Dragon Quest XI ve dvou verzích

dragon_quest_xi_logo_mediumV úterý 28. července pořádala japonská vývojářská společnost Square Enix očekávanou tiskovou konferenci zcela věnovanou herní značce Dragon Quest. V jejím průběhu byly připomenuty nedávné i nadcházející přírůstky do série, přičemž v samotném závěru prezentace došlo k oznámení nového plnohodnotného dílu hlavní herní řady, která bude v dohledné době čítat již jedenáct zářezů. Dragon Quest XI ponese podtitul „Hledání ztraceného času“ a chystá se na konzoli Playstation 4 a handheld Nintendo 3DS. Vývojáři hodlají pracovat i na verzi pro momentálně vyvíjenou konzoli Nintenda známou jako NX. Společnost by hru ráda vydala ke třicátému výročí série, nejpozději tedy příští rok.

Vedoucím celého projektu je opět duchovní otec rozsáhlé série, Horii Judži. Vedoucím výtvarníkem taktéž zůstává ostřílený kreslíř Torijama Akira. Režie se ujal Učikawa Takeši. Hlavním hudebním skladatelem je Sugijama Koiči, jenž patří též k zakladatelům série, jejíž první díl vyšel v roce 1986 pro konzoli Famicom (na západě známou jako NES). Horii svého skladatele instruoval, aby se nebál navázat na hudební odkaz prvního dílu a naplnil své nové skladby nostalgickým nádechem. Že se bude nová hra v jistém smyslu ohlížet za prvním dílem napovídá i oficiální logo, které představuje zrcadlový obraz loga první z Dragon Quest her. Horii zmínil, že chce vstup do nové éry Dragon Quest her začít ohlédnutím za tou předchozí.

Titul samotný se bude soustředit na hru pro jednoho hráče, což po předchozím díle představuje návrat ke kořenům série. Hráči se mají těšit na další rozsáhlý příběh plný dobrodružství. Producent Josuke Saito prozradil, že verze pro Playstation 4 poběží na Unreal Engine 4 a má v úmyslu vytěžit z výkonné konzole maximum. Naopak verze pro 3DS bude graficky logicky střídmější, avšak obě obrazovky nabídnou vlastní způsob zobrazení. Zatímco na vrchní obrazovce uvidí hráči 3D modely postav a prostředí, po obrazovce spodní se budou postavy prohánět v grafickém kabátku, který jako by z oka vypadl dílům na Famicom. Zatímco příběh bude v obou verzích totožný, vývojáři upozorňují, že prvky hratelnosti budou v každé verzi mírně upraveny, aby odpovídaly danému systému. Dále tvůrčí tým prozradil, že souboje již nebudou zcela náhodné, ale hráči v prostředí monstra uvidí ještě před zahájením bitvy.

Ve zbytku prezentace připomínal Square Enix další hry se značnou Dragon Quest. V první řadě oznámil konverzi desátého dílu pro Playstation 4 a Nintendo NX. Dále se zmínil o kvapně se blížící předělávce osmého dílu pro Nintendo 3DS. Následovalo oznámení hříček Dragon Quest: Monster Battle Scanner pro arkády a Dragon Quest Monsters Joker 3 pro Nintendo 3DS. Dragon Quest Builders také dostal svůj prostor, v němž byl dále rozveden koncept herního světa spojujícího tradiční prvky série a budovatelské simulátory.

zdroj:   Siliconera