Na co se těší redakce na podzim 2017

Na úvod se ne­ní tře­ba moc ro­ze­pi­so­vat. Ní­že se mů­že­te po­dí­vat na pře­hled te­le­viz­ních sé­rií, na kte­ré se tě­ší na­še re­dak­ce v nad­chá­ze­jí­cí sezóně. Kom­plet­ní pře­hled vše­ho, co se ob­je­ví na pod­zim, na­lez­ne­te na Ani­db a je z če­ho vy­bí­rat, je­li­kož na nás če­ká sko­ro 60 sé­rií.

You Say
Kudži­ra no Ko­ra wa Sadžó ni Utau(Pí­seň dě­tí velryb)
visual
Před­lo­hou nad­chá­ze­jí­cí­mu se­ri­á­lu sto­jí stej­no­jmen­ná fan­task­ní man­ga kres­líř­ky Ume­dy Abi. Adap­ta­ce svou si­tu­a­cí i tvůr­čím tý­mem sli­bu­je mno­hé. V prv­ní řa­dě stu­dio J.​C.​Staff prá­vě do to­ho­to pro­jek­tu zřej­mě vlo­ži­lo nej­ví­ce ča­su i pé­če z ce­lé své le­toš­ní na­díl­ky. A o le­toš­ní pro­jekt nej­vyš­ší pri­o­ri­ty jde i v pří­pa­dě sa­mot­ných tvůr­ců, jme­no­vi­tě re­ži­sé­ra Iši­gu­ra Kjóhe­ie, scé­nárist­ky Jo­ko­te Mi­či­ko i ve­dou­cí­ho vý­pra­vy Mi­zu­ta­ni­ho To­ši­ha­rua. Ne­jis­tý je za­tím po­stoj ná­vr­hář­ky po­stav Ii­zu­ky Ha­ru­ko, kte­rá na­vr­ho­va­la po­sta­vy i pro sou­běž­ně se vy­sí­la­jí­cí The Idolm@ster Si­deM. Kte­ré­mu z pro­jek­tů se bu­de vě­no­vat ví­ce, pro­to za­tím ne­ní zce­la jis­té. Hu­deb­ní do­pro­vod slo­žil Cu­cu­mi Hi­ro­a­ki a dle je­ho slov lze sou­dit, že jde o je­den z je­ho nej­vy­pipla­něj­ších a nejam­bi­ciózněj­ších po­či­nů. Cu­cu­mi pro­zra­dil, že se co nej­ví­ce vy­hý­bal po­u­ži­tí syn­te­zá­to­rů, aby za­cho­val čis­tý zvuk. Not­ná část soun­d­trac­ku by­la na­hrá­na s ber­lín­ským or­chestrem.
Mahó Cuk­ai no Jo­me(Má­go­va ne­věs­ta)
intro_pic
Ta­to mi­lá sé­rie nejdří­ve vy­zkou­še­la vo­dy ja­ko tříe­pi­zod­ní OVA, na něž na­vá­že pl­no­hod­not­ný te­le­viz­ní sé­ri­ál o čty­ři­a­dva­ce­ti epi­zo­dách. Ten z vět­ší čás­ti za­fi­nan­co­va­lo stu­dio Pro­ducti­on I.G a ani­mu­je jej je­ho sester­ská spo­leč­nost Wit Stu­dio. Pro­ducti­on I.G si za­jis­ti­la do­sta­teč­ný pro­dukč­ní nad­běh a v do­bě pre­mi­é­ry prv­ní epi­zo­dy by již mě­la být prv­ní po­lo­vi­na de fac­to ho­to­va. WIT Stu­dio by se te­dy moh­lo vy­hnout svým tra­dič­ním pro­blé­mům s plá­no­vá­ním pra­cov­ní­ho vy­tí­že­ní, kte­ré u je­ho pro­jek­tů způ­so­bu­jí zna­tel­né pro­dukč­ní za­dý­chá­vá­ní již u prv­ních epi­zod. Na vyš­ších tvůr­čích postech lze na­lézt ově­ře­né spo­lu­pra­cov­ní­ky WIT Stu­dia, re­ži­sé­ra Na­ga­nu­mu No­ri­hi­ra, jenž se ujal i po­zi­ce hlav­ní­ho scé­náris­ty, a ná­vr­há­ře po­stav Katóa Hi­ro­ta­ku, kte­rý po­tvr­dil, že je­ho účast na pro­jek­tu pře­sa­hu­je ná­vr­hář­ské prá­ce, a ujal se i po­vin­nos­tí před­ní­ho re­ži­sé­ra ani­ma­ce. Pro hu­deb­ní­ho skla­da­te­le a pi­a­nis­tu Ma­cumo­ta Džuni­či­ho jde o prv­ní vel­ký pro­jekt v ani­me sfé­ře a bu­de za­jí­ma­vé po­zo­ro­vat, jak se s tím­to úko­lem po­pe­re. Ne­zbý­vá te­dy než si užít po­hád­ku.
