Na co se těší redakce v létě 2017

Po del­ší od­ml­ce se ko­neč­ně vra­cí­me k pra­vi­del­ným pře­hle­dům, kte­ré jsme však ten­to­krát po­ja­li tro­chu ji­nak než dří­ve. Na­mís­to kom­plet­ní­ho pře­hle­du všech vy­chá­ze­jí­cích sé­rií vám no­vě při­ná­ší­me pře­hled těch, na kte­ré se tě­ší na­ši re­dak­to­ři. Dí­ky to­mu se mů­že­me o jed­not­li­vých po­řa­dech da­le­ko ví­ce ro­ze­psat a uvést dů­vo­dy, proč nám zrov­na ty­to sé­rie při­jdou nej­lep­ší. Po­kud se do bu­douc­na nic ne­změ­ní, sta­rá for­ma pře­hle­dů se prav­dě­po­dob­ně již ne­vrá­tí.

Kaž­do­pád­ně je v let­ní sezóně na co se tě­šit a če­ká na nás přes 50 sé­rií. Je­jich kom­plet­ní pře­hled si mů­že­te pro­hléd­nout na­pří­klad na Ani­db.

You Say
Ma­de in Abyss
visual
Vše­o­bec­ně nej­za­jí­ma­věj­ším let­ním po­či­nem se pro mne je­ví adap­ta­ce fas­ci­nu­jí­cí před­lo­hy Cu­k­u­ši­ho Aki­hi­ta. Z tvůr­čí­ho tý­mu pra­cu­jí­cí­ho na adap­ta­ci me­zi nej­vět­ší ta­há­ky pat­ří hlav­ní scé­náris­ta Ku­ra­ta Hi­dej­uki, kte­rý se o scé­ná­ře k díl­čím epi­zo­dám po­dě­lí s ko­le­gou Ko­ja­nagim Ke­i­go­em. Mír­ně za­mr­zí je­nom fakt, že se Ku­ra­ta ne­po­sta­rá o všech­ny epi­zo­dy sám. Me­zi dal­ší vel­ká jmé­na se řa­dí dvo­ji­ce ná­vr­há­řů – Ki­se Ka­zu­či­ka a Jo­ši­na­ri Kó. Prv­ní jme­no­va­ný vy­tvo­řil ná­kre­sy po­stav, za­tím­co dru­hý se po­sta­ral o pří­še­ry. Oce­nil bych (a se­ri­á­lu by jis­tě ve­li­ce pro­spě­lo), kdy­by se ve vý­sled­ku Ki­se ujal po­vin­nos­tí před­ní­ho re­ži­sé­ra ani­ma­ce, za­tím­co Jo­ši­na­ri by spí­še ani­mo­val vý­znam­něj­ší scé­ny. Ovšem za před­po­kla­du, že žád­ný z nich po do­kon­če­ní svých ná­vr­hář­ských po­vin­nos­tí ne­o­pus­til pro­duk­ci. Za­jí­ma­vé bu­de i po­slech­nout si hu­deb­ní do­pro­vod, jejž slo­žil Aus­tra­lan Ke­vin Pen­kin, pro kte­ré­ho pů­jde ko­neč­ně o vel­ký ani­me pro­jekt, kde se bu­de mo­ci po­řád­ně před­vést. Sklad­by by­ly na­hrá­ny v bos­ton­ském stu­diu Soun­d­track Group. Uvi­dí­me, jak se s am­bi­ciózním pro­jek­tem osla­be­né stu­dio Ki­ne­ma Ci­trus po­pe­re. Re­ak­ce z před­pre­mi­é­ry prv­ní epi­zo­dy by­ly vesměs ve­li­ce po­zi­tiv­ní, avšak pro­duk­ce se mů­že za­čít dro­lit již s dru­hou epi­zo­dou.
