Prodeje Hatsune Miku -Project DIVA- f zůstávají za očekáváním

No­vá ryt­mic­ká hra s Vo­ca­loi­dy od Se­gy je na pul­tech ví­ce než dva týd­ny, tak­že jsou již zná­ma pro­dej­ní čís­la za tý­den prv­ní. Cel­ko­vý po­čet pro­da­ných ko­pií za to­to ob­do­bí či­ní 159 592. Přes­to­že se jed­ná o nej­no­věj­ší a za­tím nej­pro­pra­co­va­něj­ší ti­tul ze sé­rie Pro­ject DI­VA, tak za svý­mi dvě­ma před­chůd­ci znač­ně za­o­stá­vá. V loňském ro­ce se Hat­su­ne Mi­ku -Pro­ject DI­VA- Ex­tend pro­da­lo v prv­ním týd­nu 184 673 ku­sů a o rok dří­ve do­sáh­la hra Hat­su­ne Mi­ku -Pro­ject DI­VA- 2nd do­kon­ce na čís­lo 241 467. Pro­ject DI­VA f se tak v úvod­ní pro­dej­nos­ti do­stal pou­ze před pr­vo­ti­nu sé­rie (101 414).

Obec­ně vza­to se ne­jed­ná o ně­jak špat­ná pro­dej­ní čís­la (ostat­ně před­sta­vu­jí bez­má­la 75 % na­sklad­ně­ných ku­sů z prv­ní vár­ky), nicmé­ně je jas­né, že se od to­ho­to ti­tu­lu če­ka­lo ví­ce. Za hlav­ní­ho vi­ní­ka je při­tom po­va­žo­vá­na kon­zo­le Pla­yStati­on Vi­ta, pro kte­rou byl Pro­ject DI­VA f ex­klu­ziv­ně vy­ví­jen. PS Vi­ta je ja­ko prv­ní z ro­di­ny ka­pes­ních kon­zo­lí od So­ny ne­kom­pa­ti­bil­ní s ti­tu­ly na UMD dis­cích a zá­ro­veň pro tu­to plat­for­mu mo­men­tál­ně ne­e­xis­tu­je do­sta­teč­né her­ní zá­ze­mí. Ma­ji­te­lé PSP a NGP tak za­tím ne­ma­jí mno­ho dů­vo­dů proč na Vi­tu pře­chá­zet.

Je­den z čle­nů vý­vo­jář­ské­ho tý­mu na Twit­te­ru upřes­nil, že 10 % dis­tri­buce té­to hry (te­dy cca 16 000 ko­pií) se usku­teč­ni­lo di­gi­tál­ně přes Pla­yStati­on Sto­re. Dá­le v jed­nom z ná­sle­du­jí­cích twee­tů uve­dl, že s při­hléd­nu­tím k sou­čas­ným pro­dejům ne­ní pří­liš prav­dě­po­dob­né, že by se Se­ga pus­ti­la do Pro­ject DI­VA f 2, ne­boť do vý­vo­je „f“ by­ly in­ves­to­vá­ny pří­liš vel­ké fi­nanč­ní pro­střed­ky. Zá­ro­veň však do­dal, že sa­mo­zřej­mě ne­há­ze­jí flin­tu do ži­ta, ale na­o­pak chtě­jí z Hat­su­ne Mi­ku -Pro­ject DI­VA- f udě­lat nej­lé­pe se pro­dá­va­jí­cí hru pro PS Vi­ta za rok 2012.

S dal­ším za­jí­ma­vým úda­jem při­šla spo­leč­nost Me­dia Cra­te, jež se za­bý­vá sle­do­vá­ním pro­dej­nos­ti. Na zá­kla­dě shro­máž­dě­ných in­for­ma­cí z do­taz­ní­ků by­lo zjiš­tě­no, že nej­no­věj­ší pro­dukt sé­rie Pro­ject DI­VA vy­vo­lal pod­stat­ně men­ší zá­jem u něž­né­ho po­hla­ví. Při­tom pře­de­šlé ti­tu­ly ku­po­va­ly ve vět­ší mí­ře prá­vě že­ny. U úvod­ní hry sé­rie to by­lo do­kon­ce v po­mě­ru 41,2 % ku 28,6 % (zbý­va­jí­cí pro­cen­ta před­sta­vu­jí ne­vy­pl­ně­né do­taz­ní­ky) ve pro­spěch něž­né­ho po­hla­ví. Na­pro­ti to­mu Pro­ject DI­VA f si pod­le vše­ho za­tím ku­pu­jí pře­de­vším muži, a to v po­mě­ru 32,4 % ku 20,5 %.

Hy-phen-a-tion