noitaminA vtrhne do kin

ito-keikakuPro­gra­mo­vý blok no­i­ta­mi­nA, vy­sí­la­ný na Fudži TV kaž­dou noc ze čtvrt­ku na pá­tek, roz­ší­ří le­tos své pů­so­biš­tě i na vel­ká plát­na ve znač­ně vet­ší mí­ře, než to­mu bý­va­lo do­po­sud. Prv­ní vlaš­tov­kou by­lo fil­mo­vé po­kra­čo­vá­ní ani­me Psy­cho-pass, kte­ré si od­by­lo pre­mi­é­ru le­tos 9. led­na. Dal­ším zá­ře­zem se sta­ne Ko­ko­ro ga Sa­ke­bi­ta­gat­te­run­da. Do­pl­ní je dal­ší tro­ji­ce fil­mů, kte­rá bu­de adap­ta­ce­mi tří sa­mo­stat­ných děl již ze­snu­lé­ho spi­so­va­te­le Itóa Sa­to­ši­ho, jenž uží­val pseu­do­nym Pro­jekt Itó.

De­bu­to­vým Itóovým ro­má­nem je Gja­kusa­cu Ki­kan (v pře­kla­du „Ge­no­cid­ní or­gán“). Ten se vě­nu­je svě­tu po vy­hla­ze­ní Sa­ra­je­va po­do­mác­ku vy­ro­be­nou nuk­le­ár­ní hla­vi­cí. Otře­se­né ze­mě upus­tí od ide­á­lů de­mo­kra­cie, tvr­dě za­ve­dou vlá­du po­li­cej­ních stá­tů a za­há­jí zou­fa­le masiv­ní boj pro­ti te­ro­ris­mu. V do­bách obec­né ne­jis­to­ty jde mnoh­dy ro­zum stra­nou, dů­sled­kem če­hož do­jde k roz­sáh­lým vy­vraž­ďo­vá­ním. Klíč ke vše­mu by pod­le vše­ho mohl dr­žet zá­had­ný John Paul. Je na agen­tu Cla­vi­si She­pher­do­vi, aby Joh­na na zde­vas­to­va­né Ze­mi na­šel a od­ha­lil prav­du o tom, proč a jak do­ve­dl lid­skou ci­vi­li­za­ci na po­kraj zá­ni­ku.

Re­žie Gja­kusa­cu Ki­kan se cho­pí Mu­ra­se Šúkó, kte­rý má bo­ha­té zku­še­nos­ti s ná­vrhem po­stav na­pří­klad pro se­ri­á­ly Šin Kidó Sen­ki Gun­dam Wing, Ga­sa­ra­ki a Ar­gen­to So­ma. Re­žie sa­mot­ná mu též ne­ní ci­zí. Po­sou­dit jsme ji moh­li v se­ri­á­lech Witch Hun­ter Ro­bin a Er­go Pro­xy. O ani­mač­ní prá­ce se po­sta­rá stu­dio Man­g­lo­be, jenž nám da­lo Mi­či­ko to Hač­čin a Sa­rai-ja Gojó.

Svůj dru­hý ro­mán (ne­po­čí­ta­je pře­psá­ní dě­je hry Me­tal Gear So­lid 4: Guns of the Pa­tri­ots do for­my kni­hy) au­tor po­jme­no­val Har­mo­ny (v pře­kla­du „Har­mo­nie“). Je­ho dě­ní je za­sa­ze­no do bu­douc­nos­ti, kde se lid­stvu po­da­ři­lo do­sáh­nout uto­pie, a to dí­ky uži­tí na­no­tech­no­lo­gie v lé­kař­ství a do­dr­žo­vá­ní mrav­ní­ho ko­de­xu vzá­jem­né po­mo­ci. Ne vše je ale tak idy­lic­ké, jak by se na prv­ní po­hled moh­lo zdát. Tři dív­ky se roz­hod­nou vze­přít vnu­co­vá­ní vše­o­bec­né­ho bla­ha a zá­zra­kům lé­kař­ské vě­dy po­ku­sem o se­be­vraž­du vy­hla­do­vě­ním. Je­jich sna­hy selžou, avšak po ča­se se dvě z dí­vek opět se­t­ka­jí, na­čež se, s mrač­ny nad­chá­ze­jí­cí kri­ze na ob­zo­ru, roz­hod­nou za­chrá­nit uto­pis­tic­kou pla­ne­tu sa­mu před se­bou.

Re­ži­sér­sky bu­dou adap­ta­ci vést hned dvě oso­by, Mi­cha­el Ari­as a Na­ka­mu­ra Taka­ši. Mi­cha­el Ari­as má na svě­do­mí fil­mo­vou adap­ta­ci Tek­kon Kin­kreet, kte­rá vy­chá­zí ze stej­no­jmen­né man­gy kres­lí­ře Ma­cumo­ta Taijóa. Na­ka­mu­ra Taka­ši re­ží­ro­val na­pří­klad Pal­me no Ki, Xi­ao Qi­an a Ša­šin­kan. Ani­ma­ce bu­de pro­bí­hat pod stře­chou spo­leč­nos­ti STU­DI­O4°C (Ber­serk: Ógon Dži­dai-hen, First Squad: The Mo­ment of Tru­th, Ge­nius Par­ty).

Tře­tím a po­sled­ním ro­má­nem Itóa Sa­to­ši­ho se sta­la Šiša no Te­i­ko­ku (v pře­kla­du „Ří­še mrt­vol“), kte­rá však vy­šla až po­smrt­ně, při­čemž ne­do­kon­če­né čás­ti do­psal spi­so­va­tel s pseu­do­ny­mem En­džó Tó. V Ev­ro­pě 19. sto­le­tí jsou k ma­nu­ál­ní prá­ci vy­u­ží­vá­ny by­tos­ti zva­né fran­ken­stei­ni. Ti se­stá­va­jí z lid­ské mrt­vo­ly, do níž by­la vtisk­nu­ta fa­leš­ná du­še. Prá­vě v tom­to svě­tě je Johnu H. Wat­so­no­vi ná­h­le na­bíd­nu­to, aby se stal taj­ným agen­tem, pro­ni­kl do Af­ghá­nistá­nu a in­for­mo­val o tam­ní si­tu­a­ci.

Nej­čer­s­tvěj­ší Itóův ro­mán zpra­cu­je Wit Stu­dio, kte­ré hned po svém za­lo­že­ní na­lezlo úspěch s adap­ta­ce­mi mang Šin­geki no Kj­odžin a Hózuki no Re­i­tecu. Re­ži­sé­rem se sta­ne Ma­ki­ha­ra Rjótaró, je­hož zku­še­nos­ti po­chá­ze­jí pře­de­vším z prá­ce ani­má­to­ra. Je­ho do­sa­vad­ní je­di­nou čis­tou re­ži­sér­skou zku­še­nos­tí je film Hal. Pro­pa­gač­ní kres­by ke všem fil­mům a pů­vod­ní ná­vrhy po­stav ob­sta­ral kres­líř s pseu­do­ny­mem Red­ju­i­ce.

Hy-phen-a-tion