Ballro­om e Jóko­so(Ví­tej na ta­neč­ním par­ke­tu)
intro_pic
Se­ri­ál před­sta­vu­jí­cí oče­ká­va­ný re­ži­sér­ský de­but skvě­lé­ho ani­má­to­ra a ná­vr­há­ře po­stav Ita­zua Jo­ši­mi­ho na po­li te­le­viz­ní tvor­by. Ita­zu své re­žij­ní umě­ní po­pr­vé před­ve­dl v ro­ce 2015 fes­ti­va­lo­vým kraťa­sem „Micu­a­mi no Ka­mi­sa­ma“. Snad mu tvrd­ší re­á­lie te­le­viz­ní se­ri­á­lo­vé tvor­by ne­pod­ra­zí no­hy. Že by k to­mu ne­mu­se­lo do­jít, na­po­ví­da­jí i dal­ší čle­no­vé tvůr­čí­ho tý­mu, kte­ří za re­ži­sé­rem sto­jí. Tvr­dé já­dro ak­tiv­ní­ho tý­mu totiž tvo­ří se­sta­va, kte­rá ně­ko­lik pře­de­šlých let dě­la­la na Hai­kjú!!. Jme­nuj­me na­pří­klad ná­vr­há­ře po­stav Ki­ši­du Taka­hi­roa a dvo­ji­ci před­ních re­ži­sé­rů ani­ma­ce Či­bu Taka­hi­roa a Hon­du Ma­sa­juki­ho. Hon­da dě­lal na Hai­kjú!! ja­ko epi­zod­ní re­ži­sér ani­ma­ce, zde se te­dy do­čkal po­vý­še­ní. Hud­bu slo­žil Ha­ja­ši Júki, kte­rý pat­ří k těm ob­lí­be­něj­ším skla­da­te­lům, kte­ří v po­sled­ních le­tech za­ča­li plod­ně tvo­řit v ani­me sfé­ře, sic sám jsem je­ho tvor­bě za­se to­lik na chuť ne­při­šel. I on je dal­ším z těch, kte­ří se po­dí­le­li na již zmí­ně­ném Hai­kjú!!.
Prin­cess Prin­ci­pal
main
Stá­le čer­stvá spo­leč­nost Stu­dio 3Hz si na let­ní dny při­pra­vi­la dal­ší ori­gi­nál­ní po­čin, ten­to­krá­te za­sa­ze­ný do re­a­li­ty al­ter­na­tiv­ní­ho Lon­dý­na 19. sto­le­tí. Na roz­díl od před­cho­zí­ho 3Hz pro­jek­tu Flip Flap­pers i dvou vý­še zmí­ně­ných let­ních pro­jek­tů ne­ní hlav­ní tvůr­čí tým hvězd­nou se­sta­vou ani­má­tor­ských es, což však ne­mu­sí zna­me­nat, že na jed­not­li­vých epi­zo­dách ne­bu­dou pra­co­vat za­jí­ma­vá jmé­na. So­lid­ní je však re­sumé re­ži­sé­ra Ta­či­ba­ny Ma­sa­ki­ho, kte­rý se mi­mo ji­né po­sta­ral o zá­bav­ný Ba­raka­mon. Dá­le uvi­dí­me, zda­li bu­de mít di­vá­ky ob­lí­be­ná hu­deb­ní skla­da­tel­ka Kadžiu­ra Juki je­den ze svých plod­něj­ších kre­a­tiv­ních vý­stu­pů.