Kek­kai Sen­sen & Bey­ond
main
Úžas­ná prv­ní sé­rie tě­ži­la pře­de­vším ze skvě­lé re­žie Ma­cumo­to Rie, kte­rá spo­leč­ně se scé­náris­tou Fu­rujóem Ka­zunaem vy­tvo­ři­la sil­ný a zá­bav­ný pří­běh vy­chá­ze­jí­cí z man­gy Naitóa Ja­su­hi­ra. Po­kra­čo­vá­ní se však na­chá­zí ve slo­ži­té si­tu­a­ci, je­li­kož do­šlo ke změ­ně re­ži­sé­ra i scé­náris­ty. Ta­ka­ja­nagi Ši­gehi­to tak sto­jí před ne­leh­kým úko­lem ně­jak na­vá­zat na Ma­cumo­ti­nu prá­ci. Scé­ná­ře se no­vě uja­la Ka­mo Ja­su­ko. No­vá řa­da sli­bu­je vět­ší věr­nost své před­lo­ze, ovšem pře­de­vším zde jsou slo­va to­ho­to ty­pu spí­še dal­ší smut­nou při­po­mín­kou, že se­ri­ál již ne­re­ží­ru­je Ma­cumo­to. Zby­tek tý­mu však zů­stal ne­ob­mě­něn. O ná­vrhy po­stav a před­ní re­žii ani­ma­ce se opět po­sta­ral ve­te­rán stu­dia Bo­nes a skvě­lý ani­má­tor Ka­wa­mo­to To­ši­hi­ro a fan­tas­tic­ký hu­deb­ní do­pro­vod opět slo­žil Iwa­sa­ki Tai­sei. Po ani­mač­ní ani hu­deb­ní strán­ce by tu­díž ani po­kra­čo­vá­ní zkla­mat ne­mě­lo.
Ga­ro: Va­nishing Li­ne
mainvisual02
Stu­dio MAP­PA si ne­dá ří­ci a i na pod­zim­ní sezónu si při­pra­vi­lo tři sou­čas­ně bě­ží­cí se­ri­á­ly. Nej­za­jí­ma­věj­ším z nich je Va­nishing Li­ne, u ně­hož by­lo pro­zra­ze­no, že jde o dal­ší ani­mo­va­né ztvár­ně­ní to­kusa­cu sé­rie Ga­ro. Ten­to­krá­te se na re­ži­sér­skou ses­li po­sa­di­la oso­ba nej­po­vo­la­něj­ší, ko­rej­ská ani­má­tor­ská hvězda Park Se­ong-Hu. Park se po­sta­ral o ty nej­lep­ší mo­men­ty prv­ní­ho ani­mo­va­né­ho ztvár­ně­ní Ga­ro a rov­něž re­ží­ro­val a ani­mač­ně do­hlí­žel na akč­ní slož­ku fil­mo­vé­ho po­kra­čo­vá­ní Ga­ro: Di­vi­ne Fla­me. Ná­vrhy po­stav i před­ní re­žii ani­ma­ce ob­sta­rá so­lid­ní ná­vr­hář Ki­ši To­mo­hi­ro, hu­deb­ní do­pro­vod slo­ží hu­deb­ní stu­dio Mo­NA­CA. Park Se­ong-Hu se však i se svým pro­jek­tem na­chá­zí ve slo­ži­té po­zi­ci. Stu­dio je za­ne­prázd­ně­no pře­byt­kem sou­běž­ných pro­duk­cí, a je pro­to mož­né, že i ten­to se­ri­ál skon­čí v pekle ne­vý­raz­nos­ti. Přes­to by Par­ko­va pří­tom­nost mě­la za­jis­tit mi­ni­mál­ně ně­ko­lik sil­ných a mis­tr­ně zpra­co­va­ných mo­men­tů. Dou­fám však, že se mu i přes ob­tí­že po­da­ří vy­tvo­řit cel­ko­vě sil­ný se­ri­ál.
Xi­ma­ra
Šo­ku­geki no Sóma: San no Sa­ra
mainvisual
Ja­kož­to fa­nou­šek (téměř) ne­po­ra­zi­tel­né­ho Sómy si sa­mo­zřej­mě ne­mo­hu ne­chat ujít tře­tí řa­du. To­hle spo­je­ní šóne­nu, va­ře­ní a škol­ní ko­me­die mě ba­ví a jsem zvě­da­vá, jak si hlav­ní hr­di­na dál po­ve­de v bo­ji pro­ti škol­ní eli­tě. A tře­ba ten­to­krát po­ra­zí i své­ho ot­ce. Jak jsme psa­li v no­vin­ce, do ro­le Eri­ny se bo­hu­žel ne­vrá­tí Ta­ne­da Ri­sa, vě­řím však, že ta­to změ­na ani­me ne­uško­dí.
