Zlatý důl jménem K-On

O tom, že v ota­ku prů­mys­lu se to­čí ne­před­sta­vi­tel­né pe­ní­ze, ne­po­chy­bu­je asi ni­kdo. Stej­ně tak je zná­mé, že ocho­ta or­to­dox­ních K-On fa­nouš­ků utrá­cet ve vel­kém za co­ko­liv ale­spoň troš­ku spja­té­ho s tím­to ani­me prak­tic­ky ne­zná hra­nic.

Dí­ky ča­so­pi­su Nik­kei En­ter­tai­ment ny­ní ve­šly ve zná­most cel­ko­vé trž­by z do­sa­vad­ní­ho pro­de­je ori­gi­nál­ní­ho K-On zbo­ží. Ty se do­ká­za­ly pro­za­tím vy­špl­hat k pat­nác­ti mi­li­ar­dám je­nů (bez­má­la 3,5 mi­li­ar­dy ko­run). Z to­ho 1,8 mi­li­ar­dy (sko­ro 420 mi­liónů Kč) se vá­že k po­ma­lu fi­ni­šu­jí­cí­mu roku 2011. Dal­ší uve­de­né sta­tis­ti­ky vy­po­ví­da­jí o cel­ko­vém pro­de­ji 2,8 mi­liónů ku­sů CD (39 ti­tu­lů z prv­ní i dru­hé sé­rie), 1,1 mi­liónů BD/DVD a 2,5 mi­liónů vý­tis­ků man­gy.

V po­rov­ná­ní s pro­de­ji zbo­ží dlou­ho­do­bých ani­me stá­lic se to si­ce ne­mu­sí zdát až tak mno­ho, ale je tře­ba si uvě­do­mit, že K-On je mno­hem spe­ci­fič­tě­ji za­mě­ře­né ani­me než tře­ba ta­ko­vý One Pie­ce, Na­ru­to či Evan­ge­li­on. A prá­vě pro­dej Blu-ray dis­ků, DVD, CD, fi­gu­rek a ne­spo­čet­né­ho množ­ství nej­růz­něj­ších ota­ku do­plňků je způ­sob, jak si mno­ho ani­me vy­sí­la­ných v Ja­pon­sku poz­dě v no­ci udr­žu­je svo­ji po­pu­la­ri­tu. Na­víc K-On s po­kra­ču­jí­cí man­gou a blí­ží­cím se fil­mem ješ­tě zda­le­ka ne­řekl po­sled­ní slo­vo.

Hy-phen-a-tion