18if
mainvisual02
Pro­jekt, kte­rý stá­le ne­má ofi­ci­ál­ně ozná­me­né­ho re­ži­sé­ra. Avšak jed­no­znač­ně se jed­ná o dí­lo oso­bi­té­ho ani­má­to­ra, re­ži­sé­ra a jed­no­ho ze za­kla­da­te­lů spo­leč­nos­ti STU­DI­O4°C, Mo­ri­mo­ta Kódži­ho, kte­rý má nad se­ri­á­lem kre­a­tiv­ní do­hled. Ta­to zvlášt­ní si­tu­a­ce prav­dě­po­dob­ně zna­čí, že epi­zod­ní re­ži­sé­ři bu­dou mít ví­ce vol­nos­ti, než se jim do­stá­vá u běž­ných te­le­viz­ních pro­duk­cí. I s no­vou zve­řej­ně­nou upou­táv­kou se stá­le těž­ko od­ha­du­je, co ten­to se­ri­ál vy­chá­ze­jí­cí z mo­bil­ní hry na­bíd­ne. Ve­d­le hlav­ní­ho kre­a­tiv­ní­ho ta­há­ku jmé­nem Mo­ri­mo­to mů­že za­ujmout ješ­tě jmé­no Ka­zui Hi­ro­ko, kte­rá má do­hled nad vi­zu­ál­ní­mi ná­vrhy. Ka­zui má le­ti­té zku­še­nos­ti ja­ko ani­má­tor­ka, ani­mač­ní re­ži­sér­ka i ná­vr­hář­ka po­stav; v po­sled­ních le­tech se nicmé­ně vě­nu­je pře­de­vším kres­le­ní ob­ra­zo­vých scé­ná­řů pro díl­čí epi­zo­dy. Dvo­ji­ci ješ­tě do­plňuje Op­pa­ta Ta­da­ši, jenž strá­vil dlou­há lé­ta ja­ko ani­má­tor, pří­pad­ně ani­mač­ní re­ži­sér, ani­me Gin­ta­ma. Pro ten­to se­ri­ál vy­tvo­řil ná­vrhy po­stav.
Šóko­ku no Al­tair(Stou­pa­jí­cí hvězda tu­rec­ké stra­to­kra­cie)
mainvisual
Al­tair z pe­ra his­to­rič­ky a kres­líř­ky Kató Ko­to­no je skvě­lou his­to­ric­kou fik­cí z ob­las­ti dneš­ní­ho Tu­rec­ka. Co již ne­ní na­to­lik skvě­lé, je na­ča­so­vá­ní a po­zi­ce, v níž se na­chá­zí je­jí ani­mo­va­ná adap­ta­ce. Ne­ve­li­ké stu­dio MAP­PA si na lé­to (a ce­lý le­to­šek) při­pra­vi­lo la­vi­nu pro­jek­tů, v níž to ně­kdo mu­sí od­ská­kat, a tím ně­kým bu­dou prav­dě­po­dob­ně všich­ni. V létě po­kra­ču­je Šin­geki no Ba­ha­mut VI­R­GIN SOUL, což je pro stu­dio pri­o­rit­ní pro­jekt, kte­rý po­zře vět­ši­nu lid­ských zdro­jů. Dá­le za­há­jí let­ní se­ri­ál Ka­ke­gu­rui a ná­sle­du­je Al­tair, kte­rý bu­de po­kra­čo­vat i přes pod­zim, na kdy má MAP­PA již na­plá­no­ván dal­ší se­ri­ál Inu­ja­ši­ki. Ba­ví­me se o třech sou­běž­ných let­ních se­ri­á­lech od stu­dia, kte­ré má pro­blémy ustát sou­běž­nou pro­duk­ci dvou se­ri­á­lů (a ně­kdy i jed­no­ho). Proč se te­dy po­dí­vat i na (pro­dukč­ně ohro­že­ný) se­ri­ál a ne­zů­stat je­nom u před­lo­hy? Fu­ru­ha­ši Ka­zu­hi­ro je zruč­ný re­ži­sér, je­hož nej­sil­něj­ší tvor­ba si­ce po­chá­zí z kon­ce de­va­de­sá­tých let, ovšem i ny­ní se jed­ná o so­lid­ní­ho tvůr­ce.
NEW GA­ME!!
11_3
Prv­ní sé­rie by­la jed­ním z nej­mi­lej­ších pro­jek­tů stu­dia Dóga Kóbó a dru­há by na tom mě­la být ví­ce­mé­ně to­tož­ně, neb se na ní sejde stej­ný tým. Ani dvě ne­dáv­né vel­ké ztrá­ty stu­dia (ani­má­tor Mi­ta­ni No­bu­juki opus­til prů­my­sl, za­tím­co pro­du­cent Ume­ha­ra Šóta změ­nil pů­so­biš­tě a ny­ní pra­cu­je pro A-1 Pictu­res) by pro­jekt ne­mě­ly ni­jak zá­sad­ně ohro­zit, neb Ume­ha­ra se na pro­duk­ci NEW GA­ME! ne­po­dí­lel a Mi­ta­ni ani­mo­val pou­ze drob­nou část prv­ní epi­zo­dy.
