Aby se anime dostalo na světlo světa, musí na něj padnout hodně peněz. Ať už se jedná o platy animátorů a seijú či distribuci po vytvoření, počáteční investice je velká a ne vždy se anime kompletně zaplatí. Jeden z hlavních příjmů totiž i nadále bývá prodej DVD a Blu-ray nosičů, které se však na trh dostávají až se slušným odstupem času. Podle prodejních čísel si pak můžeme často udělat obrázek, zda se nějaké dílo dočká pokračování.
O tom, proč se v této situaci rozhodlo studio Visual Art’s/Key začít využívat platforem pro financování projektů fanoušky, se rozpovídal jeho generální ředitel Baba Takahiro. Zamyslel se například nad otázkou, proč bylo nutné chystaný animovaný film adaptující novelu Kud Wafter financovat přes stránky Tokyo Otaku Mode a japonský Camp-fire, na nichž bylo dohromady vybráno skoro 17 milionů korun. Jedná se prý o zvyšující se cenu produkce anime a malé investice třetích stran. Je na pováženou, že řadoví animátoři mají nadále mizerný plat. Studio P.A.Works se například nedávno setkalo s kritikou, že nabírají animátory za minimální hodinovou mzdu stanovenou zákonem a jejich šance dostat se na slušně placenou pozici je otázka dobré práce po řadu let.
A kolik že tedy stojí vytvořit anime? Podle Baby se cena anime na jednu sezónu, které tedy má asi 10 až 13 epizod, pohybuje na 77,5 milionech korun. Přitom takové vizuální novely stojí od několika milionů do 20 milionů korun. Právě proto je pro ně každé anime risk, zda se eventuálně vůbec vyplatí. Některým společnostem prý stačí sehnat jednoho velkého sponzora, který přispěje slušnou částkou, ale to se studiu Visual Arts/Key nepovedlo, a tak byli nuceni dát se cestou crowdfundingu. Jelikož k tomu bylo donuceno tak zkušené studio, které má za sebou tituly jako je Clannad, Kanon a Angel Beats!, pravděpodobně časem uvidíme daleko více podobných projektů.