Dragon Quest XI ve dvou verzích

dragon_quest_xi_logo_mediumV úte­rý 28. čer­ven­ce po­řá­da­la ja­pon­ská vý­vo­jář­ská spo­leč­nost Squa­re Enix oče­ká­va­nou tis­ko­vou kon­fe­ren­ci zce­la vě­no­va­nou her­ní znač­ce Dra­gon Quest. V je­jím prů­bě­hu by­ly při­po­me­nu­ty ne­dáv­né i nad­chá­ze­jí­cí pří­růst­ky do sé­rie, při­čemž v sa­mot­ném zá­vě­ru pre­zen­ta­ce do­šlo k ozná­me­ní no­vé­ho pl­no­hod­not­né­ho dí­lu hlav­ní her­ní řa­dy, kte­rá bu­de v do­hled­né do­bě čí­tat již je­de­náct zá­ře­zů. Dra­gon Quest XI po­ne­se podti­tul „Hle­dá­ní ztra­ce­né­ho ča­su“ a chys­tá se na kon­zo­li Pla­ystati­on 4 a hand­held Nin­ten­do 3DS. Vý­vo­já­ři hod­la­jí pra­co­vat i na ver­zi pro mo­men­tál­ně vy­ví­je­nou kon­zo­li Nin­ten­da zná­mou ja­ko NX. Spo­leč­nost by hru rá­da vy­da­la ke tři­cá­té­mu vý­ro­čí sé­rie, nej­poz­dě­ji te­dy příští rok.

Ve­dou­cím ce­lé­ho pro­jek­tu je opět du­chov­ní otec roz­sáh­lé sé­rie, Ho­rii Judži. Ve­dou­cím vý­tvar­ní­kem tak­též zů­stá­vá ostří­le­ný kres­líř To­ri­ja­ma Aki­ra. Re­žie se ujal Uči­ka­wa Ta­ke­ši. Hlav­ním hu­deb­ním skla­da­te­lem je Su­gi­ja­ma Ko­i­či, jenž pat­ří též k za­kla­da­te­lům sé­rie, je­jíž prv­ní díl vy­šel v ro­ce 1986 pro kon­zo­li Fa­mi­com (na zá­pa­dě zná­mou ja­ko NES). Ho­rii své­ho skla­da­te­le in­stru­o­val, aby se ne­bál na­vá­zat na hu­deb­ní od­kaz prv­ní­ho dí­lu a na­pl­nil své no­vé sklad­by nos­tal­gic­kým ná­de­chem. Že se bu­de no­vá hra v jis­tém smys­lu ohlí­žet za prv­ním dí­lem na­po­ví­dá i ofi­ci­ál­ní lo­go, kte­ré před­sta­vu­je zr­ca­dlo­vý ob­raz lo­ga prv­ní z Dra­gon Quest her. Ho­rii zmí­nil, že chce vstup do no­vé éry Dra­gon Quest her za­čít ohléd­nu­tím za tou před­cho­zí.

Ti­tul sa­mot­ný se bu­de sou­stře­dit na hru pro jed­no­ho hrá­če, což po před­cho­zím dí­le před­sta­vu­je ná­vrat ke ko­ře­nům sé­rie. Hrá­či se ma­jí tě­šit na dal­ší roz­sáh­lý pří­běh pl­ný dob­ro­druž­ství. Pro­du­cent Jo­su­ke Sai­to pro­zra­dil, že ver­ze pro Pla­ystati­on 4 po­bě­ží na Unre­al En­gi­ne 4 a má v úmys­lu vy­tě­žit z vý­kon­né kon­zo­le ma­xi­mum. Na­o­pak ver­ze pro 3DS bu­de gra­fic­ky lo­gic­ky stříd­měj­ší, avšak obě ob­ra­zov­ky na­bíd­nou vlast­ní způ­sob zob­ra­ze­ní. Za­tím­co na vrch­ní ob­ra­zov­ce uvi­dí hrá­či 3D mo­de­ly po­stav a pro­stře­dí, po ob­ra­zov­ce spod­ní se bu­dou po­sta­vy pro­há­nět v gra­fic­kém ka­bát­ku, kte­rý ja­ko by z oka vy­pa­dl dí­lům na Fa­mi­com. Za­tím­co pří­běh bu­de v obou ver­zích to­tož­ný, vý­vo­já­ři upo­zorňují, že prv­ky hra­tel­nos­ti bu­dou v kaž­dé ver­zi mír­ně upra­ve­ny, aby od­po­ví­da­ly da­né­mu sys­té­mu. Dá­le tvůr­čí tým pro­zra­dil, že sou­bo­je již ne­bu­dou zce­la ná­hod­né, ale hrá­či v pro­stře­dí mon­stra uvi­dí ješ­tě před za­há­je­ním bitvy.

Ve zbyt­ku pre­zen­ta­ce při­po­mí­nal Squa­re Enix dal­ší hry se znač­nou Dra­gon Quest. V prv­ní řa­dě ozná­mil kon­ver­zi de­sá­té­ho dí­lu pro Pla­ystati­on 4 a Nin­ten­do NX. Dá­le se zmí­nil o kvap­ně se blí­ží­cí pře­dě­láv­ce osmé­ho dí­lu pro Nin­ten­do 3DS. Ná­sle­do­va­lo ozná­me­ní hří­ček Dra­gon Quest: Mon­ster Batt­le Scan­ner pro ar­ká­dy a Dra­gon Quest Mon­sters Jo­ker 3 pro Nin­ten­do 3DS. Dra­gon Quest Bu­il­ders ta­ké do­stal svůj pro­stor, v němž byl dá­le roz­ve­den kon­cept her­ní­ho svě­ta spo­ju­jí­cí­ho tra­dič­ní prv­ky sé­rie a bu­do­va­tel­ské si­mu­lá­to­ry.

zdroj:   Siliconera
Hy-phen-a-tion