Dle očekávání: Eiga K-On! je kasovní trhák

Před ne­dáv­nem jsem psal o úcty­hod­né pro­dej­nos­ti veš­ke­ré­ho zbo­ží spo­je­né­ho s ani­me K-On. Ve vě­ci tuč­ných fi­nanč­ních pří­jmů se ovšem ne­ne­chal za­han­bit ani K-On ve fil­mo­vém pro­ve­de­ní, jenž od so­bo­ty tvr­dě oku­pu­je ja­pon­ská ki­na.

Hned prv­ní dva dny pro­mí­tá­ní té­to fil­mo­vé ada­pa­ta­ce (cel­ko­vě ve 137 ki­nech) vy­nes­ly na líst­cích ví­ce než 316 mi­liónů je­nů, což je v ak­tu­ál­ním pře­poč­tu přes 77 mi­liónů ko­run čes­kých. Pro srov­ná­ní; ve stej­nou do­bu pro­mí­ta­ný (a mno­hem ví­ce ma­in­stre­a­mo­vý) Spiel­ber­gův film Tin­ti­no­va dob­ro­druž­ství vy­dě­lal v Ja­pon­sku za čty­ři dny (a v 895 ki­nech) pou­ze o tři mi­lióny je­nů ví­ce. Srov­ná­ní s ně­kte­rý­mi dří­věj­ší­mi ani­me fil­my vy­po­ví­dá o tom, že Ei­ga K-On! byl při svém uve­de­ní vý­nos­něj­ší než Su­zu­miya Ha­ru­hi no Shoushitsu ne­bo Evan­ge­li­on: 1.0 You Are (Not) Alo­ne. Na dru­hou stra­nu sním­ky Evan­ge­li­on: 2.0 You Can (Not) Advan­ce a One Pie­ce: Strong World jej v otáz­ce pro­da­ných vstu­pe­nek ne­chá­va­jí da­le­ko za se­bou.

Hy-phen-a-tion