Zrod animační společnosti Studio Durian

S příchodem dubna došlo k oficiálnímu oznámení o založení nové animační společnosti nazvané Studio Durian. Společnost rozjela své oficiální stránky, na nichž jsou uvedeny základní informace. Zakladatelem společnosti i jejím ředitelem je skvělý animátor a režisér Oshiyama Kiyotaka. Studio Durian založil společně s producentkou Nagano Yuuki. Společnost vznikla již v roce 2017, její existence však byla veřejnosti odhalena až nyní. Sám Oshiyama pak již v polovině března na svém twitterovém účtu informoval, že založil novou animační společnost a že k jejímu odhalení dojde v dubnu. Studio Durian se poprvé v titulcích objevilo pokračování FLCL, pro které Oshiyama kreslil mechanické návrhy. Studio nyní pracuje na krátkém originálním filmu.

Oshiyama Kiyotaka je především mistrem animátorem, na kontě má však také návrhářské práce i režii. V anime průmyslu debutoval v roce 2004. Poprvé na sebe větší pozornost upoutal především svými pracemi na seriálu Dennou Coil (2007), na němž se ve velkém podílel jako animátor a animační režisér. Dalším milníkem v jeho kariéře byl film Hagane no Renkinjutsushi Milos no Seinaru Hoshi (2011), na němž pracoval jako přední režisér animace. Výsledkem byla úchvatná vizuální podívaná. Následovaly animační práce na Miyazakiho filmu Kaze Tachinu (2012) a poté Space Dandy (2014), který představil Oshiyamu také jako scénáristu, autora obrazového scénáře a epizodního režiséra. Oshiyama se kompletně ujal zpracování osmnácté epizody, pro niž zajistil scénář, obrazový scénář, epizodní režii, animační režii i animaci klíčových snímků. Po takovém extravagantním představení už o jeho talentu nemohl nikdo pochybovat.

Flip Flappers (2016) pak představilo Oshiyamu jako seriálového režiséra. Na celém projektu odvedl neskutečný kus práce; od koncepce přes scénář, obrazové scénáře a epizodní režii po animaci samotnou. Nejbláznivějším výkonem v tomto případě pak bylo to, že pro závěrečnou epizodu během přibližně dvou týdnů Oshiyama naanimoval přibližně 250 střihů, což činí téměř tři čtvrtiny epizody. Důvodem bylo poměrně vážné produkční zadýchání v závěru seriálu. Další významnou zastávkou byl seriál DEVILMAN crybaby (2018), pro nějž nakreslil návrhy démonů a rovněž na ně dohlížel jako animační režisér. Téměř sám se pak postaral o pátou epizodu – obrazový scénář, epizodní režie, animační režie a opět animace drtivé části celé epizody. Kromě toho přispěl svým animačním umem i v hrsti dalších epizod seriálu. Další nezapomenutelné výkony již podá pod hlavičkou svého vlastního animačního studia.

Nagano Yuuki do průmyslu vstoupila v roce 2006. Brzy se usadila ve studiu Bones, kde pracovala jako produkční asistentka. Postupně se vypracovala a na projektech Akagami no Shirayuki-hime a Mob Psycho 100 se podílela jako animační producentka.

Zanechte komentář