Trocha otaku statistiky za rok 2014

IMG_0349Ja­pon­ský in­sti­tut Ja­no Re­search spe­ci­a­li­zu­jí­cí se na mar­ke­tingo­vé vý­zkumy vše­ho dru­hu při­ne­sl i le­tos ko­merč­ní stu­dii vě­nu­jí­cí se ota­ku prů­mys­lu a ja­pon­ské ko­mu­ni­tě. Po­dí­vej­me se na ně­kte­ré je­jí za­jí­ma­vé čás­ti, kte­ré by­ly uvol­ně­ny do mé­dií (kom­plet­ní stu­die je k za­kou­pe­ní za 120 000 je­nů).

V rám­ci vý­zku­mu s ná­zvem Co­ol Ja­pan Mar­ket / Ota­ku Mar­ket in Ja­pan 2014 by­lo mi­mo ji­né do­ta­zo­vá­no 18 000 fy­zic­kých osob ve vě­ku od 15 do 69 let. By­lo zjiš­tě­no, že 23 % z těch­to re­spon­den­tů se po­va­žu­je za ota­ku, ne­bo má za to, že je za ota­ku po­va­žu­jí ji­ní. 33 % z nich je (ne­bo by­lo v mi­nu­los­ti) v man­žel­ském svaz­ku, 13 % má ak­tu­ál­ně part­ne­ra, 19 % jich mě­lo part­ne­ra v mi­nu­los­ti a zbý­va­jí­cích 35 % ješ­tě ne­mě­lo váž­ný vztah.

Dal­ší část stu­die se vě­nu­je sou­čas­ným tren­dům v ota­ku sub­kul­tu­ře, při­čemž vy­chá­zí z ob­je­mu pe­něz, kte­ré by­ly za le­toš­ní rok ve sle­do­va­ných ka­te­go­ri­ích utra­ce­ny. Po­zor­nost je při tom vě­no­vá­na i ná­růstům a po­kle­sům tr­žeb v těch­to ka­te­go­ri­ích opro­ti loňské­mu roku. Na to, jak si le­tos ved­la vy­bra­ná od­vět­ví ota­ku prů­mys­lu, se mů­že­te po­dí­vat v ná­sle­du­jí­cí ta­bul­ce. Se­čte­ním ní­že uve­de­ných čás­tek se do­sta­ne­me na 62,7 mi­li­ard ko­run, jež by sta­či­ly na po­kry­tí bez­má­la dvou tře­tin plá­no­va­né­ho schod­ku stát­ní­ho roz­počtu Čes­ké re­pub­li­ky na rok 2015.

kategorie celkem utraceno nárůst/pokles
ido­ly (2D i 3D) 86,3 mld. je­nů (16,1 mld. Kč) ná­růst o 19,9 %
dódžin­ši 73,2 mld. je­nů (13,7 mld. Kč) ná­růst o 2,2 %
cosplay 42,3 mld. je­nů (7,9 mld. Kč) ná­růst o 1 %
fi­gur­ky 31,1 mld. je­nů (5,8 mld. Kč) po­kles o 0,2 %
plas­ti­ko­vé mo­de­ly 25,4 mld. je­nů (4,7 mld. Kč) ná­růst o 2,2 %
Boys Lo­ve 21,4 mld. je­nů (4 mld. Kč) po­kles o 0,5 %
ero­ge a nuki­ge 18,8 mld. je­nů (3,5 mld. Kč) po­kles o 5,1 %
re­nai a oto­me hry 13 mld. je­nů (2,4 mld. Kč) ná­růst o 10,2 %
mo­de­ly vláč­ků 8,8 mld. je­nů (1,6 mld. Kč) ná­růst o 1,1 %
Vo­ca­loi­di 8,7 mld. je­nů (1,6 mld. Kč) ná­růst o 19,2 %
mo­de­ly zbra­ní 8 mld. je­nů (1,4 mld. Kč) ná­růst o 23,1 %
zdroj:   RocketNews24
Hy-phen-a-tion