Seriálová adaptace BANANA FISH

Ve stře­du 22. říj­na do­šlo k ofi­ci­ál­ní­mu ozná­me­ní ani­mo­va­né adap­ta­ce man­gy zva­né BA­NA­NA FISH. In­for­ma­ce by­la ve­řej­nos­ti sdě­le­na skr­ze ote­vře­ní ofi­ci­ál­ních strá­nek. Web zve­řej­nil pro­pa­gač­ní ob­rá­zek, kte­rý vi­dí­te vle­vo, prv­ní upou­táv­ku, na niž se mů­že­te po­dí­vat pod člán­kem a zá­klad­ní jmé­na tvůr­čí­ho tý­mu. Adap­ta­ce bu­de mít po­do­bu te­le­viz­ní­ho se­ri­á­lu, kte­ré­ho se do­čká­me v ná­sle­du­jí­cím ro­ce. Pro­jekt, vzni­ka­jí­cí ke čty­ři­cá­té­mu ka­ri­ér­ní­mu vý­ro­čí man­ga­ky Jo­ši­dy Aki­mi, pro­du­ku­jí dis­tri­buč­ní spo­leč­nost Ani­plex a sta­ni­ce Fudži TV, kte­rá jej uve­de ve svém pro­gra­mo­vém blo­ku no­i­ta­mi­nA. Ten je již z prv­ní půl­ky příští­ho roku ob­sa­zen, pro­to mů­že­me BA­NA­NA FISH če­kat nejdří­ve v létě. Ny­ní se v blo­ku vy­sí­lá Inu­ja­ši­ki, v zi­mě bu­de ná­sle­do­vat Koi wa Ame­a­ga­ri no jó ni a na ja­ře při­jde Wo­ta­ku ni Koi wa Mu­zuka­šii.

Re­žie se uja­la Ucu­mi Hi­ro­ko, kte­rá strá­vi­la vět­ši­nu své do­sa­vad­ní ka­ri­é­ry ja­ko ani­má­tor­ka a epi­zod­ní re­ži­sér­ka ve stu­diu Ky­o­to Ani­mati­on. V ro­ce 2013 se po­pr­vé před­sta­vi­la ja­ko hlav­ní re­ži­sér­ka u se­ri­á­lu Free!. Stej­nou ro­li si zo­pa­ko­va­la i o rok poz­dě­ji u po­kra­čo­vá­ní Free! Eter­nal Sum­mer. Po­slé­ze však stu­dio opus­ti­la a za­ča­la dě­lat na vol­né no­ze. Ob­je­vi­la se na­pří­klad u pro­jek­tů Bungó Stray Do­gs, pro kte­rý kres­li­la ob­ra­zo­vý scé­nář ke dva­cá­té epi­zo­dě, a ak­tu­ál­ně se vy­sí­la­jí­cí­mu Šóko­ku no Al­tair, u nějž na­kres­li­la ob­ra­zo­vé scé­ná­ře k epi­zo­dám dva­náct a tři­náct.

Hlav­ním scé­náris­tou se stal Se­ko Hi­ro­ši, kte­rý na­psal všech­ny scé­ná­ře k ani­me Owa­ri no Se­ra­ph a Mob Psy­cho 100. V sou­čas­né do­bě se vy­sí­lá je­ho se­ri­ál Inu­ja­ši­ki, u nějž se rov­něž za­slou­žil o scé­ná­ře ke všem epi­zo­dám. Ná­vrhy po­stav na­kres­li­la Ha­ja­ši Ake­mi, kte­rá zpra­co­vá­va­la i ná­vrhy pro loňský film Dókj­ú­sei, u nějž se po­sta­ra­la i o ani­mač­ní re­žii a část ob­ra­zo­vé­ho scé­ná­ře. Le­tos se ob­je­vi­la u te­le­viz­ní­ho fil­mu Rjú no Haiša, pro nějž na­kres­li­la část ob­ra­zo­vé­ho scé­ná­ře a ani­mo­va­la ně­ko­lik stři­hů. Ani­mač­ní prá­ce by­ly svě­ře­ny spo­leč­nos­ti MAP­PA.

V ro­ce 1973 ve Viet­na­mu za­čne zni­če­ho­nic po­ma­te­ný ame­ric­ký vo­ják stří­let po svých dru­zích a je­di­né, co je od té do­by scho­pen ří­ci, jsou zá­had­ná slo­va „Ba­na­na Fish“. O dva­náct let poz­dě­ji se v New Yor­ku do­sta­ne je­ho bra­t­ro­vi, míst­ní­mu grázlo­vi jmé­nem Ash Ly­nx, do ru­kou lah­vič­ka s ne­zná­mou lát­kou, čímž se roz­hý­be děj to­ho­to mys­te­riózní­ho akč­ní­ho thrille­ru, do nějž se při­ple­te i ja­pon­ský fo­to­graf Oka­mu­ra Ei­dži. Man­ga za­ča­la vy­chá­zet v ro­ce 1985 na strán­kách mě­síč­ní­ku Bessa­cu Shou­jo Co­mic, ve kte­rém by­la pu­b­li­ko­vá­na až do roku 1994. Pří­běh vy­dal na de­va­te­náct svaz­ků.

Hy-phen-a-tion