Si­MiK
Cen­taur no Na­ja­mi(Ži­vot ken­taur­ky)
thumb_60591bbf-d3b6-45ff-b21d-585f6dbd0acf
Před­lo­ha pat­ří na po­li man­gy me­zi jed­no­ho z prů­kop­ní­ků žán­ru ne­stvůr­ných dí­vek. V ča­so­pi­se Co­mic Rjú za­ča­la vy­chá­zet při­bliž­ně rok před v sou­čas­né do­bě da­le­ko po­pu­lár­něj­ším Mon­ster Musu­me no Iru Ni­či­džó. Pří­běh, stej­ně ja­ko u Mon­ster Musu­me, ne­ní ni­jak akč­ně la­dě­ný a sle­du­je tram­po­ty jed­né oby­čej­né, cel­kem styd­li­vé ken­taur­ky jmé­nem Hi­me­no. Pro au­to­ra Mu­ra­ja­mu Ke­ie to byl prv­ní vět­ší hit a man­gu vy­dá­vá až do dneš­ní­ho dne. Je otáz­kou, jak si s ani­ma­cí po­ra­dí stu­dio Ha­o­li­ners Hu­i­meng Ani­mati­on ope­ru­jí­cí z Čí­ny, kte­ré na svém kon­tě ne­má za­tím nic, co by stá­lo za řeč. Na­štěs­tí jsou dů­le­ži­té po­zi­ce tvůr­čí­ho tý­mu ob­sa­ze­ny zku­še­ný­mi lid­mi, ja­ko je na­pří­klad Oi­za­ki Fu­mi­to­ši (Ač­či Ko­č­či) či Ma­či­da Tóko (Luc­ky Star), tak­že ne­zbý­vá než dou­fat, že se tře­ba stu­dio ko­neč­ně pochla­pi­lo.
Ise­kai Šo­kudó(Re­stau­ra­ce do ji­né­ho svě­ta)
img_main
Mo­men­tál­ně ne­u­stá­le po­pu­lár­ní zá­plet­ku pře­mís­tě­ní do dal­ší­ho svě­ta to­hle ani­me oko­ře­ní gur­mán­skou po­dí­va­nou. Bu­de totiž o jed­né re­stau­ra­ci, kte­rá se kaž­dou so­bo­tu za­ví­rá ve­řej­nos­ti, aby moh­la ob­slou­žit vše­li­ja­ké by­tos­ti z ji­ných di­men­zí. Adap­to­vat bu­de stej­no­jmen­nou no­ve­lu au­to­ra Inu­zu­ky Džun­pe­ie, kte­rý ji za­čal pu­b­li­ko­vat na webu pro za­čí­na­jí­cí au­to­ry v ro­ce 2013 a pí­še ji dodnes. Stu­dio Sil­ver Link jis­tě ne­ní ne­zná­mou tvá­ří a má za se­bou pár po­ve­de­ných děl ja­ko Non Non Bi­jo­ri a Fa­te/Ka­leid Li­ner Prisma Illya. Do kor­mi­d­la usa­di­lo v pod­sta­tě sa­mot­né­ho Džinbóa Ma­sa­ta, se kte­rým spo­lu­pra­cu­je po­sled­ních pár let na­pří­klad prá­vě na Prisma Illye.
