Po letadlech a tancích přijdou lodě

Na pře­ba­lu sed­mé­ho svaz­ku man­gy Ao­ki Ha­ga­ne no Ar­pe­ggio by­lo ozná­me­no, že se je­jí pří­běh do­čká zpra­co­vá­ní v po­do­bě ani­mo­va­né te­le­viz­ní sé­rie. Tro­chu ne­stan­dard­ně by­ly rov­nou při tom­to prv­ním před­sta­ve­ní zve­řej­ně­na i jmé­na tvůr­ců, kte­ří ob­sa­di­li nej­dů­le­ži­těj­ší po­zi­ce pro­jek­tu. Sa­mot­ná man­ga vy­chá­zí od roku 2009 v ča­so­pi­se Young King Ours a po­ně­kud ne­tra­dič­ně si za je­jí vznik ne­be­re zá­slu­hy jed­not­li­vec. Ja­ko au­tor je uvá­dě­no stu­dio Ark Per­for­man­ce, kte­ré za­lo­ži­li man­ga­ko­vé Mitsu­y­oshi Ke­n­ji a Ishi­ka­wa Ko­i­chi.

Z na­ší běž­ně ohla­šo­va­né tro­ji­ce tvůr­ců ne­byl zmí­něn pou­ze ten, jenž udě­lá ná­vrh po­stav. Scé­náris­ta i re­ži­sér však nejsou žád­ní no­váč­ci. Re­žie to­ho­to no­vé­ho kous­ku se totiž ujal Kishi Se­i­ji, kte­rý re­ží­ro­val na­pří­klad v na­ší ko­mu­ni­tě ob­lí­be­né ani­me An­gel Be­ats!. Scé­nář na mo­ti­vy man­gy pak tvo­ří Ue­zu Ma­ko­to, jenž po­dob­nou po­zi­ci za­stá­val na­pří­klad u Ka­ta­na­ga­ta­ri či Uta­ware­rumo­no. Vše vzni­ká u ani­mač­ní­ho stu­dia San­zi­gen, kte­ré si mů­že­te vy­ba­vit ja­ko jed­no­ho z tvůr­ců te­le­viz­ní sé­rie Black Rock Sho­o­ter. Je­li­kož se jed­ná o stu­dio za­bý­va­jí­cí se CGI ani­ma­cí, je do­ce­la dob­ře mož­né, že ce­lé ani­me vznik­ne tou­to for­mou tvor­by.

Pří­běh man­gy za­čí­ná tím, že se na po­zem­ských vo­dách ob­je­vi­la ne­zná­má flo­ti­la, kte­rá do­ká­za­la vy­ma­zat z hla­din mo­ří všech­ny lid­ské lo­dě. Lid­stvo tak ztra­ti­lo na ce­lých 17 let kon­t­ro­lu nad vo­da­mi, te­dy až do do­by, než se ně­ja­kým zá­had­ným způ­so­bem po­da­ři­lo sku­pin­ce li­dí uko­řistit po­nor­ku té­to ne­zná­mé flo­ti­ly.

zdroj:   ANN
Hy-phen-a-tion