­po­da­ři­lo na­vá­zat. Uvi­dí­me, jak se mu po­ve­de zde, kde mu k ru­ce bu­de re­ži­sér Ja­maka­wa Jo­ši­ki. Už je­nom dí­ky Na­ka­za­wo­vě pří­mé­mu do­zo­ru nad ani­ma­cí se ne­ní če­ho bát a se­ri­ál by měl na­bíd­nout so­lid­ní vi­zu­ál­ní strán­ku. Stej­ně ja­ko v před­cho­zím pří­pa­dě u Vi­o­let Ever­gar­den bu­de na scé­ná­ři, aby dr­žel krok. Ten se­psal Iši­da Ka­cu­ja, kte­rý do­po­sud pra­co­val spí­še ja­ko pro­dukč­ní asi­s­tent. Hu­deb­ní do­pro­vod slo­žil Ike Jo­ši­hi­ro.
Ha­ku­mei to Mi­ko­či
11_3
Adap­ta­ce ve­li­ce zá­bav­né man­gy kres­lí­ře Ka­ši­ki­ho Ta­ku­ta, kte­ré se zhos­ti­lo ani­mač­ní stu­dio Lerche. Mů­že nás tě­šit, že se re­žie ujal Andó Ma­sa­o­mi, což je asi nej­kom­pe­tent­něj­ší z re­ži­sé­rů, kte­ří s Lerche čas­to spo­lu­pra­cu­jí. Tvůr­čí tým ja­ko ta­ko­vý ne­ní slo­žen z žád­ných vel­kých jmen. Před­lo­ha je ovšem na­to­lik sil­ná, že by mě­la adap­ta­ci udr­žet nad vo­dou, i po­kud se ne­bu­de pouš­tět do žád­ných vel­kých in­ven­cí.
Hy-phen-a-tion