Just Be­cause!
11_3
Za tím­to ori­gi­nál­ním ani­me sto­jí dvo­ji­ce au­to­rů – kres­líř Hi­mu­ra Ki­seki a au­tor li­ght no­vel Ka­mo­ši­da Hadži­me. Sli­bu­je ro­man­tic­ký škol­ní pří­běh, kte­rý by se mohl stát pří­jem­nou od­de­chov­kou pod­zim­ní sezóny. Ani­ma­ce bu­de vzni­kat u re­la­tiv­ně ne­zku­še­né­ho stu­dia Pi­ne Jam, ale snad to ne­bu­de na ško­du. V sou­čas­né sezóně pra­co­va­lo na ani­me Ga­mers!.
Si­MiK
Šódžo Šú­ma­cu Rjokó(Po­sled­ní vý­pra­va dí­vek)
thumb_60591bbf-d3b6-45ff-b21d-585f6dbd0acf
Před­lo­ha sle­du­je ži­vot dvou dí­vek, kte­ré se pla­ho­čí sem a tam zni­če­ným svě­tem na své po­lo­pá­so­vé mo­tor­ce Ket­ten­krad. Me­zi nej­vět­ší sta­ros­ti pro ně pat­ří se­hná­ní jíd­la a pa­li­va pro je­jich vo­zít­ko. Ani­ma­ce man­gy, je­jíž vzhled po­stav se ne zrov­na dva­krát ho­dí pro po­dob­ně la­dě­ný pří­běh, se cho­pi­lo pro­vě­ře­né stu­dio Whi­te Fox. Z pro­pa­gač­ních ma­te­ri­á­lů to za­tím vy­pa­dá, že se jim tón man­gy po­da­ři­lo za­chy­tit dob­ře. Tvůr­čí tým ne­ní zrov­na zku­še­ný, ale o žád­né no­váč­ky ta­ké nejde. Re­ži­sér Oza­ki Taka­ha­rua pů­so­bil ja­ko ka­me­ra­man, tak­že má zku­še­nos­ti s vi­zu­ál­ním vy­prá­vě­ním, což by moh­lo být pro ani­me pří­no­sem. Hlav­ní scé­náris­ta Fu­de­ja­su Ka­zu­juki do­po­sud pra­co­val hlav­ně ja­ko řa­do­vý scé­náris­ta na díl­čích epi­zo­dách.
Inu­ja­ši­ki
img_main
Mám rád Gan­tz, tak­že ne­můžu opo­me­nout no­vou adap­ta­ci dí­la man­ga­ky Okua Hi­ro­ji. Zá­plet­ka v jis­tém smys­lu vy­pa­dá hod­ně po­dob­ně ja­ko u je­ho star­ší­ho dí­la. Když si hlav­ní hr­di­na za­čne mys­let, že se blí­ží ko­nec je­ho ži­vo­ta, za­sáh­ne ho osle­pu­jí­cí svět­lo a dá mu sí­lu stát se hr­di­nou. Bo­hu­žel však ne­ní je­di­ným, kdo tu­to sí­lu do­stal. Jed­ná se o dru­hé dí­lo zmí­ně­né v tom­to pře­hle­du od stu­dia MAP­PA, oba re­ži­sé­ři pra­cu­jí­cí na sé­rii ma­jí vel­ké zku­še­nos­ti s CGI.
Mi­ra­tor
Hóseki no Kuni (Ze­mě dra­ho­ka­mů)
img_main
Prv­ní zprá­vy o tom­to ani­me se na po­vrch do­sta­ly le­tos v květ­nu, nicmé­ně do mé­ho hle­dáč­ku se ta­to adap­ta­ce man­gy do­sta­la až v červ­nu, kdy jsme se do­čka­li prv­ní upou­táv­ky. Ta mě totiž hned v prv­ních sekun­dách upou­ta­la dí­ky své ani­ma­ci, pes­t­ro­ba­rev­né­mu pro­stře­dí a ztvár­ně­ní hlav­ních po­stav, dra­ho­ka­mů. Tak se totiž na­zý­vá ra­sa pře­nád­her­ných by­tos­tí, kte­rá ve vzdá­le­né bu­douc­nos­ti bo­ju­je o pře­ži­tí pro­ti mě­síčňanům, kte­ří je chtě­jí za­bít prá­vě kvů­li je­jich krá­se.
Hy-phen-a-tion