Autor Spice and Wolf chystá VR anime hru

project_luxHa­seku­ra Isu­na, au­tor no­ve­ly Spi­ce and Wolf (Óka­mi to Kóšinrjó) byl ne­dáv­no vy­zpo­ví­dán na ja­pon­ském her­ním webu 4Ga­mer. Hlav­ním té­ma­tem in­ter­view by­la je­ho chys­ta­ná hra Pro­ject Lux, na kte­ré pra­cu­je s fir­mou Spicy Tail. Sám Ha­seku­ra tu­to hru po­pí­še ja­ko „VR ani­me s ví­ce kon­ci“ a rov­nou pro­zra­dil, že se hry do­čká­me již ke kon­ci roku. Sa­mot­ný pří­běh bu­de slo­žen z pě­ti epi­zod, ale za­tím se ne­ví, jest­li všech­ny epi­zo­dy vy­jdou na­jed­nou, ne­bo jest­li bu­dou vy­chá­zet po­stup­ně. Dobrou zprá­vou pro na­še čte­ná­ře ur­či­tě je to, že se o vy­dá­ní hry na zá­pa­dě po­sta­rá spo­leč­nost Se­kai Pro­ject.

Hra je ur­če­na na osob­ní po­čí­ta­če a bu­de kom­pa­ti­bil­ní jak s HTC Vi­ve, tak i s Ocu­lus Rif­tem a Pla­yStati­on VR. Pří­běh se ode­hrá­vá v prů­bě­hu soud­ní­ho pro­ce­su ve fu­tu­ris­tic­kém svě­tě, ve kte­rém má vět­ši­na li­dí ky­ber­moz­ky. Pro ty­to moz­ky jsou vy­tvá­ře­na i spe­ci­ál­ní da­ta, jež ma­jí pů­so­bit na emo­ce. Vy­tvá­ře­ní těch­to dat ma­jí na sta­ros­ti tak­zva­ní uměl­ci. A prá­vě v tom­to soud­ním pro­ce­su je obě­tí uměl­ky­ně Lux a ob­vi­ně­ným je muž, jenž s ní na tom­to spo­lu­pra­co­val. Aby po­ro­ta moh­la roz­hod­nout, tak mu­sí zjis­tit, co se do­o­prav­dy sta­lo, což zna­me­ná, že mu­sí zno­vu pro­žít pa­mě­ťo­vá da­ta ob­ža­lo­va­né­ho.

Hráč se te­dy cho­pí ro­le ob­ža­lo­va­né­ho a je­ho ná­vštěvy u Lux. Dů­raz bu­de kla­den jak na in­ter­ak­ci s Lux, tak i na sa­mot­nou míst­nost. Ko­nec hry se bu­de od­ví­jet od hrá­čo­vých roz­hod­nu­tí. Sám Ha­seku­ra zdů­razňuje, že Pro­ject Lux bu­de za­mě­řen na pří­běh a ne na sa­mot­nou zku­še­nost, jak je to­mu u ostat­ních ak­tu­ál­ních VR her.

K ná­pa­du vy­tvo­řit VR hru se do­stal v ro­ce 2014 a v prů­bě­hu dal­ších dvou let vy­mýš­lel pří­běh a zá­ro­veň zkou­mal, co všech­no je mož­né s ak­tu­ál­ní­mi VR tech­no­lo­gi­e­mi. Bě­hem té­to do­by se roz­ho­dl i pro po­hled z prv­ní oso­by. Prv­ně po­va­žo­val po­hled z tře­tí oso­by za mno­hem lep­ší, nicmé­ně na­ko­nec se roz­ho­dl pro po­hled z prv­ní oso­by, pro­to­že se vá­že k pří­bě­hu.

Ukáz­ka ze hry:

Hy-phen-a-tion