Otec a strýček, samuraj a ďáblík

V nej­no­věj­ším čís­le tý­de­ní­ku Man­ga Gora­ku, kte­ré na pul­tech ja­pon­ských ob­cho­dů při­stá­lo prá­vě dnes, se ve­d­le ostat­ních sé­rií ja­ko Ky­ou ka­ra Hitman a Ta­takau Shitsu­ji ob­je­vil i kraťas s pros­tým ná­zvem „Do­ro­ro a En­ma“. Na­gai Go se cho­pil tuž­ky a v té­to jed­no­rá­zov­ce pro­ple­tl osu­dy dvou ob­lí­be­ných po­stav, své­ho ďáb­lí­ka Enmy a Te­zu­ko­va zlo­dě­jíč­ka Do­ro­ra. Uči­nil tak k pa­mát­ce Te­zu­ky Osa­mua, jenž by zí­t­ra osla­vil své 84. na­ro­ze­ni­ny, po­kud by ovšem před 23 le­ty na kří­d­lech fé­ni­xe ne­o­pus­til náš svět. Kdy­by se chtěl ně­kdo po­dí­vat na pů­vod­ní ná­črt­ky to­ho­to kraťa­su i ji­ných mang od Na­gaie či Te­zu­ky, pak má do 19. úno­ra mož­nost na­vští­vit vý­sta­vu v Te­zu­ko­vě mu­zeu man­gy v Taka­ra­zu­ce.

Te­zu­ka za­čal kres­lit Do­ro­ra v ro­ce 1967. Ve svém čtyř­svaz­ko­vém ho­ro­ro­vě la­dě­ném vy­prá­vě­ní sle­du­je pu­to­vá­ní šer­mí­ře Hyak­ki­ma­ra a zlo­dě­jíč­ka Do­ro­ra. Šer­míř si kla­de za cíl po­ra­zit osmačty­ři­cet by­tos­tí ďá­bel­ské pod­sta­ty, aby od nich na­zpět zís­kal čás­ti své­ho tě­la. Na­o­pak Do­ro­ro do­stal zá­lusk na Hyak­ki­ma­rův meč, a tak če­ká na vhod­nou pří­le­ži­tost ke krá­de­ži.

Do­ro­ron En­ma-kun vzni­kl v ro­ce 1973. Na­gai se vě­no­val čtyřem vy­slan­cům z pek­la, je­jichž úko­lem by­la li­kvi­da­ce „ješ­tě zlo­vol­něj­ších“ ne­stvůr. Oh­ni­vý ďáb­lík En­ma, mlu­ví­cí klo­bouk Cha­pe­a­u­ji, sně­ho­vá prin­cez­na Yuki­ko a vod­ní skří­tek Ka­pae­ru utvo­ři­li jed­not­ku lov­ců dé­mo­nů a pro­ží­va­li dob­ro­druž­ství hod­ných své­ho kon­tro­verz­ní­ho au­to­ra. O ne­vy­bí­ra­vé ná­si­lí, při­sprost­lé vtíp­ky ani od­ha­le­né dív­ky ne­by­la nou­ze.

zdroj:   Natalie
Hy-phen-a-tion