The Re­flecti­on Wa­ve One
main_lisa
Po­div­ný mix ko­mik­su a man­gy? Ko­pie Bo­ku no He­ro Aca­de­mia? Na od­po­věď, zda se bu­de jed­nat o ne­fun­gu­jí­cí miš­maš, či schop­ný ná­pad, si bu­de­me muset ma­lin­kou chvil­ku po­čkat. Stan Lee se po He­ro­ma­no­vi po­dru­hé vra­cí k ani­me, je­hož ná­mět ten­to­krát bu­de re­a­li­zo­vat Stu­dio De­en. Po­kud ne­bu­de­me po­čí­tat loňské Šówa Ge­nro­ku Ra­ku­go Šin­džú a je­ho le­toš­ní po­kra­čo­vá­ní, po­sled­ních pár let se stu­diu až tak ne­da­ři­lo, dů­ka­zem bu­diž zpac­ka­ná ani­ma­ce u po­kra­čo­vá­ní Ko­no­su­by. V upou­táv­kách si za­tím ani­ma­ci pro­hléd­nout ne­mů­že­me, tak­že ne­zbý­vá než dou­fat, že se do pro­jek­tu na­li­lo do­sta­teč­né množ­ství pe­něz. Ale­spoň co se tý­če nej­vyš­ších pa­ter tvůr­čí­ho tý­mu, je ob­sa­ze­ní do­ce­la hvězd­né. Na­ga­ha­ma Hi­ro­ši a Uma­ko­ši Jo­ši­hi­ko spo­lu pra­co­va­li na Mu­ši­ši a na po­dob­ných po­zi­cích se ob­je­ví i zde.
Xi­ma­ra
Ka­ke­gu­rui(Pa­to­lo­gič­tí gam­ble­ři)
20170602_074552
Před­lo­hou Ka­ke­gu­rui je man­ga Ka­wa­mo­ta Ho­mu­ry. Ani­me za­střešu­je stu­dio MAP­PA, kte­ré má na lé­to mno­ho pro­jek­tů, jak by­lo zmí­ně­no vý­še, ale i tak dou­fám, že to bu­de stát za to.
Pří­běh se ode­hrá­vá na sou­kro­mé ško­le Hjak­kaó, kte­rá má po­měr­ně ne­tra­dič­ní stu­dij­ní plán. Stu­den­ti té­to ško­ly jsou dět­mi těch nej­bo­hat­ších z nej­bo­hat­ších, pro­to ne­ní za­se to­lik dů­le­ži­té, jak moc jim jde sport ne­bo jak se umí na­špr­tat pouč­ky z učeb­nic. Dů­le­ži­tá je schop­nost pře­číst své­ho sou­pe­ře a umět ob­cho­do­vat, což se nej­lé­pe tré­nu­je po­mo­cí gam­ble­ní. Ví­tě­zo­vé si ži­jí ja­ko krá­lo­vé, nej­hor­ší hrá­či jsou po­va­žo­vá­ni za „do­by­tek“ a je s ni­mi za­chá­ze­no ja­ko s ot­ro­ky. Do ško­ly na­stu­pu­je no­vá stu­dent­ka, Dža­ba­mi Ju­me­ko, a tím se roz­bí­há pří­běh.
Va­ti­can Ki­seki Čósakan(Zá­zrač­ní vy­šet­řo­va­te­lé z Va­ti­ká­nu)
vatican-miracle
Jed­no z „do­spě­láčtěj­ších“ ani­me v let­ní sezóně jis­tě bu­de Va­ti­can Ki­seki Čósakan, kte­ré je za­lo­že­no na no­ve­le od Fudži­ky Ri­na. U stu­dia J.​C.​Staff ani­me re­ží­ru­je Jo­ne­ta­ni Jo­ši­to­mo, kte­rý re­ží­ro­val ta­ké mé ob­lí­be­né Šo­ku­geki no Sóma. Pří­běh má dvě hlav­ní po­sta­vy, a to Hi­ra­gu Jo­se­fa Kóa, kte­rý je ge­ni­ál­ním věd­cem, a Ro­ber­ta Ni­cho­la­se, kte­rý je ar­chi­vá­řem a ex­per­tem na kryp­to­a­na­lý­zu. Oba dva jsou čle­ny taj­né or­ga­ni­za­ce, je­jímž úko­lem je vy­šet­řo­vat a ob­jasňovat zá­zra­ky.
Hy-phen-a-tion