K úspěchu v manga průmyslu stačí mobilní telefon

V dneš­ní do­bě do­ká­ží mo­bil­ní te­le­fo­ny na­hra­dit stol­ní po­čí­ta­če v mno­ha čin­nos­tech, ke kte­rým se ny­ní pře­kva­pi­vě při­da­la ta­ké tvor­ba man­gy. Pří­kla­dem bu­diž 20le­tý man­gaka Só Acumo­ri, jenž se mís­to kres­le­ní po­mo­cí gra­fic­ké­ho table­tu vě­no­val kres­le­ní na mo­bil­ním te­le­fo­nu, a to do­kon­ce ne po­mo­cí sty­lu, ale pou­ze prs­ty. Při­tom se ne­jed­ná o žád­né­ho ama­té­ra, je­ho man­ga Ana­ta ga Koi to Iu no na­ra zís­ka­la vlo­ni čest­né umís­tě­ní v sou­tě­ži ča­so­pi­su Šúkan Šónen Jump pro za­čí­na­jí­cí au­to­ry. Edi­to­ři ča­so­pi­su, kte­rý sou­těž po­řá­dá, při­tom ne­vě­dě­li, že man­ga by­la na­kres­le­na na oby­čej­ném te­le­fo­nu. Zjis­ti­li to ná­ho­dou při ob­chod­ním jed­ná­ní.

Ke kres­le­ní man­gy se do­stal dí­ky ani­me Ba­ku­man., kte­ré vy­prá­ví o ama­tér­ských au­to­rech man­gy na střed­ní ško­le. To se mu za­lí­bi­lo, a tak rov­něž za­čal na střed­ní ško­le kres­lit man­gu. Ze za­čát­ku si­ce kres­lil pe­rem na pa­pír, ale ča­sem mu ka­ma­rád v umě­lec­kém krouž­ku ře­kl, že ostat­ní kres­lí po­mo­cí chyt­rých te­le­fo­nů. Mno­ho je­ho přá­tel po­u­ží­va­lo apli­ka­ci ibis­Pa­int, kte­rá je ak­tu­ál­ně do­stup­ná jak na Go­o­gle Play Sto­re, tak i na App Sto­re.

Ze za­čát­ku mu kres­le­ní na mo­bi­lu dě­la­lo pro­blémy, do­kon­ce mu br­zy je­ho mat­ka kou­pi­la gra­fic­ký tablet (Wa­com In­tu­os). Nicmé­ně po­čí­tač čas­to po­u­ží­va­li ostat­ní čle­no­vé ro­di­ny, a tak Acumo­ri ne­mí­val na po­u­ži­tí table­tu ke kres­le­ní man­gy moc ča­su. Pro­to se br­zy pře­su­nul ke kres­le­ní na pa­pír a v té­to čin­nos­ti po­kra­čo­val po ce­lou střed­ní ško­lu.

Po střed­ní ško­le za­čal cho­dit do pří­prav­né ško­ly (nul­tý roč­ník) a opět se vrá­til ke kres­le­ní man­gy na mo­bil­ním te­le­fo­nu. V de­va­te­nác­ti le­tech ob­je­vil sou­těž ča­so­pi­su Šúkan Šónen Jump, a je­li­kož ne­měl rád uče­ní a ani mu ne­vy­šly při­hláš­ky na vy­so­kou, roz­ho­dl se vě­no­vat dal­ší dva mě­sí­ce kres­le­ní man­gy. Na­ko­nec se mu to vy­pla­ti­lo a stal se tak prv­ním člo­vě­kem, kte­rý uspěl ve vel­ké sou­tě­ži s kresba­mi z mo­bi­lu.

Nicmé­ně ny­ní Acumo­ri tvo­ří man­gu s po­mo­cí po­čí­ta­če a gra­fic­ké­ho table­tu, což si po­chva­lu­je, pro­to­že je to mno­hem rych­lej­ší než kres­le­ní na mo­bi­lu. Přes­to má stá­le na mo­bi­lu na­in­sta­lo­va­nou apli­ka­ci na kres­le­ní. Sám po­zna­me­nal, že při kres­le­ní na mo­bi­lu je nej­těž­ší dě­lá­ní rov­ných čar, ale vý­ho­da je ale za­se v tom, že člo­věk mů­že tvo­řit man­gu od­kud­ko­liv.

Ten­to trend pod­po­ru­je i Šónen Jump, kte­rý se roz­ho­dl vy­dat apli­ka­ci Jump Pa­int. Ta je je zdar­ma do­stup­ná v de­ví­ti ja­zy­cích a ob­sa­hu­je pří­mé na­po­je­ní na Šónen Jump Ro­o­kie, kam uměl­ci mo­hou na­hrá­vat svo­ji prá­ci. Do bu­douc­na se te­dy mů­že­me tě­šit na mno­hem ví­ce mang kres­le­ných na mo­bil­ním te­le­fo­nu.

zdroje:   ANN,  SGCafe
Hy-phen-a-tion