Stav anime průmyslu za rok 2016

Aso­ci­a­ce ja­pon­ských ani­má­to­rů (AJA) před pár dny vy­da­la svou pra­vi­del­nou roč­ní zprá­vu, v níž se po­za­sta­vu­je nad sta­vem ani­me prů­mys­lu v Ja­pon­sku. Za mi­nu­lý rok by­lo vy­čís­le­no, že se hod­no­ta ce­lé­ho ani­me tr­hu po­hy­bo­va­la na 387 mi­li­ar­dách ko­run. Po­zi­tiv­ní je, že si to­to čís­lo bě­hem po­sled­ních třech let udr­žu­je na vze­stup­ný trend. Na­pří­klad za rok 2015 hod­no­ta prů­mys­lu od­po­ví­da­la asi 356 mi­li­ar­dám ko­run. Aso­ci­a­ce ten­to trend při­pi­su­je ráz­né­mu ná­růstu ob­li­by stre­a­mo­va­cích slu­žeb, ja­ko je Crun­chy­roll, Funi­mati­on či čín­ský Bi­li­bi­li. Čís­la z té­to for­my dis­tri­buce v sou­čas­né do­bě do­kon­ce pře­ko­ná­va­jí do­má­cí trh.

Trž­by mi­mo Ja­pon­sko se po­hy­bo­va­ly na při­bliž­ných 6,8 mi­li­ar­dách ko­run. Ví­ce než po­lo­vi­na pak po­chá­ze­la z Čí­ny. Zprá­va aso­ci­a­ce dá­le do bu­douc­na vy­ja­dřu­je oba­vy z mož­né­ho splask­nu­tí tr­hu v Čí­ně, a to hlav­ně po­kud by se čín­ská vlá­da z dů­vo­du po­ty­ček o os­t­ro­vy Sen­ka­ku či Se­ver­ní Ko­reu roz­hod­la im­port ani­me ome­zit. AJA se ve zprá­vě dá­le po­za­sta­vi­la nad ros­tou­cím množ­stvím od­vo­ze­ných pro­jek­tů, ja­ko jsou di­va­del­ní hry, ani­me ka­vár­ny a po­dob­ně, kte­ré při­táh­ly dal­ších asi 10 mi­li­ard ko­run, a to do to­ho­to čís­la ne­by­ly za­po­čí­tá­ny pro­de­je fi­gu­rek a ostat­ní­ho zbo­ží.

V ne­po­sled­ní řa­dě pak vy­zdvih­la film Ki­mi no Na wa, kte­rý jen v Ja­pon­sku utr­žil v ki­nech přes tři mi­li­ar­dy ko­run. Aso­ci­a­ce však zá­ro­veň do­da­la, že úspěch to­ho­to fil­mu bu­de mít jen ma­lý do­pad na růst prů­mys­lu ja­ko cel­ku.

zdroj:   Goboiano
Hy-phen-a-tion